اخبار خودرو ایران
رقابت جذابترین کراس اوورهای چینی بازار ایران

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

چهارشنبه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 7 دقیقه
مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

محبوبیت زیاد خودروهای کراس اوور و شاسی بلند باعث شده که خودروسازان در سالهای اخیر کراس اوورهای متعددی را به بازار ایران عرضه کنند. هایما 8S و لاماری ایما دو کراس اوور تازه وارد بازار ایران هستند که در یک سگمنت قرار داشته و رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می شوند. در این مطلب قصد داریم مقایسه ای بین هایما 8S ایران خودرو و لاماری ایما آرین پارس موتور داشته باشیم و ویژگی های این دو کراس اوور تازه وارد چینی را با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

به گزارش خودرونویس، هایما یکی از قدیمی ترین برندهای چینی بوده که سالهاست محصولات مختلفی از این برند توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شده و استقبال خوبی از دو محصول هایما S5 و S7 توسط مشتریان شده است. هرچند ایران خودرو سهم قابل قبولی از بازار کراس اوورهای چینی را با هایما S5 پلاس و S7 پلاس به خود اختصاص داده، اما هدف این شرکت از رونمایی و عرضه هایما 8S چیز دیگریست. ایران خودرو با عرضه هایما 8S قصد سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس تر و همچنین رقابت با کراس اوورهای وارداتی را دارد. آرین پارس موتور هم کراس اوور لاماری ایما را به عنوان اولین محصول سواری خود به بازار ایران عرضه کرده که یک کراس اوور چینی با ذات اسپرت و مشخصات قابل قبول است. هایما 8S و لاماری ایما با توجه به ابعاد و مشخصات فنی، رقیب اصلی یکدیگر محسوب شده و در این مطلب قصد مقایسه هایما 8S ایران خودرو و لاماری ایما آرین موتور را با یکدیگر داریم.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

مقایسه ظاهر هایما 8S با لاماری ایما

هایما 8S زبان طراحی کاملا متفاوتی نسبت به دو خودرو پیشین این برند یعنی هایما S5 و S7 داشته و شاید تنها المان مشترک در طراحی این خودرو با دو محصول قبلی هایما در ایران را بتوان لوگوی این شرکت دانست. یکی از ترندهای جدید در طراحی خودرو استفاده از چراغ های دو تایی در نمای جلو بوده که هایما 8S نیز مطابق با این ترند طراحی شده و در بالاترین قسمت جلو چراغ های روشنایی در روز و مقداری پایین تر چراغ های اصلی قرار گرفته اند. هایما 8S به لطف بهره بردن از جدیدترین سبک طراحی خودرو در نمای جلو استایلی خشن و اسپرت را به نمایش گذاشته و وجود المان های کرومی داخل جلوپنجره چهره این خودرو را لوکس تر از مدل های قبلی نمایش می دهد.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

یکی دیگر از ترندهای روز طراحی خودرو استفاده از LEDهای سرتاسری در چراغ های عقب بوده که هایما 8S در این قسمت نیز از این سبک طراحی پیروی کرده است. همچنین داخل سپر دو خروجی اگزوز واقعی تعبیه شده که چهره هایما 8S را اسپرت تر جلوه می دهند. به طور کلی زبان طراحی جدید هایما که در کراس اوور 8S استفاده شده کاملا مدرن تر از زبان طراحی قبلی بوده و چهره جذابی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

لاماری ایما هم مطابق با جدیدترین ترند روز دنیا طراحی شده که در پروفیل جلو جلوپنجره ای بسیار بزرگ نصب شده که تقریبا عمده فضای جلوی را پوشش داده است. در بالاترین قسمت پروفیل جلو دو چراغ LED روشنایی در روز باریک و عریض نصب شده اند که سنت جدید طراحی خودروست و چراغ های اصلی مقداری پایین تر و درون سپر نصب شده اند. این سبک طراحی چهره خشن و جذابی را به لاماری ایما در نمای جلو بخشیده است.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

لاماری ایما در نمای جانبی به لطف شیب سقف در قسمت عقب استایلی کوپه مانند را به نمایش می گذارد و امروزه کراس اوورهای کوپه به دلیل دارا بودن چهره اسپرت طرفداران زیادی پیدا کرده اند. لاماری ایما در نمای عقب هم مطابق با جدیدترین سبک طراحی خودرو در دنیا بوده و چراغ های LED سرتاسری، چراغ های اصلی عقب را به یکدیگر متصل کرده اند. در دو طرف اگزوز نیز دو خروجی اگزوز دایره ای شکل نصب شده که چهره لاماری ایما را اسپرت تر جلوه می دهند.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

طراحی خودرو یک موضوع سلیقه ای بوده و نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که کدام یک از دو خودرو هایما 8S و لاماری ایما طراحی بهتری دارند. هر دو خودرو هایما 8S و لاماری ایما مطابق با جدیدترین سبک طراحی خودرو هستند و چهره ای اسپرت، خشن و جذاب را به نمایش می گذارند.

 

مقایسه مشخصات فنی هایما 8S با لاماری ایما

هایما 8S با یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI به بازار ایران عرضه می شود. موتور هایما 8 اس قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور بوده و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته مانند بیشتر کراس اوورهای چینی به چرخ های جلو منتقل می شود. به گفته هایما و ایران خودرو، کراس اوور هایما 8S می تواند طی 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. هایما 8S با این موتور 1.6 لیتری TGDI خود یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای چینی بازار ایران محسوب می شود.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

شیفتر دنده هایما 8S

هایما 8S دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4565، 1850 و 1682 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2700 میلی متر است. بدین ترتیب از نظر ابعاد در رده کراس اوورهای سایز متوسط شهری قرار می گیرد. هایما 8S  وزنی معادل 1560 کیلوگرم داشته که به نظر می رسد پیشرانه 192 اسب بخاری این خودرو بتواند عملکرد خوبی را به نسبت سایر کراس اوورهای چینی در بازار ایران برای این خودرو رقم بزند. طبق ادعای سازنده، هایما 8S قادر است طی 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت هایما 8S در شهر/اتوبان/ترکیبی به ترتیب 6.3/9.8/7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

شیفتر دنده لاماری ایما

لاماری ایما دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی بوده که مانند هایما دارای سیستم سوخت رسانی GDI است. این موتور چهار سیلندر توربوشارژ قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور بوده که قدرتمندترین موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بازار ایران محسوب می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه Wet به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به وزن 1550 کیلوگرمی لاماری ایما و این پیشرانه می توان عملکرد خوبی را برای این کراس اوور جدید متصور بود. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4565، 1860 و 1690 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی متر اعلام شده است. لاماری ایما دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.5 لیتر بنزین مصرف می کند.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

لاماری ایما و هایما 8S مشخصات فنی بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. قدرت، گشتاور و وزن هر دو خودرو در یک محدوده بوده و تنها تفاوت به گیربکس آنها مربوط شده که برای هایما از نوع اتوماتیک شش سرعته معمولی و برای لاماری از نوع دو کلاچه تر است. نقطه ضعف لاماری ایما نسبت به هایما 8S به همین گیربکس مربوط می شود. چراکه گیربکس اتوماتیک لاماری ایما فاقد امکان تعویض دنده به صورت دستی (تیپ ترونیک) بوده و این موضوع کنترل خودرو را در سرازیری ها مقداری دشوار می کند. اما گیربکس شش سرعته اتوماتیک هایما 8S دارای امکان تعویض دنده دستی بوده و کنترل خودرو در سرایزی را ساده تر ساخته و به راننده امکان تعویض دنده به صورت دستی را هم می دهد.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

کابین هایما 8S

مقایسه امکانات هایما 8S و لاماری ایما

امکانات هایما 8S شامل سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، دوربین دید 360، سانروف پانورامیک، شش کیسه ایمنی هوا، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله با دریچه برای سرنشین عقب، درب برقی صندوق عقب، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کمکی پایین آمدن از سرازیری، رادار نقطه کور، ترمز کمکی فعال، ترمز پارک برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و رهیاب، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، آینه های برقی تاشونده گرمکن دار، نمایشگر لمسی 10 اینچی سیستم مالتی مدیا، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک هوشمند، هشدار برخورد از جلو، تثبیت خطوط حرکت، کمکی تعویض خطوط و … بوده که یکی از کاملترین کراس اوورهای بازار ایران در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی محسوب می شود.

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

کابین لاماری ایما

امکانات لاماری ایما هم شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، در زمینه تجهیزات رفاهی هم لاماری دارای سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس و … است.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هایما 8S برتر از لاماری ایما ظاهر شده و تجهیزاتی مانند رادار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو، تثبیت خطوط حرکت، کمکی تعویض خطوط و کروز کنترل تطبیقی، درب برقی صندوق عقب، دوربین دید 360 درجه در این خودرو لحاظ شده که لاماری ایما فاقد این موارد است.

 

مقایسه قیمت لاماری ایما و هایما 8S

لاماری ایما توسط آرین پارس موتور با قیمتی نزدیک به یک میلیارد و 100 میلیون تومان به بازار عرضه شده است. ایران خودرو قصد دارد که در پاییز هایما 8S را به بازار عرضه کند که هنوز قیمت قطعی این خودرو مشخص نیست. اما با توجه به تجهیزات و قیمت سایر محصولات برند هایما، باید قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان را برای هایما 8S متصور بود. انتخاب بین این هایما 8S و لاماری ایما کاملا سلیقه ای بوده؛ اما اگر تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتر و خدمات پس از فروش گسترده تر برایتان مهم است، هایما 8S گزینه مناسب تری برای خرید محسوب می شود. اما اگر طراحی ظاهری اسپرت تر و کوپه استایل مدنظرتان است، لاماری ایما را پیشنهاد می کنیم.

 

حدول مقایسه مشخصات هایما 8S و لاماری ایما و تیگو 7 پرو

مقایسه هایما 8S با لاماری ایما

4.4 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟