اخبار خودرو ایران
دارای رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی

کامیونت ایسوزو سری N در دو مدل دیزلی و برقی رونمایی شد

جمعه - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کامیونت ایسوزو سری N 2023 isuzu light weight truck (2)

نسل هفتم کامیونا ایسوزو سری N رونمایی شد. ششمین کامیونت ایسوزو سری N که در بازار ژاپن با نام Elf شناخته می شود، در سال 2007 رونمایی شد که اتفاقا در ایران نیز توسط بهمن دیزل به بازار عرضه شده است. اما حال هفتمین نسل این کامیونت جذاب با تغییراتی چشمگیر رونمایی شده که در زمینه طراحی ارتقا قابل توجهی داشته و برای اولین بار در سگمنت کامیونت های بازار ژاپن، سیستم های ایمنی پیشرفته ای برای کامیونت ایسوزو نصب شده است. مهمتر اینکه کایمونت ایسوزو سری N 2023 در نسخه برقی هم رونمایی شده که این نخستین مدل برقی از این کامیونت است.

طراحی ظاهری کامیونت ایسوزو سری N مدل 2023

به گزارش خودرونویس، از نظر ظاهری کامیونت ایسوزو سری N 2023 به جلوپنجره با طراحی جدیدی مجهز شده که مشابه این سبک را در پیکاپ ایسوزو دی مکس مشاهده کرده بودیم. چراغ های نسل جدید کامیونت ایسوزو از نظر قالب کلی مشابه با نسل قبل طراحی شده، اما گرافیک درونی آن کاملا متمایز بوده و به مراتب مدرنتر شده است. داخل کابین کامیونت ایسوزو سری N نیز تغییراتی در راستای افزایش راحتی راننده و همچنین کاهش خستگی وی در حین رانندگی انجام شده است.

کامیونت ایسوزو سری N 2023 isuzu light weight truck (2)

مشخصات کامیونت ایسوزو سری N جدید

ایسوزو ویژگی های مختلفی را معرفی کرده تا کامیونت سری N خود را بهینه تر کند. از جمله این ویژگی ها می توان به گیربکس ISIM (Isuzu Smooth Intelligent) اشاره کرد. جعبه دنده ISIM در واقع یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته دو کلاچه بوده که ایسوزو ادعا کرده تا حد زیادی می تواند موجب بهینه تر شدن کامیونت سری N در هنگام کوپل شده با موتور دیزلی 4JZ1 شود.

کامیونت ایسوزو سری N 2023 isuzu light weight truck (2)

گیربکس ISIM کامیونت ایسوزو سری N همواره تلاش می کند دنده ها را به نحوی عوض کند تا دور موتور پایین باشد که بدین ترتیب مصرف سوخت و استهلاک کاهش پیدا می کند و نویز موتور هم کمتر می شود که همه این موارد در کنار هم سبب می شود راننده از راندن این کامیونت لذت بیشتری ببرد و کمتر خسته شود. ایسوزو همچنین ادعا کرده که این گیربکس اتوماتیکم دوکلاچه تعویض دنده های سریعی دارد که باعث می شود افت گشتاوری برای این خودرو وجود نداشته باشد و ضربه ای که هنگام تعویض وارد می شود نیز کاهش پیدا کرده است.

کامیونت ایسوزو سری N 2023 isuzu light weight truck (2)

کامیونت ایسوزو سری N مدل 2023 دارای سیستم ایمنی و کمکی راننده پیشرفته بوده که این نخستین بار است که برای کامیونت ایسوزو این سیستم ها تعبیه شده است. از جمله این سیستم ها می توان به دوربین های دید اطراف، رادار برای تشخیص مسافت کم و با طول موج کوتاه و پایش وضعیت راننده اشاره کرد. کامیونت ایسوزو دارای 9 سیستم کمکی ایمنی بوده که این نخستین بار بوده که برای یک کامیونت در بازار ژاپن این سیستم ها نصب می شود. از جمله این سیستم ها می توان به رادار نقطه کور، ترمز پیشگیری کننده از برخورد یا کاهنده شدت برخورد و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

کامیونت ایسوزو سری N 2023 isuzu light weight truck (2)

ایسوزو در کنار معرفی نسخه دیزلی کامیونت سری N، برای نخستین بار مدل باتری الکتریکی این کامیونت محبوب را نیز معرفی کرده است. ایسوزو باور دارد که کامیونت برقی سری N می تواند موجب تشویق شرکت های رقیب برای سرعت بخشیدن به تولید کامیونت های برقی شود. کامیونت ایسوزو سری N در مدل برقی دارای پنج پک باتری بوده که هریک ظرفیتی معادل 20 کیلووات ساعت دارد. بدین ترتیب مجهزترین نسخه کامیونت ایسوزو برقی دارای باتری 100 کیلووات ساعتی بوده که البته هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان شارژ و میزان پیمایش آن در حالت شارژ کامل بیان نشده است.

کامیونت ایسوزو سری N 2023 isuzu light weight truck (2)

کامیونت ایسوزو سری N جدید مدل 2023 طی هفته های جاری به بازار ژاپن عرضه می شود و سری F آن نیز تابستان عرضه خواهد شد. قیمت کامیونت ایسوزو جدید 2023 معادل 47 هزار و 200 دلار است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟