اخبار خودرو جهان
تلفیقی از ویژگی های اسپرت و لاکچری

هونگچی H6 رقیب مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 از چین

یکشنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
hongqi h6 هونگچی اچ6 (1)

در آخرین لحظات سال 2022، هونگچی H6 سدان لاکچری و پریمیوم در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2022 رونمایی شده است. هونگچی H6 یک سدان لاکچری سایز متوسط بوده که جایگاهی بین هونگچی H5 و H7 دارد.

به گزارش خودرونویس، این خودرو طراحی بسیار تهاجمی و خشنی داشته و در عین حال استایل اسپرتی را به نمایش می گذارد. هونگچی اظهار کرده که پیش فروش سدان H6 همزمان با آغاز سال جدید چینی یعنی 23 ژانویه سال 2023 شروع می شود. هونگچی H6 قرار است که رول یک محصول جهانی را برای این برند چینی پریمیوم بازی کند و ظاهرا برنامه عرضه این خودرو به 14 کشور دنیا از جمله هلند، نروژ، سوئد، عربستان صعودی و … انجام شده است.

hongqi h6 هونگچی اچ6 (1)

ظاهر هونگچی H6 سدان لوکس چینی

هونگچی H6 از نظر طراحی بسیار زیبا، لوکس و جذاب است. در نمای جلو یک جلوپنجره بزرگ را شاهد هستیم که دارای تریم تزیینی کرومی در هر دو طرف است. همچنین هونگچی چراغ های اصلی جلو را به صورت دوتایی برای این خودرو طراحی کرده است. جلوپنجره بزرگ هونگچی H6 تقریبا بیشتر نمای جلو را احاطه کرده و این سنت طراحی محصولات مختلف این برند لوکس چینی محسوب می شود. جلوپنجره هم حالت ماتریکسی داشته و در قسمت میانی آن لوگوی هونگچی قرار گرفته است.

hongqi h6 هونگچی اچ6 (1)

هونگچی H6 در نمای جانبی طراحی متفاوتی را از سایر محصولات این برند دارد. حتی با وجود اینکه خط شیشه های هونگچی H6 مشابه با دیگر محصولات سدان این شرکت اجرا شده، اما سبک طراحی قسمت انتهایی حالتی اسپرت تر را به این سدان نسبت به دیگر محصولات هونگچی بخشیده است. هونگچی H6 دارای تریم ظاهری دو رنگ بوده و سقف به رنگ مشکی مزین شده است.

hongqi h6 هونگچی اچ6 (1)

هونگچی H6 در نمای عقب ترکیبی از سطوح منحنی شکل دارد. بارزترین المان ظاهری در این قسمت سبک طراحی چراغ های عقب است. البته سپر هم جذابیت خاص خود را داشته و جانمایی خروجی های اگزوز در قسمت میانی سپر به هونگچی H6 کمک زیادی کرده که دیزاین اسپرت تری داشته باشد. هونگچی سعی کرده که سدان H6 ضمن اینکه استایلی مشابه با سدان های سنتی دارد، نیمچه شباهتی هم با خودروهای کوپه استایل داشته باشد.

هونگچی H6 با سه رینگ مختلف که دو تا 18 اینچی و یکی 19 اینچی بوده به بازار عرضه می شود. هونگچی H6 جزو رده سدان های سایز متوسط رو به بالا قرار می گیرد و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4990، 1880 و 1455 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2920 میلی متر اعلام شده است. وزن خالص هونگچی H6 حدود 1665 کیلوگرم اعلام شده و ارتفاع آن 15 میلی متر نسبت به برادر کوچکتر یعنی هونگچی H5 کمتر است.

hongqi h6 هونگچی اچ6 (1)

داخل کابین هونگچی H6

کابین هونگچی H6 سعی شده هم لوکس و هم اسپرت طراحی شود. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان سه شاخه قرار دارد که کلیدهای کنترلی روی آن دیده می شود و چرمدوزی با کیفیتی هم برای آن اجرا شده است. در پشت فرمان هم یک نمایشگر تمام دیجیتالی دیده می شود و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی عمودی قرار دارد. هونگچی H6 به پدال شیفتر در پشت فرمان، سانروف پانورامیک، ترمز پارک برقی، سیستم تعلیق با دمپینگ تطبیق پذیر و … مجهز شده است.

hongqi h6 هونگچی اچ6 (1)

مشخصات فنی هونگچی H6

هونگچی H6 به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز بوده که قادر به تولید 248 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور است. نیروی موتور به کمک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و این سدان لوکس چینی را طی 6.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. هونگچی H6 به سیستم ها خودران و کمکی راننده سطح 2 مجهز بوده که شامل هشدار خروج از خط، کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، تابلو خوان مسیر و ترمزگیری فعال خودکار است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟