پدال گاز را به صورت ناگهانی فشار ندهید

به گزارش خودرونویس، به عنوان مثال اگر شما فردی هستید که با پدال گاز (شتاب دهنده) با ملایمت برخورد می کنید و از شتابگیری ناگهانی و فشردن ناگهانی پدال گاز خودداری می کنید، در حالت شارژ کامل باتری ماشین برقی خود می توانید مسافت طولانی تری را نسبت به فردی که رانندگی هیجانی و پرشتابی دارد تجربه کنید. بسته به سبک رانندگی، در صورتی که در حین رانندگی با خودروهای برقی از سیستم بازیابی نیروی ترمز یا همان ترمز موتور به جای استفاده از پدال ترمز استفاده کنید، مقداری انرژی ناشی از این کار در باتری خودروی شما ذخیره می شود که نتیجه آن افزایش مسافت قابل پیمایش خودروی الکتریکی با توجه به انرژی ذخیره شده در باتریست.

روش کاهش مصرف برق افزایش پیمایش خودروهای الکتریکی (1)

از حمل وسایل اضافی در خودرو خودداری کنید

البته اگر فضای صندوق عقب شما پر از وسایلیست که به آنها احتیاج ندارید یا درون کابین اجسامی را حمل می کنید که ضروری نیستند، بدانید که مصرف خودروی خود را افزایش می دهید. این موضوع در خصوص خودروهای بنزینی و دیزلی نیز صدق می کنید. به عبارتی مصرف سوخت با افزایش وزن خودرو رابطه مستقیم دارد و هرچه وزن ناخالص خودرو ناشی از سرنشین یا بار بیشتر شود، مصرف سوخت یا مصرف برق خودرو نیز می شود. این موضوع در خودروهای الکتریکی که مسافت محدودی را در حالت شارژ باتری طی می کنند اهمیت بیشتری دارد. بدین ترتیب وسایل غیر ضروری را از درون خودروی خود خالی کنید.

 

تنظیم باد لاستیک خودرو

یکی دیگر از راهکارهای کاهش مصرف سوخت و مصرف برق خودرو، تنظیم کردن باید تایرها متناسب با فشاریست که کارخانه در مورد خودرو توصیه کرده است. تنظیم بودن باد لاستیک همواره می تواند به نرم تر شدن سواری ماشین و همچنین کاهش مصرف سوخت خودرو کمک کند. ضمن اینکه عمر لاستیک شما نیز افزایش پیدا می کند.

روش کاهش مصرف برق افزایش پیمایش خودروهای الکتریکی (1)

درحالی که روش های ذکر شده تا به اینجا بین خودروهای الکتریکی و درونسوز مشترک بوده اند، قصد داریم در ادامه روش های ساده تری را بیان کنیم که صرفا ویژه ماشین های برقی هستند و با رعایت آنها می توان مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی با توجه به میزان شارژ باتری را افزایش داد. یک یوتوبر 11 روشی که می توان مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی را با رعایت کردن آنها افزایش داد ذکر کرده که البته برخی از این روشها تنها روی تسلا مدل Y سازگار هستند. ولی عموم آنها روی هر خودروی الکتریکی قابل اجراست.

در خصوص تسلا مدل Y می توان با استفاده از نمایشگاه سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی، حالت شتابگیری را از استاندارد روی Chill قرار داد. این اقدام سبب کاهش شتاب اولیه تسلا می شود و به افزایش عمر لاستیک های خودرو نیز کمک می کند. چراکه گشتاور کمتری با فعال کردن مد شتابگیری Chill در لحظه شروع حرکت به چرخ ها منتقل می شود.

 

خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع خودرو

روش دیگر خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع بخاری یا کولر درون کابین است که البته بسیاری از افراد نمی توانند این کار را رعایت کنند. ولی اگر بخواهید که خودروی الکتریکی شما بیشترین مسافت قابل پیمایش با توجه به میزان شارژ باتری را طی کند، مجبور هستید که سیستم تهویه خودروی خود را خاموش کنید تا مصرف انرژی خودرو شما بهینه تر شود.

 

تمیز کردن خودرو و شستن بدنه

روش بعدی که شاید عجیب هم به نظر برسد، به تمیزی خودرو مربوط می شود. بله اگر خودروی خود را تمیز کنید و بدنه آن را واکس بزنید، می توانید مسافت بیشتری را در حالت شارژ کامل باتری نسبت به خودرویی که بدنه آن کثیف و گلی باشد طی کنید. چراکه وجود آلودگی روی بدنه خودرو موجب افت درگ و آیرودینامیک خودرو می شود.

 

منبع insideevs
5 از 1 رای