به گزارش خودرونویس، در زمان‌های گذشته که اتومبیل‌ها به اندازه امروز پیشرفته نبودند، همراه داشتن بسیاری از وسایل و ابزارها برای سفرهای بین شهری و حتی درون شهری برای رفع عیوب احتمالی امری ضروری به نظر می‌رسید.
یکی از دلایل این امر تکنولوژی نه چندان پیشرفته خودروهای قدیمی‌تر بود زیرا در این اتومبیل‌ها خبری از سامانه‌های پیشرفته و پیچیده الکترونیکی و کامپیوتری نبود و در نتیجه علم مکانیک با کمی چاشنی الکتریسیته برای تسلط بر بخش فنی یک خودرو کافی بود. اما امروزه با حرکت صنعت به سمت سامانه‌های الکترونیکی و کامپیوتری، ابزار و وسایلی که رانندگان باید در سفرها همراه خود داشته باشند نیز دست‌خوش تغییراتی شده است.

ابزارهای همراه خودرو در گذر زمان

همان طور که گفته شد به دلیل تغییر و پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در اتومبیل‌های امروزی در قیاس با گذشته، ابزارها و وسایل ضروری که نیاز بود رانندگان به همراه داشته باشند نیز تغییر کرده است. در حال حاضر که تمامی خودروهای تولیدی مجهز به سامانه سوخت‌رسانی انژکتوری، واحد کنترل الکترونیک (ECU) و سایر سامانه‌های کنترلی و هدایت الکترونیکی هستند، عیب‌یابی و رفع مشکل فنی ایجاد شده از عهده رانندگان تا حد زیادی خارج است.
زیرا این امر نیازمند دانش فنی تخصصی پیشرفته، ابزارهای خاص و گران‌قیمتی چون دستگاه دیاگ و… است که قاعدتا همراه داشتن آن نه ضرورتی دارد و نه از نظر اقتصادی به صرفه است. در گذشته که اتومبیل‌ها مجهز به سامانه‌های الکترونیکی نبودند، رانندگان با همراه داشتن یک جعبه‌ ابزار و قطعات یدکی حیاتی مانند پلاتین، فیوز دلکو، کوئل، وایر، رله، ترموستات،تسمه پروانه و… می‌توانستند عیوبی چون خاموش شدن ناگهانی خودرو، ریپ زدن، جوش آوردن و… را برطرف سازند.

چرا داشتن ابزار مهم است؟

بر اساس آنچه بیان شد و بر خلاف گذشته، در حال حاضر برای این که رانندگان بتوانند در زمان بروز مشکل فنی و خرابی خودرو در سفرهای درون شهری و بین شهری، عیب خودرو را برطرف سازند، نیازمند همراه داشتن وسایلی متفاوت از گذشته هستند.
به طور خلاصه یک جعبه ابزار کوچک که حداقل ابزارها را در خود جای دهد، چراغ قوه، جک، آچار چرخ و لاستیک زاپاس سالم و مثلث هشدار دهنده را باید جزو وسایلی دانست که نیاز است رانندگان خودروهای امروزی در صندوق عقب خودرو همراه داشته باشند.
بروز مشکلات فنی بسیار جزئی و سطحی با همراه داشتن این وسایل و اندکی دانش فنی قابل رفع است اما در زمان بروز مشکلات بزرگ‌تر هیچ کدام از این وسایل و ابزارها کارساز نخواهد بود. در چنین شرایطی همراه داشتن وسایلی که کاملا با بخش فنی خودرو بی ارتباط است منجی رانندگان خواهد بود.

مهمترین ابزار همراه کدام است؟

می‌توان نتیجه گرفت که در خودروهای امروزی، همراه داشتن وسایل و ابزارهایی فراتر از آنچه گفته شد عملا ممکن نبوده و نمی‌تواند مشکلات فنی را برطرف سازد. زیرا در این شرایط سه عامل ابزارهای پیشرفته و تخصصی، دانش فنی کافی و همراه داشتن قطعات یدکی می‌توانند در کنار هم راهگشا باشد که هیچ راننده و مالک وسیله‌ نقلیه‌ای نمی‌تواند مجهز به تمامی این وسایل، ابزارها و دانش کافی در سفرها باشد.
پس در زمان بروز ایراد خودرویی، درخواست امداد از شرکت‌های معتبر و رسمی چون امدادخودروایران که با دانش فنی و دسترسی به ابزارهای استاندارد و تخصصی مجهز هستند راه منطقی رفع مشکل است. امکان برقراری تماس با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، که این روزها به راحتی در دسترس همگان قرار دارد و مهم‌تر از آن پاوربانک یا شارژر فندکی از جمله حیاتی‌ترین ابزاری است که رانندگان خودروهای امروزی باید با خود همراه داشته باشند تا در زمان بروز مشکل فنی در سفرهای بین شهری یا درون شهری امکان برقراری تماس‌ امدادی انجام گیرد.

راه حل بهتر، ارتباط با 096440

توصیه اصلی امدادخودرو ایران به مالکین کلیه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو این است که نسبت به همراه داشتن گوشی تلفن همراه و پاوربانک (یا شارژر همراه) در سفرهای درون و بیرون شهری توجه کافی را داشته باشند تا در زمان بروز مشکل بتوانند از طریق شماره تماس 096440 و یا ثبت درخواست در اپلیکیشن ایساکو، با اطمینان از خدمات امداد خودرو ایران برخوردار شوند.

5 از 1 رای