اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه توربوشارژ 201 اسب بخاری

تیزر رسمی هیوندای i20 N منتشر شد

چهارشنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر هیوندای i20 N

در دنیایی که مملو از خودروهای کراس اوور و اسیووی شده، تولید یک هاچ بک اسپرت جدید باعث خوشحالی و شادمانی است. کمپانی هیوندای به سرعت در حال تکمیل خانواده محصولات اسپرت و عملکردی N بوده و قصد دارد که به زودی i20 N را معرفی کند. در این راستا هیوندای تیزر رسمی این هاچبک کامپکت اسپرت را منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، همین چند روز پیش بود که هیوندای نسخه به ظاهر اسپرت i20 N لاین را معرفی کرد. در آن زمان اظهار کردیم که معرفی این خودرو به نوعی مقدمه چینی برای رونمایی نسخه پرچمدار i20 یعنی مدل N است. با توجه به انتشار تیزر رسمی i20 N توسط هیوندای، انتظار می رود این هاچبک سوپرمینی اسپرت طی هفته های پیش رو، معرفی شود. اما هیوندای برای اینکه تحمل این چند هفته برای طرفداران هاچ بک های اسپرت ساده شود، چند تیزر و پاره ای مشخصات فنی این خودرو را منتشر کرده است.

 

استایل ظاهری

با توجه به تیزرهای منتشر شده، کاملا مشخص است که طراحی i20 N به مراتب خشنتر و اسپرتتر از نسخه تازه معرفی شده N لاین است. با استناد به این تیزرها می توان بیان کرد که هیوندای برای i20 N ورودی های هوای بزرگتری در جلو و یک اسپلیتر بزرگ و برجسته در زیر سپر نصب کرده است. همچنین هیوندای برای این نسخه اسپرت که پرچمدار مدل های i20 محسوب می شود، رکاب های جانبی جذاب تر به همراه سیستم ترمز بزرگتر N، یک اسپویلر در راستای سقف در پروفیل عقب و همچنین خروجی های اگزوزی بزرگتر را نصب کرده است.

هیوندای i20 N دارای سیستم تعلیقی اسپرتتر بوده که فاصله آن تا سطح زمین را نسبت به سایر نسخه ها کاهش داده است. همچنین این خودرو به صورت استاندارد به رینگ های 18 اینچی مجهز شده است. یکی دیگر از ویژگی های بارز ظاهری i20 N،  تم دو رنگ بدنه است که سقف به رنگ مشکی فانتوم و بدنه به رنگ آبی پرفورمنس مزین شده است. درون کابین این خودرو هم مهم ترین تغییر نصب صندلی های اسپرت در ردیف جلو هستند. در کنار آنها یک غربیلک فرمان اسپرت تر و چندین به روزرسانی دیگر در راستای افزایش جذابیت کابین اعمال شده است.

تیزر هیوندای i20 N

مشخصات فنی

اما تفاوت اصلی i20 N با سایر مدل های این خودرو به زیر کاپوت مربوط می شود. هیوندای در این لحظه بیان کرده که این خودرو به پیشرانه توربوشارژ مجهز شده، البته برخی از رسانه های خارجی نسخه پروتوتایپ این خودرو را تست کرده اند. به احتمال زیاد قلب تپنده i20 N یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 201 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور است.

این خودرو که کوچکترین عضو خانواده محصولات اسپرت و عملکردی هیونداست، به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده که نیروی تولیدی پیشرانه به محور جلو که به دیفرانسیل محدود کننده لغزش مجهز شده، منتقل می کند. با توجه به ابعاد i20 N، انتظار می رود که این هاچبک سوپرمینی وزنی کمتر از 1200 کیلوگرم داشته باشد. بدین ترتیب این خودرو قادر خواهد بود در مدت زمان 6.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 230 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در تست درایوهای نسخه پروتوتایپ این خودرو، رانندگان به لگ جزیی توربوشارژ این خودرو اشاره داشتند. همچنین i20 N بیشینه قدرت خود را در 6000 دور بر دقیقه تولید می کند و بیشینه گشتاور پیشرانه آن نیز از دور 2000 در دسترس است. گیربکس دستی این خودرو هم تعویض دنده های نرمی دارد و لذت رانندگی را با این خودرو دو چندان کرده است. همچنین برای ترمزگیری های مطمئن، دیسک های ترمزی 320 میلی متری در اکسل جلوی i20 N نصب شده است.

در خصوص تعلیق این خودرو باید اظهار کنیم که i20 N دارای یک تعلیق مقاوم سازی شده مک فرسون در اکسل جلو و یک تعلیق پیچشی قدرتمندتر در اکسل عقب است. هیوندای قصد دارد که i20 N را به منظور رقابت با فورد فیستا ST و فولکس واگن پولو GTI در بهار سال آینده به بازار عرضه کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟