به گزارش خودرونویس، هونگچی پیشتر هم در صنعت ساخت اتوبوس فعالیت داشته است. در دهه 1980 این شرکت اتوبوس لوکس هونگچی CA630 را تولید کرده بود که یک اتوبوس 19 نفره با موتور 4.5 لیتری هشت سیلندر با 165 اسب بخار قدرت بود. این اتوبوس برای هفت سالی روی خط تولید بود. اما 30 سالی است که هونگچی دیگر اتوبوس های معرفی شده خود را به بازار عرضه نکرده بود و در این سالها تنها چندین پروتوتایپ معرفی شده بود. اما حال دوباره این شرکت با اتوبوس هونگچی QM7 به این اتوبوس سازی در چین ورود کرده است.

اتوبوس هونگچی QM7

مشخصات فنی اتوبوس هونگچی QM7

هونگچی Qm7 فاصله بین دو محور کمی دارد. این اتوبوس دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 7295، 2090 و 2785 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3990 میلی متر است. بدین ترتیب فاصله بین دو محور با توجه به طول کلی اتوبوس مقداری کم به نظر می رسد. این اتوبوس از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل بنزینی بهره گرفته که با کد CA6GV30TD شناخته می شود. این پیشرانه قادر به تولید 303 اسب بخار قدرت بوده و در هر 100 کیلومتر حدود 15.9 لیتر بنزین مصرف می کند.

اتوبوس هونگچی QM7

طراحی ظاهری اتوبوس هونگچی QM7

طراحی هونگچی QM7 با وجود اینکه یک اتوبوس بوده، اما مانند محصولات سواری این برند عجیب به نظر می رسد. در نمای جلو یک جلوپنجره کرومی آبشار مانند با خطوط عمودی با ابعادی بزرگ دیده می شود که مشابه آن را در خودروهای سواری دیده بودیم. در بالای این جلوپنجره دو چراغ LED دیلایت قرار گرفته و عبارت چینی نام هونگچی نیز درست در بالای جلوپنجره نصب شده است.

اتوبوس هونگچی QM7

تریم کرومی داخل سپر هم اجرا شده و در دو طرف سپر چراغ های اصلی پایینتر از دیلایت ها نصب شده اند. بدین ترتیب این یکی از معدود اتوبوس هایی بوده که دارای سبک طراحی دوتایی چراغ های جلوست. البته قرارگیری چراغ ها برای یک اتوبوس آن هم در ارتفاعی پایین تا این حد مقداری سوال برانگیز است. چراکه تقریبا به صورت مداوم به خصوص در آب و هوای نامساعد کثیف می شوند.

آینه جلو سمت شاگرد اتوبوس هونگچی QM7 در گوشه و زیر شیشه جلو نصب شده که جانمایی عجیبی دارد. در نمای جانبی هم تریم کرومی مشاعده می کنیم و لوگوی هونگچی روی ستون عقبی این اتوبوس نصب شده است. در نمای عقب هم چراغ های عمودی، سنسورهای پارک و دوربین دید عقب این اتوبوس لوکس مشخص هستند.

اتوبوس هونگچی QM7

داخل کابین اتوبوس هونگچی QM7

تصاویری که از داخل کابین هونگچی QM7 منتشر شده مشان می دهد که این خودرو برای تست بوده و هنوز تزییننات داخلی برای آن به صورت کامل نصب نشده اند. در بسیاری از قسمت های کاورهای پلاستیکی نصب نشده و برای این نسخه حتی آفتابگیر هم نصب نشده و تقریبا در تمام قسمت های کابین سیمکشی مشخص است. اما می توان صندلی راننده این اتوبوس را دید که برای آن تکیه گاه آرنج نیز تعبیه شده است. فرمان مانند همه اتوبوس های دایره ای شکل بوده و به صورت دو شاخه طراحی شده و در میان آن عبارت انگلیسی هونگچی نصب شده است. در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتالی دیده می شود. شیفتر تعویض دنده هم در کنسول میانی کنار فرمان نصب شده و دو جالیوانی هم در برآمدگی میان راننده و سرنشین جلو تعبیه شده است.

اتوبوس هونگچی QM7

اتوبوس هونگچی QM7 دارای صندلی های چرمی راحت با پشت سری های یکپارچه و کمربند ایمنیست. این صندلی ها بسیار شبیه به نمونه های نصب شده روی مینی ون هونگچی HQ9 هستند. این صندلی ها ضمن دارابودن تکیه گاه دست، برای دربرگرفتن بدن دارای تکیه گاه جانبی هم هستند. بدین ترتیب می توان گفت که صندلی ها راحت و مجلل به نظر می رسند. همچنین کاملا مشخص است که فضای زیادی بین هر ردیف تعبیه شده تا سرنشینان از فضای کافی برای پا بهره ببرند و در مسیرهای طولانی راحتی آنها تضمین شده باشد.

اتوبوس هونگچی QM7

همانطور که مشخص است اتوبوس هونگچی QM7 هنوز در حال تست و توسعه بوده و پس از تکمیل یقینا در ابتدا توسط شرکت های دولتی و چینی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد کاربرد برای توریست های خاص و کمپانی های لوکس بوده و کمتر چنین اتوبوس 8 متری لوکسی برای جا به جایی مسافر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

منبع carnewschina
5 از 1 رای