اخبار خودرو جهان
قادر به 200 کیلومتر پیمایش و قیمت تنها 7300 دلار!

هوندا N ون برقی گزینه مناسب برای واردات به ایران

پنجشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
2024-honda-n-van-ev هوندا N ون برقی (1)

هوندا N-Van ون در سال 2018 به عنوان یک خودروی کار و تجاری سوپر مینی که در رده سگمنت kei car بازار ژاپن قرار می گیرد معرفی شد. هوندا N ون ابعاد بسیار کوچکی دارد و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3395، 1475 و 1950 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2520 میلی متر است. هوندا N ون تنها برای مصارف کاری مناسب نیست و برای خانواده ها نیز می تواند خودروی درون شهری مناسبی قلمداد شود و در کابین آن فضا برای نشستن چهار سرنشین وجود دارد.

مشخصات فنی هوندا N-van (N ون)

به گزارش خودرونویس، هوندا N ون (N-Van) تا به امروز با موتور سه سیلندر تنفس طبیعی و توربوشارژ به بازار عرضه شده است. قلب تپنده هوندا N ون یک موتور با حجم کمتر از 0.7 لیتر بوده که قادر به تولید 64 اسب بخار قدرت و 104 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس دنده ای و اتوماتیک CVT در صورت استاندارد به چرخ های جلو و در مدل آپشنال به هر چهار چرخ منتقل می شود. هوندا N-Van (N ون) از زمان رونمایی و عرضه مورد استقبال زیاد مشتریان واقع شده و حتی برای مصارف کمپر، استارت آپ ها و … استفاده شده است. خبر خوب اینجاست که از بهار سال 2024 هوندا N ون با موتور برقی نیز به بازار ژاپن و بازارهای صادراتی عرضه می شود.

2024-honda-n-van-ev هوندا N ون برقی (1)

هوندا امروز رسما اعلام کرد که خودرو N ون برقی را عرضه می کند و تایید کرد که این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 200 کیلومتر مسافت است. شاید این میزان پیمایش زیاد نباشد، اما باید توجه کنید که این خودرو فضای زیادی هم برای نصب پک باتری بزرگ ندارد. هوندا N ون برقی با این مشخصات به حدی فضا دارد که هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده تجاری مناسب است. هوندا برای تایید صحبت های خود به منظور جاداربودن فضای داخل کابین، تصویر کابین نسخه بنزینی هوندا N-Van (N ون) را در حالتی که تمام صندلی های خوابیده منتشر کرده تا نشان دهد تا چه میزان در این خودرو فضای بار در اختیار دارید.

خبر خوب در خصوص هوندا N ون برقی قیمت بسیار پایین آن است. به گفته این خودروساز ژاپنی، هوندا N-Van برقی قیمتی برابر با ارزانترین خودروهای بنزینی دارد و مدل پایه آن با قیمت 7300 دلار به بازار عرضه می شود. این در حالیست که دیگر Kei Carهای برقی عرضه شده به بازار ژاپن مانند نیسان ساکورا Sakura و میتسوبیشی eK X قیمتی در حدود 14 هزار دلار دارند. بدین ترتیب قیمت هوندا N ون برقی نصف رقبای هم وطن خود است!

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟