به گزارش خودرونویس، در این مراسم علاوه بر محسن ناقدی برادران قائم مقام مدیرعامل در حوزه فروش، مدیران دیگری از جمله مدیرعامل فروش علیرضا مهری اسکویی، حامد الواری رییس پشتیبانی و عملیات و زیر ساخت، کیوان پناهی مدیر بازاریابی و شبکه فروش، ناصر غریب نوار مدیر تحویل و لجستیک و بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش این خودرو حضور داشتند.

 

محسن ناقدی برادران در ابتدای جلسه اظهار کرد که اولویت اصلی در تمامی خدمات فروش و پس از فروش ایران خودرو، خلق ارزش افزوده برای مشتری است. وی در خصوص تعهدات معوقه ایران خودرو در حوزه فروش اظهار کرده که این شرکت خودروساز وطنی از 25 آبان سال 98 هیچ تعهد معوقه ای در حوزه برنامه های فروش فوری ندارد.

نشست خبری ایران خودرو 0

تعداد خودروهای فاکتور شده در برنامه فروش فوق العاده پیشین

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در حوزه فروش در خصوص فروش فوق العاده 15 هزار دستگاهی اخیر این شرکت گفت: ایران خودرو در فروش فوق العاده گذشته 15 هزار دستگاه خودرو را برای عرضه در نظر گرفته که تا این لحظه حدود 9 هزار دستگاه از این خودروها فاکتور و تحویل شده و یا به زودی تحویل داده می شوند.

وی در ادامه بیان کرد که تا پایان تیر ماه بخش اعظمی از این 15 هزار دستگاه خودرو فاکتور و آماده تحویل خواهد شد و مراحل لازم برای شماره گذاری را طی خواهند کرد. خبر خوبی که توسط ناقدی برادران در این نشست خبری مطرح شد، در خصوص فروش فوق العاده بعدی ایران خودرو است که پس از پایان این برنامه فروش و انجام تعهدات، مجوز آن از سازمان های ذی ربط گرفته خواهد شد.

 

راه اندازی میز کار مشتری و باشگاه مشتریان ایران خودرو

ناقدی برادران در ادامه به راه اندازی میز کار مشتری اشاره کرد و گفت که ایران خودرو با راه اندازی میز کار مشتری قصد دارد که برای هر یک از مشتریان یک درگاه ارتباطی با بخش های مختلف این شرکت اعم از بخش فروش، امداد و خدمات پس از فروش ایجاد کند. همچنین این شرکت قصد دارد تا به کمک رسانه ها باشگاه مشتریان ایران خودرو را نیز طی مدت آینده راه اندازی کند و این باشگاه باعث می شود که مشتری خدمات بهتر و متفاوتی را از ایران خودرو دریافت کند.

نشست خبری ایران خودرو 1

آمار تولید ایران خودرو در سال 99

کیوان پناهی مدیر بازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو اظهار کرد که این شرکت از ابتدای سال 99 تا امروز حدود 142 هزار دستگاه خودرو تولید کرده که رشد 31 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته است. همچنین ایران خودرو تا به امروز در سال 99 حدود 95 هزار دستگاه خودرو تحویل داده که این مورد هم رشد 21 درصدی نسبت به سال 98 داشته است.

پناهی در خصوص تعهدات معوقه این شرکت نیز اظهار داشت که ایران خودرو در شهریور 98 چیزی در حدود 200 هزار دستگاه تعهدات معوقه از انواع خودروها داشت، ولی الان این تعهدات معوقه به چیزی در حدود 50 هزار دستگاه کاهش یافته است.

نشست خبری ایران خودرو 5

وی در ادامه بیان کرد که ایران خودرو سعی دارد در بخش فروش و بازاریابی به سمت ارائه خدمات غیر حضوری حرکت کند. تا به امروز بیش از 45 خدمت در این حوزه به صورت غیر حضوری ارائه شده و با راه اندازی میز کار و اعمال تغییراتی در سایت ایران خودرو ارائه خدمات غیر حضوری باز هم گسترش خواهد یافت.

مدیر بازاریابی ایران خودرو بیان کرده که این شرکت سعی دارد هیچ تعهدات معوقه ای نداشته باشد؛ مضاف بر آن قصد دارد سطح مکانیزاسیون و شفافیت خدمات فروش را بالا ببرد. وی به طور قطع اعلام کرد که صف تحویل خودروهای ثبت نامی به نوبت انجام شده و هیچ خودرویی خارج از نوبت تحویل داده نشده است.

به گفته کیوان پناهی حدود 60 درصد تعهدات فروش فوق العاده ایران خودرو تا این لحظه تحویل داده شده و باقی آن ها هم زودتر از موعد اعلامی تحویل مشتریان خواهد شد. وی در خصوص خودروهای CKD و مشکلی که به دلیل تحریم ها در فروش آنها صورت گرفت گفت: با توجه به عدم وجود این خودروها در کشور، در خصوص طرح تبدیل این محصولات با مشتری ها رایزنی شده و نتایج مثبتی حاصل شده است.

خروج پژو 405 از چرخه تولید

پژو 405 بنزینی هم به تازگی از چرخه تولید ایران خودرو برای همیشه خارج شده که هیچ تعهد معوقه ای برای این خودرو وجود نداشته و به زودی ایران خودرو طی مراسمی جانشین 405 و همچنین خروج از خط این خودرو را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

نشست خبری ایران خودرو 4

خودروهای به روز از نظر تعهد

کیوان پناهی مدیر بازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو اظهار کرد که تعهد 13 خودرو از جمله پژو 405، پژو 206 تیپ 5، 206 صندوقدار، پارس اتوماتیک، سمند LX، پژو 207 صندوقدار، رانا، رانا پلاس، دنا پلاس توربوشارژ و پژو 2008 کاملا به روز بوده و هیچ معوقاتی در تحویل آن ها وجود ندارد.

 

کاهش روز به روز تعهدات معوقه

محسن ناقدی برادران اعلام کرد که تعهدات عقب افتاده ایران خودرو با سرعت رو به کاهش است، چراکه تولید ایران خودرو روند افزایشی دارد. ایران خودرو سعی کرده که در چهار ماه اول سال جاری هیچ تعهد جدیدی را برای خود ایجاد نکند و تمام ظرفیت تولید خود را به تعهدات عقب افتاده اختصاص داده است.

وی در ادامه بیان کرد که تعهدات باقی مانده برای خودروی سوزوکی گرند ویتارا چیزی کمتر از 50 دستگاه است و با ارائه طرح های تبدیل پیشنهادی ایران خودرو به مشتریان، به زودی تعهدات عقب افتاده این خودرو هم به پایان می رسد.

 

60 هزار پیش ثبت نام برای K132

به گفته مدیربازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو، در طرح پیش ثبت نام این شرکت برای K132، 60 هزار نفر ثبت نام کرده اند که سه روز آینده این شرکت از بین این 60 هزار نفر قرعه کشی کرده می کند و تعداد محدودی را برای پیش فروش این خودرو انتخاب می کند.

کیوان پناهی اظهار داشت که K132 با توجه به ابعاد، تجهیزات و قوای پیشرانه نسبت به رقبای داخلی خود ارزان تر است و ایران خودرو سعی دارد رقابت پذیری را در قیمت اصل قرار دهد. وی بیان کرد که پیش پرداخت این خودرو به صورت علی الحساب بوده و قیمت نهایی به صورت کاملا منصفانه و با ارائه اسناد به سازمان های ذی ربط تعیین خواهد شد و ایران خودرو نیز موظف است تا بر اساس قیمت مصوب، خودرو را به فروش برساند و تحویل مشتری دهد.

 

چرا قرعه کشی؟

کیوان پناهی اظهار کرد که در سال گذشته و تا به امروز تقاضا برای خرید خودرو بسیار بالا رفته و این تقاضا باید مدیریت شود تا خودرو به مصرف کننده واقعی برسد. بدین ترتیب ایران خودرو مجبور به انجام قرعه کشی با فیلترهای مربوطه است تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد و این تقاضای کاذب مدیریت شود. با توجه به اینکه زمان تحویل خودرو در برنامه های فروش فوق العاده به صورت سه ماه درنظر گرفته می شود، خودروهای K132 فعلا در برنامه های فروش ایران خودرو قرار نخواهد داشت.

 

زمان تحویل دنا پلاس توربو اتوماتیک

ناقدی برادران اظهار کرد که پس از اینکه تعداد مطلوبی از خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به تولید برسد، ایران خودرو اقدام به ارسال دعوت نامه برای مشتری می کند. به احتمال زیاد زمان ارسال دعوت نامه برای مشتریان اوایل مرداد باشد و خودرو دو ماه پس از آن به مشتری تحویل داده می شود.

 

علیرضا اسکویی مدیر عملیات فروش ایران خودرو اعلام کرد که در حال حاضر سه خودروی CKD اعم از دانگ فنگ H30 کراس، سوزوکی گرند ویتارا و تندر 90 تعهد معوقه دارند که برای مالکین دانگ فنگ طرح تبدیل به دنا پلاس پیشنهاد داده شده است. برای خودروهای CKD دیگر نیز طرح های تبدیل خوبی پیشنهاد داده شده و در حال مذاکره با مشتریان هستیم.

 

به روزرسانی قیمت هر سه ماه یکبار

ایران خودرو قصد دارد که هر سه ماه یکبار با نظارت و تایید نهادها و سازمان ذی ربط و با ارائه مستندات به آنها قیمت خودروهای خود را به روزرسانی کند. دلیل این اقدام عدم ثبات نرخ ارز و همچنین ارزبری خودروهاست که باعث می شود قیمت ها هر چند وقت تغییراتی داشته باشند.

 

5 از 1 رای