اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب صورت گرفت

کراس اوور هایما 8S (8 اس) ایران خودرو رونمایی شد

عکاس: حسین شیرآقایی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

هایما 8S (8 اس) به عنوان جدیدترین کراس اوور ایران خودرو و برای رقابت با شاسی بلندهای چینی لوکس تر بازار ایران در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در شهر آفتاب رونمایی شد. هایما 8S (8 اس) پرچمدار محصولات این خودروساز چینی بوده که در سال 2018 برای رقابت با کراس اوورهای سایز متوسط تازه معرفی شده و حال ایران خودرو برای رقابت با شاسی بلندهای چینی لوکس و نیمه لوکس تازه معرفی شده، این خودرو را برای عرضه به کشور رونمایی کرده است.

مشخصات فنی ماشین هایما 8S (8 اس) ایران خودرو

به گزارش خودرونویس، هایما 8S  (8 اس) با یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI به بازار ایران عرضه می شود. موتور هایما 8 اس قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور بوده و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته مانند بیشتر کراس اوورهای چینی به چرخ های جلو منتقل می شود. به گفته هایما و ایران خودرو، کراس اوور هایما 8S (8 اس) می تواند طی 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. هایما 8S با این موتور 1.6 لیتری TGDI خود یکی از قدرتمندترین کراس اوورهای چینی بازار ایران محسوب می شود.

هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

هایما 8S (8 اس) دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4565، 1850 و 1682 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2700 میلی متر است. بدین ترتیب از نظر ابعاد در رده کراس اوورهای سایز متوسط شهری قرار می گیرد. هایما 8S  وزنی معادل 1560 کیلوگرم داشته که به نظر می رسد پیشرانه 192 اسب بخاری این خودرو بتواند عملکرد خوبی را به نسبت سایر کراس اوورهای چینی در بازار ایران برای این خودرو رقم بزند. طبق ادعای سازنده، هایما 8S (8 اس) قادر است طی 7.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت هایما 8S (8 اس) در شهر/اتوبان/ترکیبی به ترتیب 6.3/9.8/7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

فیلم معرفی هایما 8S (8 اس) در نمایشگاه خودرو تهران

 

امکانات هایما 8S (8 اس) ایران خودرو

ایران خودرو قصد دارد با هایما 8S از بازار کراس اوورهای چینی به نسبت لوکس وارد شده در بازار ایران سهم خواهی کند. هایما 8S دارای امکانات رفاهی و ایمنی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، دوربین دید 360، سانروف پانورامیک، شش کیسه ایمنی هوا، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله با دریچه برای سرنشین عقب، درب برقی صندوق عقب، سنسور نور، سنسور باران، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کمکی پایین آمدن از سرازیری، رادار نقطه کور، ترمز کمکی فعال، ترمز پارک برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و رهیاب، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، آینه های برقی تاشونده گرمکن دار، نمایشگر لمسی 10 اینچی سیستم مالتی مدیا، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک هوشمند، هشدار برخورد از جلو، تثبیت خطوط حرکت، کمکی تعویض خطوط و … است.

هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

هایما 8S با تکیه بر این امکانات یکی از لوکس ترین کراس اوورهای چینی در ایران لقب گرفته و رقیب اصلی فونیکس تیگو 8 پرو که بروزترین خودروی چینی در بازار ایران بوده محسوب می شود.

هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

ظاهر ماشین هایما 8S (8 اس) ایران خودرو

هایما 8S (8 اس) از نظر ظاهری هیچ شباهتی نسبت به دو خودرو هایما S5 و S7 حاضر در بازار ایران ندارد و تنها وجه اشتراک لوگو میان این خودروهاست. هایما هم مانند عمده خودروسازان جدید تصمیم به استفاده از چراغ های LED روشنایی در روز در بالاترین قسمت پروفیل جلو گرفته و چراغ های اصلی را مقداری پایین تر و به درون سپر منتقل کرده است. سبک طراحی باریک و خطی چراغ های اصلی و خطوط تیز و زاویه دار کاپوت و تلفیق آنها با جلوپنجره استایلی زیبا و خشن به هایما 8S (8 اس) بخشیده و می توان به جرات گفت که چند پله ای نسبت به محصولات کنونی هایما در ایران خودرو مدرن تر است.

هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

هایما 8S در نمای عقب برای هر یک از چراغ ها دارای سه المان روشنایی با گرافیک L برعکس بوده که این چراغ ها توسط یک نوار LED که سرتاسر عرض درب صندوق را احاطه کرده به یکدیگر متصل شده اند. چراغ های مه شکن نیز به صورت عمودی در گوشه پایین پروفیل عقب و بالای سپر طراحی شده اند. در قسمت پایینی سپر هم دو خروجی اگزوز ذوزنقه شکل که به نظر واقعی می رسند قرار گرفته اند. باید اظهار کنیم که هایما به طور کامل زبان طراحی خود را در کراس اوور 8S تغییر داده و سعی کرده مشابه ترند روز این خودرو را طراحی کند.

هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

قیمت ماشین هایما 8S ایران خودرو

با توجه به اینکه ایران خودرو فول ترین نسخه هایما 8S را برای عرضه به بازار کشور در نظر گرفته و در درنظر گرفتن این نکته که هایما 8S یکی از لوکس ترین کراس اوورهای چینی بازار ایران هم محسوب شده، نباید انتظار برچسب قیمت اقتصادی را برای این خودرو داشت. در حال حاضر قیمت هایما 8S هنوز اعلام رسمی نشده، ولی تصور ما برچسب قیمتی بالای یک میلیارد تومان برای این کراس اوور چینیست.

هایما 8S اس ایران خودرو نمایشگاه خودرو تهران

رقبای هایما 8S (8 اس) در ایران

هایما 8S (8 اس) جزو قدرتمندترین کراس اوورهای چینی سایز متوسط در بازار ایران محسوب شده و از جمله رقبای این خودرو می توان به فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو، فونیکس تیگو 8 پرو مدیران خودرو، کی ام سی کا 7 KMC K7 کرمان موتور، اف ام سی T5 فردا موتورز، لاماری ایما آرین پارس موتور، فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور اشاره کرد.

 

عکس ماشین هایما 8S ( 8 اس) ایران خودرو

 

5 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟