اخبار خودرو ایران
خودرویی که می تواند در ایران تیراژ بگیرد

جک S7 کراس اور جذاب و مشتری پسند

سه شنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
جک اس 7

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی ، باعث شده تا بازار خودروهای چینی در ایران که تا حدودی داخلی سازی شده‌اند، داغ‌تر شود. بنابراین با توجه به بازار کراس‌اوور پسند ایران، باید شاهد افزایش فروش کراس‌اوورهای چینی باشیم. در این راستا، شرکت کرمان موتور نماینده انحصاری جک در ایران، در حال حاضر دو خودروی جک S5 و S3 را در سبد محصولات خود دارد.حال این شرکت قصد دارد تا جدیدترین کراس‌اوور جک را که S7 نام دارد در پاییز امسال به بازار عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، پس از فروش موفق S5 در چند سال گذشته و استقبال خوب از S3 تازه وارد، حال این شرکت قصد دارد تا جدیدترین کراس‌اوور جک را که S7 نام دارد در پاییز امسال به بازار عرضه کند تا تنوع کراس‌اوورهای خود را در ایران افزایش دهد.

یکشنبه گذشته و مصادف با روز ملی صنعت و معدن کرمان موتور اعلام کرد که در پی تفاهم نامه همکاری جدید با شرکت جی.ای.سی چین، قصد دارد تا کراس اوور جذاب S7 را به زودی به بازار عرضه کند. این اقدام که نشان از توسعه همکاری این دو خودروساز با یکدیگر دارد، نشان دهنده تمایل خودروسازان چینی به حضور در بازار ایران است.

طراحی جک اس7

در طراحی جک S7، زبان طراحی این خودروساز به خصوص در طراحی جلوپنجره، خطوط کاپوت و خط شخصیت بدنه کاملا مشخص است. استفاده گسترده از کروم در جلوپنجره، ظاهر لوکسی به این خودرو داده و نصب یک جلوپنجره بزرگ در جلو و سبک طراحی سپر و گرافیک چراغ‌ها، چهره تهاجمی به نمای جلوی جک S7 بخشیده است.

نمای عقب جک اس 7

جک S7 جذاب و متفاوت

با توجه به سابقه جک S5، انتظار می‌رود که S7 که در رده محصولات جک یک پله از آن فراتر است نیز دارای کابین لوکسی باشد. با اولین نگاه به فضای داخلی و طراحی آن، به خوبی متوجه سطح بالای تجهیزات رفاهی و کیفیت قابل قبول ادوات داخلی این خودرو خواهیم شد.

دریچه‌های دایره‌ای شکل سیستم تهویه در کنار نصب یک ساعت عقربه‌ای در میان آن‌ها، چهره کلاسیکی به کابین این خودرو داده و کنسول میانی مدرن و شلوغ که ازدحام کلیدهای کنترلی را در آن شاهد هستیم، باعث هرچه لوکس جلوه کردن کابین این خودرو شده است. در پشت فرمان نیز، یک نمایشگر تمام دیجیتالی را شاهد هستیم که اطلاعات مربوط به پیمایش و خودرو را به راننده نمایش می‌دهد.

مشخصات فنی جک اس7

شرکت خودروسازی جی.ای.سی کراس‌اوور S7 را با دو پیشرانه چهارسیلندر 1.5 و 2 لیتری توربو تولید می‌کند. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 172 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 251 نیوتن‌متر است. قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه خودکار به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. پیشرانه 2 لیتری این خودرو نیز، قادر به تولید بیشینه قدرت 187 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 300 نیوتن متر است.

کابین جک اس 7

قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز علاوه بر یک جعبه دنده خودکار دو کلاچه، توسط یک جعبه دستی نیز به چرخ‌ها منتقل می‌شود که انتخاب آن بر عهده مشتری است. نسخه 1.5 لیتری این خودرو، تنها 10.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند و نسخه 2 لیتری آن نیز، در مدت زمان 9.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابد.

این خودرو به سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم استارت/استاپ پیشرانه و حالت رانندگی بهینه مجهز بوده و ضریب مقاوت هوای آن 0.3464 است. با دارا بودن این امتیازات، نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، 8.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. شرکت کرمان موتور قصد دارد تا نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو را به بازار عرضه کند.

جک S5 با دارابودن پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ، قادر به تولید بیشینه قدرت 174 اسب‌بخار است. مقایسه قدرت پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ قدیمی این خودروساز با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ جدید آن که هر دو تقریبا خروجی یکسانی دارند، نشان دهنده پیشرفت خودروسازان چینی در زمینه طراحی و تولید پیشرانه است.

موتور جک اس 7

تجهیزات ایمنی جک اس7

مجهزترین تریم جک S7 دارای تجهیزات ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم اتو هولد، سیستم کمکی پارک خودرو، روشن کردن نقاط کور جلو به هنگام چرخش فرمان، سیستم هشدار تغییر ناگهانی خطوط، سیستم ترمز خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو و رادار نقطه کور را دارا است. البته ممکن است که نسخه عرضه شده در بازار ایران، با تمامی این تجهیزات عرضه نشود.

این خودرو با توجه به فاصله محور 2750 میلیمتری، ابعاد کلی، قدرت پیشرانه و تجهیزات ایمنی و رفاهی، رقیبی قدرتمند برای بی‌وای‌دی S7، دامای X7 و ریگان کوپا خواهد بود و قطعا فروش خوبی را در بازار تجربه خواهد کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟