اخبار خودرو جهان
ورود قطره چکانی خودروسازان چینی به قاره آمریکا!

آغاز صادرات جک E-JS4 برقی به بازار مکزیک

یکشنبه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
جک E-JS4 سیهول E40X

جک در صفحه اصلی خود اعلام کرده که 225 دستگاه از کراس اوور الکتریکی e-JS4 را به بازار مکزیک صادر کرده است. جک e-JS4 همان نسخه الکتریکی فیس لیفت شده کراس اوور جک S4 است. شرکت خودروسازی چینی جک صادرات 225 دستگاه کراس اوور برقی e-JS4 به مکزیک را نقطه عطفی در کارنامه خود دانسته و به همین منظور یک مراسم در شرکت خودروسازی سواری و وسایل حمل و نقل خود برگزار کرد که در تصاویر منتشر شده از این مراسم خروج 225 دستگاه خودروی جک e-JS4 از این مرکز مشخص هستند.

به گزارش خودرونویس، این 225 دستگاه خودروی جک e-JS4 که به بازار مکزیک صادر شده اند، بر پایه کراس اوور سیهول Sehol E40X توسعه یافته اند که مدتی پیش به بازار چین عرضه شده است. برچسب قیمت سیهول Sehol E40X چیزی بین 20 تا 24 هزار و 900 دلار بوده که در واقع همان نسخه برقی سیهول X4 محسوب می شود. جدا از بازار مکزیک، قرار است که این کراس اوور الکتریکی جک e-JS4 به بازار برزیل هم عرضه شود. البته جک در بازار برزیل خودروی الکتریکی دیگری به نام E-JS1 را در حال عرضه دارد.

جک E-JS4 سیهول E40X

مشخصات فنی جک E-JS4 (سهول E40X)

جک هنوز اعلام نکرده که آیا نسخه های صادراتی E-JS4 به بازار مکزیک آیا مشخصات یکسانی با سیهول E40X عرضه شده به بازار چین دارند یا مشخصات فنی آن متفاوت است. البته از نظر ظاهری هر دو خودرو طراحی یکسانی دارند و تنها نسخه صادراتی به بازار مکزیک با لوگوی JAC (جک) عرضه می شود. سیهول E40X در بازار چین دارای سیستم کمکی رانندگی هوشمند L2+، دستیار صوتی iFLYTEK و اسمارت Cockpit است.

جک E-JS4 سیهول E40X

جک E-JS4 به یک موتور برقی 150 اسب بخاری مجهز شده که قادر به تولید ماکزیمم گشتاور 340 نیوتن متر است. با توجه به اینکه این خودروها صادراتی هستند، ممکن است تغییراتی در مشخصات فنی آنها نسبت به مدل عرضه شده به بازار چین اعمال  شود. اگر چنین باشد سطح تغییرات بسیار محدود و جزیی خواهند بود. جک اظهار کرده که قصد دارد فیدبک مشتریان در بازار مکزیک را جمع آوری کند و این اطلاعات را در اختیار تیم بازاریابی مکزیک خود قرار دهد تا بتواند خودروهای بهتری را برای عرضه به بازار مکزیک توسعه دهد.

جک E-JS4 سیهول E40X

سابقه صادرات محصولات جک به بازار مکزیک

این اولین باری نیست که شرکت خودروسازی چینی جک به بازار مکزیک راه پیدا کرده است. شرکت Anhui Ankai یکی از زیربرندهای جک چین بوده که تا به امروز 800 انوبوس درونسوز را به مونتری مکزیک که سومین شهر بزرگ این کشور بوده صادر کرده است. در واقع این خودروساز چینی جایگاه خود را در بازار مکزیک از زمانی که 10 سال پیش برای اولین بار به این کشور ورود کرد، تثبیت کرده است. شرکت جک از سال 2018 که در حال تولید سدان J4 ترند بوده در حال تولید خودرو در مکزیک است. در حال حاضر جک تنها در حال تولید خودروهای درونسوز در بازار مکزیک است. اما در سال 2021 حدود 60 درصد فروش جک در برزیل را خودروهای الکتریکی این برند به خود اختصاص داده اند که همین موضوع سبب افزایش سهم بازار این خودروساز چینی در قلب مکزیک شده است.

جک E-JS4 سیهول E40X

آمار فروش شرکت خودروسازی جک

در سه ماه اول سال 2022 شرکت خودروسازی جک موفق به فروش 62 هزار دستگاه خودروی برقی سواری شده که نسبت به زمان مشابه در سال 2021 حدود 40.96 درصد رشد داشته است. این شرکت همچنین 38 هزار و 400 دستگاه خودروی الکتریکی را هم صادر کرده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 37.2 درصد رشد داشته است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟