اخبار خودرو جهان
روی پلتفرم رم 1500 طراحی می شود

انتشار اولین تیزر جیپ گرند واگونییر جدید

سه شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر جیپ گرند واگونییر

هنگامی که تیزری در خصوص یک خودرو منتشر می شود که هیچ نشانی از خودرو درون آن نیست، کنجکاوی تحلیل گران حوزه خودرو به مراتب بیشتر می شود. ولی باید اعتراف کنیم که بسیار خوشحالیم که جیپ سرانجام قصد معرفی گرند واگونییر را دارد. در این راستا جیپ تصویری را در تمام شبکه های اجتماعی خود منتشر کرده که در آن واژه grand به چشم می خورد. این تیزر بدیت معناست که یک مدل Grand جدیدی در دست توسعه است.

به گزارش خودرونویس، در حالیکه این تیزر دقیقا به این معنا نیست که جیپ قصد معرفی گرند واگونییر جدید را دارد، ولی ما دوست داریم باور کنیم که این تیزر به جای نسل جدید گرند چروکی، به مدل جدید گرند واگونییر اشاره دارد. مدت هاست که طرفداران جیپ منتظر رونمایی این اسیووی فول سایز هستند. هنگامی که دو سال پیش جیپ برنامه کاری خود را تا سال 2022 اعلام کرد، اظهار کرد که قصد معرفی واگونییر جدید و یک اسیووی جدید سه ردیفه را دارد که بین نسل جدید گرند چروکی و واگونییر قرار می گیرد.

 

چقدر صبر کنیم؟ بسه دیگه!

برای اینکه به مشخصات نسل جدید گرند واگونییر پی ببریم، ظاهرا باید چند هفته دیگری نیز صبر کنیم. البته ما این را می دانیم که در چه زمانی جیپ قصد دارد رسما تولید این خودرو را آغاز کند. طبق اطلاعات رسمی که به تازگی توسط کمپانی مادر فیات کرایسلر منتشر شده، قرار است که در سه ماه دوم سال 2021 تولید جیپ واگونیر رسما آغاز شود. البته پیش از آغاز تولید این خودروها، جیپ قصد دارد که در سه ماه اول سال 2021 تولید اسیووی جدید سه ردیفه را آغاز کند. سپس در سه ماه سوم سال 2021 هم تولید نسخه گرند واگونییر را آغاز خواهد کرد.

 

پلتفرم و تجهیزات

تست جیپ گرند واگونیر

جیپ قصد دارد که گرند واگونییر جدید را روی پلفترم پیکاپ رم 1500 توسعه دهد. به همین دلیل و برای مخفی کاری، این خودرو رو با استایل ظاهری رم 1500 در خیابان و جاده های مختلف تست کرده تا کسی متوجه واگونییر بودن آن نشود!

ظاهرا جیپ قصد دارد گرند واگونییر جدید را روی پلتفرم پیکاپ رم 1500 توسعه دهد. بدین ترتیب این اسیووی فول سایز به یکی از برجسته ترین و لوکس ترین اسیووی های موجود در سبد محصولات فیات کرایسلر تبدیل خواهد شد. جیپ اظهار کرده که این خودرو دارای یک نمایشگر 12 اینچی بدون فریم لمسی، هد آپ دیسپلی، سیستم سرگرمی برای سرنشینان ردیف عقب بوده و در طراحی و ساخت کابین آن از مواد اولیه بسیار با کیفیتی اظهار شده است.

با استناد به جدیدترین خبرهای شنیده شده، ظاهرا جیپ گرند واگونییر جدید به سیستم رانندگی نیمه خودران سطح سه و همچنین یک پیشرانه پلاگ این هیبریدی با قابلیت پیمایش 48 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی مجهز می شود. از آنجایی که گرند واگونییر جدید هم مانند رم 1500 ساختاری body on frame دارد، بعید نیست که مشخصات فنی و پیشرانه مشترکی با این پیکاپ پرطرفدار داشته باشد. اگر چنین باشد امکان عرضه گرند واگنییر به صورت عقب و تمام چرخ محرک وجود دارد و برای انتقال قدرت پیشرانه هم یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF درنظر گرفته شده است.

 

طراحی ظاهری

در خصوص استایل ظاهری گرند واگونییر جدید نباید انتظار طراحی رترو مد یا کلاسیک مشابه نسل جدید برانکو را داشت. به عبارت دیگر گفته شده که گرند واگونییر جدید همچون گرند چروکی 2022 طراحی مدرنی دارد. بدین ترتیب نباید انتظار نصب پنل های چوبی روی بدنه این خودرو مانند نسخه کلاسیک گرند واگونییر را داشت.

با انتشار این تیزر می توان ادعا کرد که جیپ رسما کمپین تیزری گرند واگونییر را آغاز کرده و طی هفته ها و ماه های آینده اطلاعات بیشتری را از این خودرو منتشر خواهد کرد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟