اخبار خودرو جهان
دارای یک موتور بنزینی و دو موتور برقی کوچک

هوندا سیویک هیبرید e:HEV رونمایی شد

شنبه - ۶ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
هوندا سیویک هیبرید e:HEV

یازدهمین نسل هوندا سیویک مدتی پیش با استایل ظاهری جدید و بروزرسانی در زمینه تکنولوژی نسبت به نسل قبل معرفی شد. هوندا در زمان رونمایی اولیه سیویک را تنها با موتور بنزینی معرفی کرد. ولی اکنون هوندا سیویک هیبریدی با موتور الکتریکی سازی شده نیز رونمایی شده که نام این سیویک هیبریدی e:HEV است.

به گزارش خودرونویس، هوندا سیویک هیبریدی تنها در مدل هاچبک قابل سفارش بوده و فعلا تصمیمی در خصوص نصب این موتور هیبریدی روی مدل سدان سیویک گرفته نشده است. هوندا قصد دارد در ابتدا سیویک هیبریدی را به بازار کم آلاینده و کم مصرف پسند اروپا عرضه کند و در این بازار نقش مدل پایه برای سیویک ایفا می کند. لازم به ذکر است که در همین بازار اروپا هوندا نسخه قدرتمند سیویک تایپ آر R را هم عرضه می کند.

هوندا سیویک هیبرید e:HEV

کابین هوندا سیویک هیبریدی e:HEV

طراحی کابین نسل جدید هوندا سیویک واقعا بی نقص اجرا شده است. یک نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد نصب شده و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی 10.2 اینچی به جای نشانگرهای عقربه ای قرار دارد. یکی از ویژگی های جذاب هوندا سیویک هیبرید e:HEV سیستم صوتی قدرتمند BOSE با 12 بلندگوست. همچنین هوندا سیویک هیبرید دارای جدیدترین سیستم ایمنی و کمکی راننده موسوم به هوندا سنسینگ بوده که دارای کمکی تثبیت خطوط حرکت، مانیتورینگ نقاط کور و … است.

هوندا سیویک هیبرید e:HEV

مشخصات فنی هوندا سیویک هیبرید e:HEV

هوندا سیویک هیبرید دارای یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با چرخه آتکینسون و همچنین دو موتور برقی کوچک کسات. بیشینه قدرت تولیدی مجموع این سیستم هیبریدی 181 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن 315 نیوتن متر گزارش شده است. هوندا سیویک هیبریدی دارای یک باتری 72 سلولی لیتیوم یونی برای تامین انرژی موتورهای الکتریکیست. هوندا اظهار کرده بروزرسانی هایی در موتور سیویک هیبریدی اجرا کرده که به یکی از بهترین راندمان های حرارتی بین خودروهای تولیدی دست یافته است.

هوندا سیویک هیبرید e:HEV

این موتور هیبریدی دارای یک یونیت کنترل قدرت جدید در زیر پیشرانه بوده که آخرین ورژن یونیت هوشمند قدرت هونداست. هوندا اظهار کرده که این سبک تر و کوچکتر بوده و چگالی انرژی بالاتری دارد. هوندا سیویک هیبرید e:HEV دارای چهار مد رانندگی اسپرت، نرمال، اکو و همچنین مد شخصی است. مد Individual یا شخصی به راننده این امکان را می دهد که گیربکس، پیشرانه و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان را مطابق با سلیقه خود تنظیم کند. هوندا از یونیت کنترل قدرت هوشمند خود برای کار با گیربکس دنده ثابت سیویک هیبرید استفاده می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟