اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه شانگهای 2023 رسما رونمایی می شود

جتور تراولر Traveller نخستین شاسی بلند آفرودی چری

دوشنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
jetour-traveller جتور تراولر چری (1)

چری (جتور) تصاویر رسمی اسیووی جدید آفرودی خود را منتشر کرده است. این خودرو جتور تراولر Traveller بوده که پیشتر آن را با نام جتور T-1 می شناختیم و تصاویر و تیزرهای آن را منتشر کرده بودیم. جتور تراولر Traveller یک اسیووی با استایل جعبه ای شکل و آفرودی بوده که در نمای ظاهری بی شباهت به فورد برانکو و لندروور دیفندر نیست. با توجه به ماهیت آفرودی این خودرو، چرخ ها به قسمت های گوشه هدایت شده تا زاویه ورود و خروج خوبی داشته باشد.

به گزارش خودرونویس، جتور یک برند فعال زیر چتر چری بوده که خودروهای جذابی را با هدف جذب مشتریان جوان تولید می کند. برند جتور به سرعت در حال رشد بوده و اکنون 13 خودروی شاسی بلند مختلف را در سبد محصولاتش دارد که شامل یک خودروی تمام برقی هم می شود. اما تمام محصولات جتور تا به امروز کراس اوورها و اسیووی های سنتی و معمولی بودند. به جز جتور دشنگ که طراحی خاص و گیرای آن توجه هر فردی را به خود جلب می کند. حال هم نوبت به رونمایی جتور تراولر Traveller رسیده که بی شک یکی از جذابترین محصول جتور و کمپانی چری تا به امروز محسوب می شود.

jetour-traveller جتور تراولر چری (1)

ظاهر جتور تراولر Traveller

جتور تراولر Traveller ظاهر بسیار جذاب و گیرایی دارد. عبارت انگلیسی Jetour روی جلوپنجره دیده می شود و چراغ های جلو نیز از 6 المان LED مختلف تشکیل شده است. البته داخل سپر نیز چراغ های LED پیکسل مانندی وجود دارد. ستون ها به رنگ مشکی طراحی شده و سپرها و آرک چرخ ها نیز به رنگ مشکی هستند. جتور تراولر دارای آینه های بزرگی برای دید خوب نسبت به محیط پیرامون است. روی کاپوت و درست در جلوی ستون A نیز دستگیره تعبیه شده که دیزاین آن مشابه با خودروهای رالی بوده و ضمن کاربردی بودن، استایل این اسیووی را آفرودی تر نشان می دهد.

جتور تراولر یک اسیووی آفرودی بوده و بدین ترتیب وجود روف راک بزرگ و همچنین رکاب زیر درب های آن موضوع عجیبی نیست. جتور تراولر دارای کاور زاپاس در قسمت بوده که مربعی شکل است و بعید می دانیم که تایر زاپاس داخل آن قرار داشته باشد و صرفا کیت پنچری برای آن تعبیه شده است. البته ممکن است زاپاس کوچک در داخل این کاور قرار داشته باشد. درب صندوق عقب جتور تراولر به سمت راست باز می شود و این خودرو امکان سفارش در دو نسخه 5 و 7 نفره را دارد.

jetour-traveller جتور تراولر چری (1)

مشخصات فنی جتور تراولر

جتور تراولر دارای مدل های بنزینی و پلاگین هیبرید است. این خودرو در مدل بنزینی هم دو پیشرانه مختلف دارد. جتور تراولر در مدل پایه دارای یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است که نیروی تولیدی آن توسط گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود. این همان پیشرانه ای بوده که برای تیگو 8 پرو هم نصب شده است. نسخه قدرتمندتر دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی آن توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. این همان پیشرانه ای بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو مکس هم نصب شده است.

جتور تراولر در مدل پلاگین هیبریدی هم دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور برقیست. لازم به ذکر است که تمام مدل های این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند.

jetour-traveller جتور تراولر چری (1)

داخل کابین جتور تراولر

جتور تراولر Traveller غربیلک فرمانی بیضی شکل دارد و تقریبا قسمت بالا و پایین آن صاف است. در قسمت میانی لوگوی JT (جتور) دیده می شود و در دو سمت فرمان کلیدهای کنترلی مختلفی قرار دارند. جتور تراولر در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر تبلت مانند بسیار بزرگ دارد و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی برای نشان دادن اطلاعات خودرو به راننده نصب شده است.

jetour-traveller جتور تراولر چری (1)

جتور تراولر در قسمت کنسول میانی هم دارای شیفنر دنده الکترونیکی و همچنین کلید انتخاب مدهای رانندگی است. در قسمت جلویی کنسول میانی هم پد شارژ بدون سیم تلفن همراه قرار دارد. صندلی های جتور تراولر دارای تودوزی سبز تیره با ترکیب از چرم و ظاهرا جیر است که کیفیت بالایی دارند.

جتور تراولر هم یکی از محصولات جدید کمپانی چری بوده که قرار است در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 رونمایی شود و در ماه می به بازار چین عرضه می شود. به گفته منابع چینی قیمت جتور تراولر بسته به نسخه انتخابی بین 21 هزار و 500 تا 29 هزار و 700 دلار است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟