اخبار خودرو جهان
نسل جدید محبوبترین رقیب تویوتا کمری

هوندا آکورد 2023 رونمایی شد

شنبه - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-honda-accord-هوندا آکورد (1)

بروزسانی یک محصول موفق همواره پروژه بسیار سختی در صنعت خودروسازی محسوب می شود. هوندا آکورد یکی از موفق ترین محصولات این خودروساز ژاپنی بوده و از مدتی پیش این هوندا عصا به دست به فکر تغییر نسل این خودروی محبوب افتاد. در دنیای سدان های سایز متوسط، هوندا آکورد همیشه پس از تویوتا کمری در جایگاه دوم فروش قرار داشت و همواره جزو 20 خودروی پرفروش دنیا محسوب می شود. حال این خودروساز ژاپنی جرات و جسارت رونمایی نسل جدید هوندا آکورد 2023 را پیدا کرده که طراحی زیباتر، پیشرانه هیبریدی بهتر و تکنولوژی های به مراتب پیشرفته تری نسبت به نسل قبل دارد.

مشخصات فنی هوندا آکورد 2023

به گزارش خودرونویس، هوندا آکورد 2023 دیگر با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 252 اسب بخاری عرضه نمی شود. هوندا آکورد 2023 فعلا با یک پیشرانه هیبریدی به بازار عرضه می شود که قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت بوده که ضعیفتر از پیشرانه 212 اسب بخاری نسل قبلیست! این پیشرانه هیبریدی از یک موتور 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر و دو موتور برقی تشکیل شده که نسل چهارم پیشرانه هیبریدی هوندا بوده و موتور بنزینی جدیدی برای آن لحاظ شده و موتورهای برقی نیز به صورت کنار هم نصب شده اند. در حالی که قدرت تولیدی این سیستم هیبریدی مقداری نسبت به نسل قبل کاهش یافته، اما بیشینه گشتاور تولیدی آن از 315 به 335 نیوتن متر افزایش یافته است.

2023-honda-accord-هوندا آکورد (1)

هوندا ادعا کرده که این پیشرانه هیبریدی لذت رانندگی با آکورد 2023 را بیشتر از نسل قبلی کرده است. هوندا همچنین ادعا کرده که نصف فروش نسل جدید آکورد به مدل هیبریدی اختصاص خواهد یافت. نصف دیگر مدل های هوندا آکورد 2023 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ آشنای نسل قبل مجهز شده اند. این پیشرانه همچنان قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت بوده و تنها بروزرسانی هایی در راستای بهبود عملکرد در آن صورت گرفته است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. هوندا آکورد 2023 دارای سیستم تعلیق بازطراحی شده با کمک فنرها و بلبرینگ های جدیدی در اکسل جلوست. همچنین آکورد 2023 دارای شاسی با صلبیت بیشتری و تکیه گاه های مقاوم تری برای بدنه و میل موجگیرهای جدیدی در جلوست.

2023-honda-accord-هوندا آکورد (1)

ظاهر هوندا آکورد 2023

هرچند هوندا در تیزرهای قبل رونمایی آکورد 2023 تا حدودی دیزاین این خودرو را لو داده بود، اما الان دید کاملی به توان اجزای ظاهری این خودرو داریم. هوندا سعی کرده که DNA نسل جدید سیویک را در برادر بزرگتر آن یعنی آکورد نیز پیاده سازی کند. این موضوع سبب شده که چراغ های باریک به همراه یک جلوپنجره کوچکتر نسب به نسل قبلی در پروفیل جلوی این خودرو قرار گیرد. همچنین خطوط بدنه بسیار تمیز طراحی شده و با حالتی کمان گونه به عقب ختم شده است. نسل جدید هوندا آکورد حدود 7 سانتی متر کشیده تر از نسل قبلی بوده و 1.2 سانتی متر نیز عرض آن بیشتر شده است. هوندا آکورد 2023 به صورت استاندارد به رینگ های 17 اینچی مجهز شده و به صورت آپشنال امکان نصب رینگ های 19 اینچی نیز برای آن وجود دارد.

2023-honda-accord-هوندا آکورد (1)

داخل کابین هوندا آکورد 2023

کابین هوندا آکورد 2023 شباهت بیشتری به سیویک دارد که آشکارترین شباهت آن به مش بندی فلزی سرتاسر داشبورد مربوط می شود. در نسخه های لوکس تر هوندا آکورد 2023، یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد نصب می شود. اما نمایشگر استاندارد این خودرو یک نمونه 7 اینچیست. آکورد 2023 به جدیدترین ورژن سیستم ایمنی و کمکی راننده موسوم به هوندا سنسینگ مجهز بوده و دارای ایربگ هایی جدید برای سرنشین های صندلی های جلوییست. هوندا آکورد 2023 به صورت استاندارد دارای ایربگ زانویی راننده و ایربگ جانبی سرنشین های عقب برای اولین بار است.

2023-honda-accord-هوندا آکورد (1)

بسیاری از سیستم های کامپیوتری هوندا آکورد 2023 در گذر زمان بروزرسانی می شوند. یکی از ویژگی های جدید هوندا آکورد 2023 در مجهزترین مدل، برنامه گوگل یکپارچه با نمایشگر بوده که دارای قابلیت دستیار صوتی گوگل و فرمانپذیری صوتیست.

هوندا آکورد 2023 در شش نسخه مختلف به بازار عرضه می شود. مدل LX تریم پایه بوده و EX هم تریم غیر هیبریدی این خودروست. مدل های اسپرت، EX-L، اسپرت L و تورینگ همگی دارای پیشرانه هیبریدی هستند. قیمت هوندا آکورد 2023 با نزدیک شدن به زمان عرضه مشخص خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟