مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، اگر استایل ظاهری خشن و آفرودی این خودرو هم جلب توجه نکند، صدای غرض پیشرانه آپشنال 6.2 لیتری هشت سیلندر LS3 شورولت کوروت آن کافی است تا همه سرها به طرف این خودرو چرخانده شوند! این پیشرانه در حالت استاندارد و تنفس طبیعی قادر به تولید بیشینه قدرتی بین 426 تا 436 اسب بخار است. همچنین بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز 580 نیوتن متر اعلام شده که برای این گلادیتور شش چرخ کاملا کافی به نظر می رسد.

 

پروژه تولید گلادیاتور شش چرخ

این کمپانی تیونر آمریکایی کار تولید این پیکاپ غول پیکر شش چرخ را ابتدا با یک جیپ گلادیاتور استاندارد آغاز کرد. سپس این شرکت حوض بار آن را با نمونه ای به مراتب طویل تر تعویض کرد تا امکان نصب یک اکسل اضافی در این قسمت فراهم شود. برای این اکسل اضافی یک دیفرانسیل 9 اینچی با قفل دیفرانسیل دیترویت True Track نیز نصب شده است. به لطف این سخت افزار نصب شده این پیکاپ می تواند به صورت دائمی نیروی تولیدی پیشرانه را به هر شش چرخ خود منتقل کند.

این جیپ گلادیاتور شش چرخ به لطف نصب کیت تعلیق جدید، 12.5 سانتی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نمونه استاندارد این پیکاپ داشته و تعلیق هر اکسل آن قادر است تا 37 سانتی متر مانور دهد و باز و بسته شود. همچنین به لطف نصب استابیلایزر فرمان فالکون، کنترل این هیولای شش چرخ در مانورها و بیراهه نوردی ساده تر شده است.

نمای جانبی جیپ گلادیاتور شش چرخ

استایل ظاهری

تغییرات فنی اعمال شده در این جیپ گلادیاتور شش چرخ به حد کافی تمامی حواس ها را در خیابان به این خودرو جلب می کرد. ولی این کمپانی چیزی فراتر از این را می خواست و به همین دلیل So Flo Jeeps استایلی خشن و فوق تهاجمی هم به این گلادیاور شش چرخ بخشید. این کمپانی برای سبک طراحی پروفیل جلوی این پیکاپ شش چرخ، واژه Grumper را انتخاب کرده. چون جلو پنجره یا همان Grille با سپر یا همان Bumper با همدیگر در یک فریم طراحی شده اند. کاپوت عضلانی جدید فایبرگلاس این خودرو هم استایل خشن و زیبایی به آن بخشیده است.

برای محافظت از فضای بار گلادیاتور شش چرخ هم یک پوشش اپوکسی سه تکه با فیبر Kevlar نصب شده است. به منظور زیبایی بیشتر این هیولای شش چرخ در شب، این شرکت برای سیستم تعلیق این خودرو هم نورپردازی نصب کرده است.

 

کابین

کمپانی So Flo Jeeps برای تودوزی کابین این خودرو یک چرم ضد آب marine-grade دست دوز انتخاب کرده است. همانطور که در تصاویر مشخص است، این گلادیاتور شش چرخ این قابلیت را دارد که به راحتی درها و سقف های آن را باز کرد تا در حین بیراهه نوردی بتوان از هوای محیط اطراف هم لذت بیشتری برد. برای سوار شدن راحت تر به این غول شش چرخ هم، رکاب های جانبی برقی تعبیه و نصب شده است.

 

قیمت

نسخه بنزینی جیپ گلادیاتور شش چرخ طراحی شده توسط So Flo Jeeps، قیمتی معادل 140 هزار دلار دارد. همچنین این تیونر آمریکایی اظهار کرده که برای طرفداران خودروهای دیزلی یک نسخه دیزلی این گلادیاتور شش چرخ را نیز توسعه داده که برای آن برچسب قیمتی معادل 150 هزار دلار را در نظر گرفته است.

5 از 1 رای