اخبار خودرو ایران
رد پای فولکس واگن در ایران

جتا VA3، VS5 و VS7 با ماموت خودرو به ایران می‌ آیند

چهارشنبه - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 2 دقیقه
جتا VS5 با ماموت خودرو به ایران می آید

محصولات برند جتا شامل سه خودرو سدان VA3، کراس اوورهای VS5 و VS7 به عنوان زیرشاخه‌ ای از گروه فولکس‌ واگن به زودی در ایران توسط ماموت خودرو به صورت وارداتی عرضه می‌ شوند.

به گزارش خودرونویس و به نقل از واحد بازاریابی ماموت خودرو، این شرکت که پیش‌تر به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران، مدلهای پاسات، تیگوان و گلف GTI را در بازار عرضه کرده بود، این بار خانواده محصولات جتا (Jetta) را برای واردات در نظر گرفته است تا هر سه مدل ارائه شده این خانواده یعنی کراس‌اوورهای جتا VS5، VS7 و همچنین سدان جتا VA3 را به ایران وارد کند.

جتا VA3 با ماموت خودرو به ایران می آید

جتا VA3

جتا به عنوان یکی از مدلهای سدان فولکس واگن نیز شناخته می‌شد که امروزه در قالب خانواده محصولات، توسعه یافته است و امسال نیز در نمایشگاه خودرو شانگهای حضور پررنگی داشت. این زیرشاخه از محصولات گروه فولکس واگن، طی سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت شناخته شده چینی یعنی FAW تولید می‌شود.

جتا VA3 با ماموت خودرو به ایران می آید

مدلهای جتا دارای پیشرانه و پلت فرم مشترک با سایر محصولات گروه فولکس واگن هستند و بسیاری از قطعات آنها نیز با خودروهای تولید شده در گروه فولکس واگن مانند اشکودا یا سئات که اغلب به عنوان خودروهایی باکیفیت، مطمئن و کم استهلاک شناخته می‌شوند، مشترک است.

جتا VS7 با ماموت خودرو به ایران می آید

جتا VS7

مشخصات جتا VS7 وارداتی آلمانی چینی ماموت خودرو

جتا VS7 با بهره‌گیری از پلت فرم MQB A2 فولکس واگن (مشابه با تیگوان Allspace) به عنوان یک کراس اوور خانوادگی و جادار شناخته می‌شود که حتی در سبک طراحی داخلی آن و خصوصا ادوات داشبورد و پانل مرکزی نیز رد پای فولکس واگن دیده می‌شود. این خودرو مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ فولکس واگن به قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر و همچنین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک Aisin است.

جتا VS5 با ماموت خودرو به ایران می آید

جتا VS5

مشخصات جتا VS5 کراس اوور وارداتی ماموت خودرو از زیربرند فولکس واگن

جتا VS5 در واقع نمونه‌ای کوچکتر از VS7 (با فاصله محوری و طول بدنه کمتر) است که بر روی پلت‌فرم MQB A1 فولکس واگن (مشابه با مدل T-Roc) تولید می‌شود و از نظر فنی نیز مشخصاتی مشابه با VS7 را به نمایش می‌گذارد.

جتا VA3 با ماموت خودرو به ایران می آید

جتا VA3

مشخصات جتا VA3 سدان وارداتی آلمانی چینی ماموت خودرو

تنها سدان این برند یعنی مدل جتا VA3 به عنوان یک سدان کوچک اقتصادی و کم مصرف بر روی پلت‌فرم A05+ از سری PQ25 فولکس واگن تولید می‌شود که از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی فولکس واگن به قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن‌متر بهره می‌گیرد و گیربکس آن نیز همانند دو مدل دیگر از نوع 6 سرعته اتوماتیک Aisin است.

 

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟