مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این پیشرانه دیزلی قدرتمند، همان نیروگاه 3 لیتری شش سیلندر V شکل اکودیزل است که به صورت آپشنال روی گلادیاتور نصب می شود. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 260 اسب بخار و بیشینه گشتاور 600 نیوتن متر بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار به هر دو محور این پیکاپ توانمند منتقل می شود. جیپ قصد دارد عرضه گلادیاتور دیزلی را از سه ماه سوم سال 2020 به بازارهای جهانی آغاز کند.

نمای عقب جیپ گلادیاتور 5

جیپ گلادیاتور مجهز به پیشرانه دیزلی اکودیزل شش سیلندر به دیفرانسیل های دانا 44 سخت تر و قدرتمندتری در دو اکسل جلو و عقب مجهز شده که معمولا در نسخه های رابیکون رانگلر روی این خودرو نصب می شد. همانند نسخه بنزینی این پیکاپ، تریم های اسپرت و اوورلند گلادیاتور دارای سیستم چهار چرخ محرک موقت Command-Trac هستند که ضریب سنگین آن 2.72:1 اعلام شده است. نسخه رابیکون گلادیاتور هم دارای سیستم چهار چرخ محرک موقت Rock-Trac بوده که ضریب سنگین آن 4.0:1 اعلام شده است.

این پیشرانه 3 لیتری دیزلی اکودیزل از یک بلوک چدنی ساخته شده با گرافیت آهن فشرده تولید شده است. زاویه V بین سیلندرها نیز در این پیشرانه 60 درجه اعلام شده است. جیپ برای ساخت میل لنگ و اتصالات این پیشرانه برای کسب مقاومتی بالاتر از استیل فورج استفاده کرده است. پیستون ها نیز در این پیشرانه از جنس آلومینیوم ساخته شده اند. این پیشرانه دارای زنجیر تایم دوبل برای میل سوپاپ ها و همچنین چهار سوپاپ برای هر سیلندر است.

آفرود جیپ گلادیاتور

خنک کننده های هوای این پیشرانه توربوشارژ دیزلی در قسمت پایینی جلوپنجره و درست در جلوی رادیاتور این خودرو نصب شده اند. جانمایی این اینترکولرها درست همانند جانمایی اینترکولرهای نصب شده برای پیشرانه بنزینی گلادیاتور است. این خنک کننده ها وظیفه دارند تا هوای ورودی به توربوشارژها و پیشرانه را خنک کنند تا عملکرد خودرو از طریق تنفس هوای خنک تر بهبود یابد.

 

تعبیه مخزن AdBlue برای کاهش آلایندگی

جیپ درست در کنار درب مخزن سوخت گلادیاتور دیزلی، یک ورودی برای اضافه کردن Adblue به منظور کاهش گازهای آلاینده خروجی از اگزوز و همچنین کاهش آلایندگی گلادیاتور تعبیه کرده است. به گفته جیپ این مخزن 19.3 لیتری AdBlue، برای پیمایش بیشینه مسافت 16 هزار کیلومتر کفایت می کند. البته درون کابین علاوه بر یک نمایشگر برای نشان دادن سطح گازوییل موجود در باک، نمایشگری هم برای نشان داده میزان AdBlue موجود در مخزن سوخت این خودرو تعبیه شده است.

تمام مدل های جیپ گلادیاتور

جیپ در این لحظه اطلاعاتی در خصوص توان یدک کشی نسخه دیزلی گلادیاتور اعلام نکرده، ولی در بین نسخه های موجود در حال حاضر، توانمندترین نسخه گلادیاتور قادر به کشیدن جسمی با وزن 3470 کیلوگرم است.

همچنین جیپ در این لحظه جزییاتی در خصوص قیمت گلادیاتور مجهز به پیشرانه اکودیزل اعلام نکرده. ولی در خصوص رانگلر باید اظهار کرد که سفارش این پیشرانه 6 هزار دلار به قیمت خودرو اضافه می کند که 4 هزار دلار آن مربوط به پیشرانه و دو هزار دلار آن مربوط به گیربکس اتوماتیک آن است. انتظار می رود که گلادیاتور دیزلی در حالت پایه برچسب قیمتی در حدود 40 هزار دلار داشته باشد.

5 از 1 رای