اخبار خودرو جهان
به مراتب زیباتر از نسل قبل

نسل جدید هیوندای اکسنت (ورنا) 2024 لو رفت

دوشنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
هیوندای النترا ورنا فیس لیفت 2024 (1)

هیوندای اکسنت در برخی از بازارهای جهانی با نام ورنا نیز عرضه می شود و جالب اینجاست که در ایران با هر دو نام حضور دارد. هیوندای در آستانه رونمایی نسل جدید سدان کامپکت اکسنت (ورنا) قرار دارد و لحظاتی پیش تصاویر هیوندای ورنا (اکسنت) 2024 در حال تست در وب سایت های خودرویی لو رفت که تا به دلیل فقدان کاور استتاری روی بدنه، تقریبا نمای ظاهری آن به طور کامل مشخص است.

به گزارش خودرونویس، هیوندای اکسنت یا همان ورنا در بازارهای جهانی رقیب خودروهایی همچون هوندا سیتی، ماروتی Ciaz، فولکس واگن ویرتوس و اشکودا اسلاویا محسوب می شود. ظاهرا قرار است که هیوندای اکسنت جدید در تاریخ 21 مارس به بازار عرضه شود.

 

ظاهر هیوندای ورنا 2024

با استناد به عکس های لو رفته از نسل جدید هیوندای ورنا می توان اظهار کرد که این طراحی استایل ظاهری این خودرو کاملا متفاوت از نسل قبلی اجرا شده است. البته هیوندای مدتی پیش هم تیزر نسل جدید این سدان اقتصادی را منتشر کرده بود که در آنها چراغ های جلو، چراغ های روشنایی در روز و همچنین چراغ های عقب مشخص بودند.

هیوندای النترا ورنا فیس لیفت 2024 (1)

هیوندای ورنا (اکسنت) 2024 نسبت به نسل قبلی طراحی به مراتب خشنتری دارد. این عکس های لو رفته در خیابان های کره گرفته شده است. باید دوباره اشاره کنیم که هیوندای اکسنت و ورنا با یکدیگر تفاوتی ندارند و صرفا نام این خودرو بسته به بازاری که در آن عرضه می شود متفاوت است.

هیوندای اکسنت 2024 دارای جلوپنجره ای با طراحی متفاوت از دیگر محصولات جدید این برند مانند هیوندای توسان و ونیو است. هیوندای ورنا جدید دارای چراغ های دوتایی بوده و در بالاترین قسمت پروفیل جلو چراغ های روشنایی در روز قرار گرفته اند که یک نوار آنها را به هم متصل کرده است. جلوپنجره هم از دو طرف با چراغ های اصلی احاطه شده است. نواری که در بین چراغ های جلو قرار گرفته به نظر می رسد کرومی باشد، اما برخی منابع اظهار داشته اند که هیوندای اکسنت 2024 دارای نوار LED سرتاسری در پروفیل جلوست!

هیوندای النترا ورنا فیس لیفت 2024 (1)

هیوندای اکسنت 2024 در نمای جانبی از رینگ های آلیاژی با دیزاین جدیدی بهره می برد. هیوندای ورنا 2024 در نمای عقب هم دارای چراغ های جدیدی بوده که توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. در ای بخش می توان شباهت هایی را میان اکسنت با برادر بزرگتر آن یعنی النترا مشاهده کرد. با توجه به تصاویر جاسوسی که از این خودرو منتشر شده، ظاهرا نسل جدید اکسنت (ورنا) با سانروف عرضه می شود.

هیوندای النترا ورنا فیس لیفت 2024 (1)

مشخصات فنی هیوندای اکسنت (ورنا) 2024

هیوندای اکسنت (ورنا) 2024 قرار است در چهار نسخه مختلف به فروش برسد. نسخه پایه دارای موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر بوده که قادر به تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است. نسخه قدرتمندتر این خودرو هم دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI بوده که هنوز عدد دقیق قدرت و گشتاور آن مشخص نیست. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس 6 دنده دستی یا 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

با توجه به استانداردهای روز انتظار می رود که هیوندای النترا جدید به سیستم های کمکی راننده ADAS و دیگر سیستم های ایمنی مجهز باشد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟