اخبار خودرو جهان
همزاد شورولت بلیزر برقی و کادیلاک لیریک

هوندا پرولوگ Prologue 2024 برقی رونمایی شد

شنبه - ۱۶ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-honda-prologue هوندا پرولوگ برقی (1)

هوندا e هاچبک اولین خودروی برقی این برند ژاپنی در بازارهای جهانی بود که اتفاقا استقبال خوبی هم از آن شد. اما الان دور دور کراس اوورهاست و یک هاچبک برقی سوپرمینی برای یک شرکت خودروسازی چندان پولساز نیست. هوندا در این راستا یک کراس اوور برقی به نام پرولوگ Prologue 2024 را رونمایی کرده است. هوندا پرولوگ Prologue روی پلتفرم اولتیوم طراحی شده که مالکیت آن برای جنرال موتورز است.

به گزارش خودرونویس، هوندا پرولوگ Prologue 2024 روی پلتفرم اولتیوم توسعه یافته که خودروهای نامدار و مطرحی همچون کادیلاک لیریک و شورولت بلیزر برقی هم روی این پلتفرم توسعه یافته اند. البته که هوندا پرولوگ 2024 از نظر ظاهری شباهتی به این کراس اوورهای برقی آمریکایی ندارد.

2024-honda-prologue هوندا پرولوگ برقی (1)

ظاهر هوندا پرولوگ Prologue 2024 برقی

هوندا پرولوگ Prologue 2024 در استودیو طراحی این خودروساز ژاپنی در لس آنجلس توسعه یافته و در سبد محصولات شاسی بلند این خودروساز ژاپنی یک پله نسبت به هوندا CR-V جایگاه بالاتری داشته و تقریبا در رنج هوندا پاسپورت قرار می گیرد. هوندا پرولوگ Prologue به این دلیل که روی پلتفرم اختصاصی خودروی برقی توسعه یافته فاصله بین دو محور زیادی معادل 3094 میلی متر دارد. اگر این فاصله بین دو محور برایتان آشناست به این دلیل بوده که دو کراس اوور برقی آمریکایی همزاد هوندا پرولوگ نیز همین فاصله بین دو محور را دارند.

2024-honda-prologue هوندا پرولوگ برقی (1)

جهت مقایسه بیان می کنیم که هوندا CR-V دارای فاصله بین دو محوری معادل 2701 میلی متر بوده و هوندا پاسپورت هم فاصله بین دو محوری معادل 2820 میلی متر دارد. هرچه فاصله بین دو محور در یک خودرو بیشتر باشد، نتیجه آن فضای پا بیشتر درون کابین و به طور کلی کابین جادارتر می شود. هوندا پرولوگ Prologue 2024 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4877، 1989 و 1643 میلی متر است.

2024-honda-prologue هوندا پرولوگ برقی (1)

هوندا پرولوگ در این تصاویر به رینگ های 21 اینچی شش پره مجهز شده که طراحی آنها شبیه به رینگ های شورولت بلیزر برقی و کادیلاک لیریک است. در این لحظه هوندا مطلبی در خصوص وزن کراس اوور برقی پرولوگ Prologue اظهار نکرده، اما کادیلاک لیریک با 119 میلی متر طول بیشتر نسبت به هوندا پرولوگ وزنی معادل 2545 کیلوگرم دارد.

2024-honda-prologue هوندا پرولوگ برقی (1)

جدا از این صحبت ها، هوندا پرولوگ Prologue زبان طراحی جدید این خودروساز موسوم به Neo Rugged را به نمایش گذاشته و بدنه آن در آمریکای شمالی رنگ می شود که کیفیت رنگ بسیار بالایی دارد. روی درب صندوق عقب عبارت انگلیسی HONDA به جای لوگوی H این خودروساز ژاپنی نصب شده است. نشان Elite نصب شده روی درب صندوق عقب به تریم این خودرو اشاره دارد و نصب نشان AWD به دو موتوره بودن این کراس اوور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک آن اشاره دارد. نمی توان منکر شد که طراحی نمای عقب هوندا پرولوگ Prologue به رنج روور ایووک شباهت ندارد.

2024-honda-prologue هوندا پرولوگ برقی (1)

داخل کابین هوندا پرولوگ Prologue 2024

هوندا پرولوگ Prologue کابینی مدرن و زیبا را به نمایش گذاشته و دارای دو نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد بوده که به ترند امروزه در طراحی داخلی تبدیل شده است. نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان هوندا پرولوگ 11 اینچ بوده که به صورت استاندارد روی همه نسخه ها نصب می شود. نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا این خودرو مقداری بزرگتر بوده و 11.3 اینچ قطر دارد و خوشبختانه کلیدهای کنترل سیستم تهویه مطبوع به داخل این نمایشگر منتصل نشده و هوندا همچنان کلیدهای مجزایی برای تنظیم سیستم تهویه این شاسی بلند برقی در نظر گرفته است.

2024-honda-prologue هوندا پرولوگ برقی (1)

هوندا به زودی مشخصات بیشتری اعم از مشخصات فنی هوندا پرولوگ 2024 را منتشر خواهد کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟