اخبار خودرو ایران
مجهزترین و قدرتمندترین کامیونت 6 تن در ایران

آترین پلاس برگ برنده ایران خودرو در بازار کامیونت های سبک

چهارشنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کامیونت-آترین-پلاس-ایران-خودرو-دیزل-35

ایران خودرو دیزل پس از مدت ها فقدان کامیونت در سبد محصولات خود، مدتی پیش کامیونت آترین پلاس را در مدل 6 تن رونمایی کرد. کامیونت آترین پلاس را باید قدرتمندترین و لوکس ترین کامیونت در رنج خود دانست که قطعا موجب تحول در حمل و نقل بار و ساماندهی ناوگان فرسوده کامیونت های موجود در کشور می شود.

مشخصات کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل

به گزارش خودرونویس، کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل به موتور چهار سیلندر خطی توربوشارژ ساخت کامینز با حجم دقیق 3760 سی سی مجهز بوده که برای افزایش بازده و توان به سیستم توربوشارژ و اینترکولر هم مجهز شده است. این موتور 3.8 لیتری کامینز قادر به تولید 154 اسب بخار قدرت در دور 2600 و 500 نیوتن متر گشتاور در دور 1200 تا 1900 است. کامیونت آترین پلاس به لطف بهره گیری از این موتور قدرتمندترین کامیونت 6 تن و 8 تن صفر کیلومتر موجود در بازار کشور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس دنده ای 6+1 ساخت ZF آلمان به چرخ های عقب منتقل می شود. کلاچ تعبیه شده برای کامیونت آترین پلاس از نوع تک صفحه ای خشک بوده و عملکرد هیدروپنوماتیک دارد. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV بوده که بالاترین استاندارد برای خودروهای تجاری در کشور محسوب می شود.

کامیونت-آترین-پلاس-ایران-خودرو-دیزل-35

حداکثر وزن ناخالص فنی مجاز کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل ۶۰۰۰ کیلوگرم بوده و وزن خالص این کامیونت ۲۹۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.‌ بدین ترتیب حداکثر ظرفیت باربری آترین پلاس در حدود ۳۱۰۰ کیلوگرم است. طول، عرض و ارتفاع کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل به ترتیب ۶۹۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۳۶۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۳۸۲۰ میلی متر اعلام شده است. طول بارگیری کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل 4800 میلی متر بوده و لازم به ذکر است که این شرکت عرض شاسی های آترین پلاس را افزایش داده این این کامیونت مناسب انواع کاربری ها باشد.

کامیونت-آترین-پلاس-ایران-خودرو-دیزل-35

هرچند ایران خودرو دیزل در اولین قدم مدل 6 تن کامیونت آترین پلاس را رونمایی کرده، اما طول شاسی و فاصله شاسی های آن به حدی بوده که صرفا با تغییری کوچک می توان آن را به مدل 8 تن تبدیل کرد. ایکو دیزل اظهار کرده که به زودی نسخه 8 تن کامیونت آترین پلاس را هم معرفی می کند و موتور قدرتمند همین مدل 6 تن کاملا برای مدل 8 تن و حتی بالاتر هم جوابگوست.

کامیونت-آترین-پلاس-ایران-خودرو-دیزل-35

تجهیزات کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل

کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل جزو معدود کامیونت هایی بوده که دارای سیستم ترمز دیسکی در هر دو محور عقب و جلوست. به همین دلیل می توان ترمزگیری های مطمئنی را با این کامیونت تجربه کرد. کامیونت آترین پلاس دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز است. ضمن اینکه ایران خودرو دیزل سیستم محدود کننده لغزش ASR را برای محور عقب این کامیونت نصب کرده که این سیستم هم اولین بار بوده که روی یک کامیونت در بازار ایران دیده می شود. به موجب سیستم ASR یا محدود کننده لغزش در شروع حرکت، آغاز حرکت کامیونت آترین پلاس در شرایط لغزنده ساده تر شده است.

کامیونت-آترین-پلاس-ایران-خودرو-دیزل-35

کامیونت آترین پلاس تجهیزاتی مانند سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابرهای برقی، کروز کنترل، چراغ روشنایی در روز، چراغ مه شکن، دوربین دید ۳۶۰ درجه به صورت آپشنال، جدا کننده آب و روغن از مدار باد به صورت اتوماتیک، فیلتر آبگیر مدار سوخت، فیلتر خشک کن مدار باد، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و درگاه AUX و بلوتوث، نشانگر دیجیتالی پشت فرمان، بوق دنده عقب، گارد جانبی و عقب است.

کامیونت-آترین-پلاس-ایران-خودرو-دیزل-35

آترین پلاس اولین کامیونت بازار ایران بوده که به سیستم دوربین 360 درجه مجهز شده و جزو معدود کامیونت هایی بوده که دارای کروز کنترل است. ضمن اینکه آترین پلاس اولین کامیونت در کشور بوده که دارای سیستم محدود کننده لغزش ASR بوده که بهره گیری از همین ویژگی ها موجب محبوبیت بیشتر این کامیونت سبک نسبت به رقبا می شود.

کامیونت-آترین-پلاس-ایران-خودرو-دیزل-35

ایران خودرو با عرضه کامیونت آترین پلاس قصد سهم خواهی و بازپسگیری سهم خود از بازار کامیونت های سبک کشور را دارد و به طور حتم با عرضه این کامیونت و به پشتوانه تجهیزات رفاهی و ایمنی متعدد و موتور قدرتمندی که برای آن نصب شده می تواند سهم قابل توجهی از بازار کامیونت های بازار ایران را به خود اختصاص دهد. کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل به لطف آلایندگی پایین، کابین راحت و مدرن و طول بارگیری و عرض شاسی زیاد یکی از مناسب ترین کامیونتها برای نوسازی ناوگان فرسوده کشور محسوب شده و یکی از اهداف ایکو دیزل ساماندهی ناوگان فرسوده کامیونت های کشور با آترین پلاس بوده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟