به گزارش خودرونویس، تا به امروز تنها در مدل های پرچمدار آئودی و خودروهای اسپرت فورد پسوند RS را در نامشان دیده بودیم، اما هوندا این پسوند را روی برخی از محصولات خود در بازارهای جهانی که مقداری نسبت به مدل های پایه اسپرت تر شده اند، استفاده می کند. هوندا فیت RS که تصویر آن را مشاهده می کنید در واقع نسخه ای اسپرت تر نسبت به مدل های معمولی بوده و مقداری قدرت موتور آن نیز افزایش یافته است. ولی اصلا چنین تصور نکنید که با یک خودروی هاچبک کاملا اسپرت طرف هستید!

2023-honda-fit-هوندا فیت (1)

مشخصات فنی هوندا فیت 2023

هوندا متاسفانه شهامت منتشر کردن مشخصات فنی نسخه RS هوندا فیت را نداشته و تنها اظهار کرده که موتور هیبریدی قدرتمندتر از مدل های استاندارد بهره گرفته است. این تفسیر هوندا ما را یاد نسخه اروپایی هوندا فیت/جاز می اندازد. در اروپا هوندا فیت با یک موتور هیبریدی 109 اسب بخاری با 253 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می شود و قادر است طی 9.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

2023-honda-fit-هوندا فیت (1)

این مشخصات نسخه استاندارد هوندا فیت با موتور هیبریدیست. اما هوندا وعده افزایش توان موتور و همچنین بهبود شتابگیری را در مدل RS هوندا فیت نسبت به مدل استاندارد داده است. همچنین هوندا ادعا کرده که یک مد رانندگی ویژه هوندا فیت RS در کنار مدهای رانندگی نرمال، اسپرت و اکو تدارک دیده است. هوندا فیت RS دارای پدال هایی در پشت فرمان به منظور تنظیم نیروی بازیابی ترمز بوده که دقیقا مشابه همین سیستم را در هوندا کلاریتی نیز مشاهده کرده بودیم.

2023-honda-fit-هوندا فیت (1)

 

نکته جالب و عجیب اینجاست که هوندا فیت RS تنها با سیستم انتقال قدرت جلومحرک به بازار عرضه می شود. اما سایر مدل های این هاچبک سگمنت B مانند مدل کراس استار دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هستند. این اقدام بسیار عجیبی از هوندا برای خودرویی که در قالب یک مدل اسپرت به بازار عرضه شده تلقی می شود! هوندا فیت RS مقداری استایل ظاهری اسپرت تری داشته و رد دوخت زرد رنگی در کابین آن اجرا شده است. هوندا فیت RS مانند سایر مدل های این خودرو به سیستم ایمنی هوندا سنسینگ مجهز شده است.

2023-honda-fit-هوندا فیت (1)

 

منبع Motor1
5 از 1 رای