اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه پکن 2020 صورت گرفت

هونگچی E-HS9 رونمایی شد

چهارشنبه - ۹ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هونگچی E-HS9

کمپانی خودروسازی لاکچری چینی هونگچی در نمایشگاه پکن 2020 حضور پرشوری داشته و در این رویداد خودرویی از یک محصول جدید که یک اسیووی الکتریکی بزرگ و فول سایز بوده، پرده برداشته است.

به گزارش خودرونویس، با توجه به رشد و رونق روز افزون بازار خودروی چین، نمایشگاه خودروی پکن یا همان Chinese Auto نیز سال به سال با برندهای معتبری پر می شود. کمپانی هونگچی قطعا از شرکت کنندگان تازه وارد نیز نمایش به حساب نمی آید. تاریخ تاسیس این کمپانی چینی به سال 1958 میلادی مربوط شده و این برند سابقه زیادی در تولید محصولات خاص و لاکچری برای استفاده از افراد ثروتمند و سران سیاسی کشور چین دارد. بدین ترتیب زمانی که هونگچی یک محصول جدید رونمایی می کند، در کانون توجه افراد ثروتمند چینی و بعضا جهانی قرار می گیرد.

نمای جلو هونگچی E-HS9

طراحی ظاهری

این اسیووی الکتریکی بزرگ E-HS9 نام داشته که استایلی بسیار زیبا و خیره کننده دارد. هونگچی E-HS9 طراحی بسیار پرابهت، مدرن و شیکی در پروفیل جلو داشته و طراحان این برند همانند سایر کمپانی های چینی نیم نگاهی در طراحی این خودرو به محصولات مطرحی همچون ب ام و X7 و هیوندای پالیسید داشته اند. ضمن اینکه شباهت هایی در طراحی جلوپنجره و گریل بزرگ این اسیووی الکتریکی به محصولات فوق لاکچری رولزرویس دیده می شود.

نمای عقب هونگچی E-HS9

شباهت طراحی گریل و جلوپنجره هونگچی E-HS9 به رولزرویس بدین دلیل بوده که طراح این اسیووی الکتریکی چینی پیشتر در این کمپانی پریمیوم انگلیسی مشغول به کار بوده است. هونگچی در قسمت نمای جانبی هم شباهت زیادی به لینکلن Corsair دارد؛ این شباهت شامل شیب سقف در قسمت عقب و تریم فندرها بوده که تا روی درها جلوی امتداد یافته است. اما هونگچی E-HS9 از نظر ابعادی به مراتب نسبت به لینکلن Corsair ابعادی بزرگتر دارد. در واقع این اسیووی الکتریکی از ب ام و X7 هم مقداری بزرگتر است. این مدل به خصوص رونمایی شده در نمایشگاه پکن 2020، به صورت دو ردیفه معرفی شده؛ ولی مشتری امکان سفارش این اسیووی را به صورت هفت نفره هم دارد.

با استناد به تصاویری که از این خودرو در دسترس است، باید اظهار کرد که هونگچی E-HS9 نسبت به تمام خودروهای چینی موجود در بازار ایران متفاوت است و کابینی مملو از تودوزی چرمی و نمایشگرهای دیجیتالی دارد و سرنشین درون کابین اسیووی الکتریکی لاکچری راحتی و رفاه کامل قرار دارد.

کابین هونگچی E-HS9

مشخصات فنی

هونگچی E-HS9 با دو مشخصات فنی مختلف قابل سفارش است، اما هر دو قدرت چشمگیری تولید می کنند. نسخه پایین تر و ضعیف تر این خودرو از دو موتور الکتریکی (یکی برای هر اکسل) بهره می برد که هرکدام قادر به تولید 215 اسب بخار قدرت هستند. بدین ترتیب این مدل بیشینه قدرتی معادل 430 اسب بخار را تولید می کند. اما مجهزترین نسخه این اسیووی الکتریکی، دارای دو موتور الکتریکی بوده که قدرت هر یک از آنها 329 اسب بخار اعلام شده است. به موجب نصب این موتورها، قدرت مجموع این سیستم الکتریکی 544 اسب بخار اعلام شده است.

کنسول وسط هونگچی E-HS9

نسخه قدرتمندتر این اسیووی هفت نفره به لطف نیروی آنی و لحظه ای این موتورهای الکتریکی قادر است طی کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین این اسیووی لاکچری غول پیکر در حالت شارژ کامل قادر است بیشیه مسافت 485 کیلومتر را طی کند. البته این آمار و ارقام صرفا توسط کمپانی هونگچی اعلام شده و هیچ تاییدی توسط یک منبع معتبر پشت آنها نیست.

 

سخن پایانی

هونگچی E-HS9 صرفا ویژه بازار چین بوده و یقینا خودروی ارزان قیمتی نیست. مجهزترین نسخه این اسیووی الکتریکی با قیمتی معادل 110 هزار دلار آمریکا در چین به فروش می رسد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟