خودرو های پاک
در نمایشگاه خودروی پکن 2020 رونمایی می شود

هوندا تیزر خودروی الکتریکی جدیدی را منتشر کرد

پنجشنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر خودروی الکتریکی هوندا

کمپانی هوندا قصد دارد که یک نسخه کانسپت از یک خودروی الکتریکی آینده را در نمایشگاه خودروی بین المللی پکن 2020 معرفی کند. این رویداد بزرگ خودرویی که به نمایشگاه چین 2020 نیز شناخته می شود، قرار است در تاریخ 26 سپتامبر برگزار شود.

به گزارش خودرونویس، هوندا در این لحظه نام این خودروی الکتریکی مفهومی را اعلام نکرده است. این خودروساز ژاپنی تنها به اعلام این نکته بسنده کرده که این خودروی مفهومی دقیقا نشان دهنده یک خودروی الکتریکی تولیدی انبوه است که در آینده نزدیک معرفی و تولید خواهد شد.

 

سایر اقدامات هوندا در نمایشگاه پکن 2020

کمپانی هوندا قصد دارد در نمایشگاه پکن 2020، نسخه پلاگین هیبریدی CR-V را نیز رونمایی کند. این خودرو اولین محصول پلاگین هیبریدی هوندا برای عرضه به بازار چین است.

هوندا در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی پکن 2020، یک تیزر از این خودروی الکتریکی مفهومی را منتشر کرده است. در این عکس استایل قسمت جلویی این خودروی الکتریکی تا حدودی مشخص است. در این قسمت شاهد نصب چراغ های LED باریک و خشن چند ضلعی هستیم؛ همچنین یک نوار LED سرتاسر عرض پروفیل جلو را در بر گرفته که دقیقا به امتداد لبه کاپوت، طراحی و نصب شده است. به لطف این نوار LED تا حدود زوایای جلویی کاپوت این خودرو نیز مشخص شده است.

 

برنامه الکتریکی سازی آینده هوندا

کمپانی خودروسازی هوندا قصد دارد به لطف همکاری با جنرال موتورز آمریکا، دو خودروی الکتریکی را در آینده نزدیک در آمریکا به تولید برساند. اولین محصول الکتریکی هوندا در آمریکا پیش بینی می شود که در سال 2024 به بازار عرضه شود. بدین ترتیب بعید به نظر می رسد که این خودرو الکتریکی ارتباطی با این خودروی الکتریکی مفهومی حاضر در نمایشگاه پکن 2020 داشته باشد.

به موجب قراردادی که میان هوندا و جنرال موتورز امضا شده، کمپانی هوندا امکان استفاده و بهره گیری از پلتفرم الکتریکی جدید جنرال موتورز و همچنین باتری های پیشرفته Ultium این کمپانی را خواهد داشت. در حالی که هوندا به تنهایی قصد طراحی داخلی و بیرونی این خودروی الکتریکی را دارد، اما جنرال موتورز این خودرو را در یکی از کارخانه های خود واقع در آمریکای شمالی مونتاژ خواهد کرد.

 

اما خارج از خاک آمریکا، جدیدترین محصول الکتریکی هوندا مدل E نام دارد. این خودروی الکتریکی استایلی کلاسیک و جذاب داشته که هوندا در طراحی آن از استایل ظاهری محصولات سری N خود که در سال های 1960 تا اواخر دهه 70 عرضه می شد، الهام گرفته است. پیشرانه الکتریکی این خودرو برای تامین انرژی به یک پک باتری 35.5 کیلووات ساعتی متکی است.

نیروی تولیدی این موتور الکتریکی بسته به مدل انتخابی 134 یا 152 اسب بخار بوده که تمام قدرت آن به چرخ های عقب این هاچ بک جذاب منتقل می شود. این هاچ بک الکتریکی قادر است بیشینه مسافت 220 کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی کند؛ بدین ترتیب هوندا E، یک خودروی الکتریکی شهری بوده و با توجه به ابعاد کوچکش، کاملا مناسب استفاده در مکان های شلوغ و پر ازدحام است. درون کابین کوچک هوندا E، پنج نمایشگر طراحی و نصب شده که دو تا از آنها، به دوربین های دید جانبی که به جای آینه نصب شده اند، اختصاص یافته است.

خودروی الکتریکی بعدی هوندا، قرار است در سال 2022 راهی بازار اروپا شود. این خودروساز ژاپنی در این لحظه مطلبی در خصوص این خودرو بیان نکرده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟