اخبار خودرو جهان
بزرگتر از تویوتا لندکروزر!

هاوال H5 جدید در قامت یک اسیووی فول سایز و آفرودی ظاهر شد

شنبه - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
هاوال H5 اسیووی آفرودی (1)

هاوال H5 یک شاسی بلند بزرگ آفرودی 5 نفره بود که مشخصات فنی نسل جدید آن توسط وزارت صنعت و اطلاعات تکنولوژی چین منتشر شده است. این خودرو که پیشتر با نام پروژه هاوال P04 شناخته می شد انتظار می رود که در سه ماه چهارم سال 2023 به بازار چین و بازارهای جهانی عرضه شود. هاوال H5 جدید یک اسیووی خواستنی و جذاب بوده که قطعا دنباله رو موفقیت نسل پیشین خواهد بود.

به گزارش خودرونویس، هاوال یک زیربرند اسیووی ساز زیر چتر کمپانی بزرگ گریت وال موتورز چین است. هاوال H5 در گذشته هم یک اسیووی آفرودی بوده که برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو چانگچون در جولای سال 2012 رونمایی شد. این خودرو در آن زمان قیمتی بین 13 هزار و 300 تا 24 هزار و 200 دلار داشت. پس از آن هاوال H5 کلاسیک ادیشن در آگوست سال 2017 رونمایی شد. سپس در سال 2018 تولید نسل اول هاوال H5 متوقف شد. حال پس از 5 سال هاوال H5 در قامت یک اسیووی بزرگتر و آفرودی بازگشته تا دوباره در کانون توجه قرار بگیرد.

هاوال H5 اسیووی آفرودی (1)

طراحی ظاهری هاوال H5 جدید

هاوال H5 جدید به نحوی طراحی شده که قابلیت های آفرودی خوبی را از خود ارائه دهد. دو نوار کرومی افقی عریض داخل جلوپنجره بزرگ هاوال H5 قرار گرفته اند که چهره ای عضلانی را به این خودرو بخشیده است. البته نباید از چراغ های بزرگی که از دو سمت جلوپنجره این خودرو را احاطه کرده اند ساده گذشت. چراکه نمای با ابهتی را به هاوال H5 بخشیده اند. باید اعتراف منیم که هاوال در طراحی H5 نیم نگاهی به اسیووی های بزرگ آمریکایی و ژاپنی داشته است.

هاوال H5 اسیووی آفرودی (1)

هاوال H5 دارای سه جلوپنجره با دیزاینی های مختلف است. این خودرو دارای دوربین دید جلو، دوربین دید عقب، گارد محافظ سپرهای جلو و عقب و سانروف پانورامیک است. با توجه به تصاویری که از این خودرو منتشر شده، ظاهرا هاوال H5 دارای سه مدل از جمله H5، H5L و H5 مکس است. یقینا این سه مدل المان های ظاهری متفاوتی از یکدیگر خواهند داشت.

هاوال H5 یک اسیووی فول سایز بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5190، 1905 و 1835 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3140 میلی متر است. بدین ترتیب هاوال H5 جدید از نظر ابعادی تقریبا نسبت به تویوتا لندکروزر هم بزرگتر است.

هاوال H5 اسیووی آفرودی (1)

هاوال H5 در نمای عقب هم طراحی زیبایی دارد. چراغ ها حالتی باریک و عمودی دارند و توسط یک نوار مشکی رنگ به یکدیگر متصل شده اند که روی آن عبارت انگلیسی HAVAL دیده می شود. در پایین سپر یک دیفیوزر ساده قرار دارد که در دو سمت آن خروجی اگزوز ذوزنقه شکلی دیده می شود که ظاهرا واقعیت.

پیشتر در تصاویر جاسوسی، تصاویری از کابین هاوال H5 جدید منتشر شده بود. در این تصاویر دو نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد یکی در پشت فرمان و دیگر در میان داشبورد مشخص هستند. در زیر نمایشگر هم دریچه های سیستم تهویه تعبیه شده و یک پد شارژ تلفن همراه در کنسول میانی قرار دارد.

هاوال H5 اسیووی آفرودی (1)

مشخصات فنی هاوال H5 مدل 2023

هاوال H5 با دو پیشرانه مختلف عرضه می شود. یک مدل با پیشرانه بنزینی با کد 4C20B با حجم 2 لیتر و توربوشارژ و مدل دیگر با پیشرانه دیزلی 4D20M با موتور 2 لیتری توربودیزل عرضه می شود. هر دو پیشرانه برای انتقال قدرت به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز هستند. نسخه 2 لیتری بنزینی دو سطح قدرت ارائه می دهد. نسخه ضعیف تر قادر به تولید 195 اسب بخار و نسخه قدرتمندتر قادر به تولید 221 اسب بخار قدرت است. نسخه دیزلی هاوال H5 هم قادر به تولید 164 اسب بخار قدرت است. لازم به ذکر است که این خودرو در نسخه آپشنال به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟