اخبار خودرو جهان
آفرودر همه فن حریف با موتور الکتریکی

جیپ CJ Surge برقی موپار در نمایشگاه SEMA رونمایی شد

دوشنبه - ۹ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
jeep-cj-surge-concept جیپ برقی موپار الکتریکی کانسپت (1)

موپار شرکت تولید کننده قطعات عملکردی و اکسسوری های جذاب بوده که یکی از زیربرندهای کمپانی بزرگ استلانتیس محسوب می شود. موپار برای حضور در نمایشگاه SEMA 2022 یک جیپ کانسپت جدید را آماده کرده است. این جیپ جذاب پیشرانه هشت سیلندر هیولا در زیر کاپوت ندارد. در واقع اصلا موتور درونسوز ندارد. این جیپ موپار که بر پایه جیپ CJ یا همان رنه گید و شهباز کلاسیک موجود در بازار ایران توسعه یافته، کالما بدون آلاینده بوده و از یک موتور برقی قدرتمند بهره می برد. هدف موپار از معرفی جیپ CJ Surge برقی در نمایشگاه SEMA نشان دادن آینده برقی صنعت خودرو و معرفی کیت های تبدیل خودروهای بنزینی به برقی بوده است. با این تفاسیر، با یک جیپ آفرودی کلاسیک با موتور الکتریکی طرف هستیم!

مشخصات فنی جیپ CJ برقی کانسپت موپار در نمایشگاه SEMA

به گزارش خودرونویس، گول ظاهر کلاسیک این جیپ CJ برقی موپار را نخورید. زیر کاپوت این خودرو کاملا تجهیزات مدرنی نصب شده که شامل سیستم الکتریکی 400 ولتی در کنار موتور برقی با نهایت قدرت 268 اسب بخار است. این موتور برقی پیشرفته با دسته موتور و پایه های جدیدی به قاب بدنه این جیپ CJ کلاسیک متصل شده و نیروی تولیدی آن به کمک ترنفسر کیس (سیستم انتقال قدرت دو حالته) دارای کمک سبک و سنگین به هر چهار چرخ منتقل می شود. بدین ترتیب با یک آفرودر کاملا توانمند اما با پیشرانه برقی سر و کار داریم.

jeep-cj-surge-concept جیپ برقی موپار الکتریکی کانسپت (1)

یک باتری لیتیوم یونی با 24 ماژول که در یک پوسته جامد قرار گرفته اند، در قسمت عقب کابین این جیپ CJ کلاسیک نصب شده است. پورت شارژ این باتری نیز در کنار درب راننده و همان جایی که قبلا ورودی مخزن بنزین این خودرو قرار داشت، طراحی شده است. پک باتری این جیپ CJ الکتریکی موپار دارای ظرفیت 50 کیلووات ساعت است. اما متاسفانه موپار در این لحظه اعداد و ارقام مربوط به پیمایش و عملکرد این جیپ CJ برقی کانسپت را منتشر نکرده است.

jeep-cj-surge-concept جیپ برقی موپار الکتریکی کانسپت (1)

جیپ CJ Surge برقی موپار با هدف قابلیت بالا در بیراهه نوردی توسعه یافته و به تایرهای آفرودی 35 اینچی BF گودریچ مجهز شده است. موپار به منظور اینکه بتواند این تایرها را در زیر ماشین نصب کند مجبور به نصب کیت لیفت 5 سانتی متری برای سیستم تعلیق این خودرو هم شده است. به لطف نصب دیفرانسیل های دانا 44 در اکسل جلو و عقب که از جمله قطعات جیپ پرفورمنس محسوب می شوند، می توان انتظار سنگ نوردی و آفرود بی نظیری را از این خودرو داشت.

jeep-cj-surge-concept جیپ برقی موپار الکتریکی کانسپت (1)

ظاهر و کابین جیپ CJ Surge برقی موپار

جیپ CJ Surge برقی موپار از نظر ظاهری تغییراتی نسبت به نسخه کلاسیک اولیه کرده و به سپرهای جیپ رانگلر JK روبیکان و وینچ Warn به همراه چراغ های LED مجهز شده است. بدنه این جیپ CJ برقی موپار به رنگ مسی مزین شده و برخی از قسمت ها دارای تریم مشکی برق و آبی Surf هستند. داخل کابین جیپ CJ برقی صندلی های اسپرت جدید و کنسول وسط مشابه با جیپ رانگلر JK نصب شده است.

jeep-cj-surge-concept جیپ برقی موپار الکتریکی کانسپت (1)

موپار اظهار کرده که فعلا هیچ برنامه ای برای تولید این جیپ CJ برقی ندارد. ولی قصد دارد که در آینده برای علاقمندان کیت های تبدیل خودروهای کلاسیک به خودروهایی برقی را عرضه کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟