اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه دیزلی 400 اسب بخاری

Gurkha تانکی زرهی بر پایه فورد F-550

شنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
خودروی زرهی Gurkha فورد F-550

از دید بسیاری از مردم، داشتن یک خودروی نظامی ضد گلوله تاکتیکال برای استفاده روزمره، امری کاملا غیر عقلانی و طبیعی است و هرگز فردی به چنین خودرویی برای تردد شهری و برون شهری نیاز پیدا نمی کند. ولی اگر تصور می کنید که نیاز به خرید یک خودروی نظامی تاکتیکال با توانایی بالا دارید، در برخی از کشورها بازارهایی برای خرید چنین محصولاتی وجود دارد. خودروی نظامی که در تصویر مشاهده می کنید Gurkha نام دارد و توسط شرکت Terradyne Armored Vehicles در اونتاریو کانادا توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، این خودرو از سال 2011 تا به امروز در حال تولید بوده و توسط نهادهای اجرایی قانونی و همچنین دولت ها در بسیاری از مناطق و کشورهای دنیا از جمله کانادا، لیبی، نیجریه، قطر، سنگاپور، عربستان و چندین ایالت در آمریکا به کار گرفته شده است.

کابین خودروی زرهی Gurkha فورد F-550

مشخصات فنی Gurkha

این نسخه به خصوص اسیووی زرهی Gurkha که در تصویر مشاهده می کنید، تولید سال 2012 بوده و بر اساس پلتفرم شاسی و پیشرانه فورد F-550 XL توسعه یافته است. قلب تپنده این هیولای زرهی تاکتیکال، پیشرانه 6.7 لیتری هشت سیلندر توربودیزل بوده که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 1356 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با این مشخصات در صفحه فیس بوک خرید و فروش خودروهای نظامی تاکتیکال آگهی شده و مالک آن ادعا کرده که این خودرو تنها 6500 کیلومتر مسافت طی کرده و پیشرانه آن تنها 220 ساعت فعالیت داشته است.

نمای جلو خودروی زرهی Gurkha فورد F-550

این نسخه به خصوص Gurkha به صورت گسترده ارتقا یافته و دارای رنگی جدید برای بدنه با پوششی نظامی بوده که توسط شرکت Phoenix Coating اجرا شده است. این خودرو همچنین به رینگ هایی جدید با تایرهای ران فلت با قابلیت حرکت در حالت پنچر یا پنچر رو نیز مجهز شده است. از جمله تجهیزات بسیار خاص و منحصر به فرد این خودرو می توان به سیستم تعلیق Icon با قابلیت مانور بسیار زیاد چرخ ها و اکسل ها اشاره کرد که این سیستم تعلیق توانمند و پیشرفته به تنهایی 27 هزار و 500 دلار قیمت دارد. شیشه های این خودرو نیز ضخامتی بیشتر از 75 میلی متر دارند تا در مقابل برخورد گلوله مقاومت کافی داشته باشند و از سرنشینان درون کابین بیشترین محافظت به عمل آید. مالک این خودرو همچنین مبلغی معادل 11 هزار دلار را برای به روزرسانی کابین این خودرو صرف کرده و یک سیستم صوتی توانمند و پیشرفته برای آن نصب کرده است.

کابین خودروی زرهی Gurkha فورد F-550

لازم به ذکر است که این هیولای زرهی Gurkha دارای استاندارد ضد گلوله B7 بوده و به گفته فروشنده، در صورت برخورد گلوله نظامی .308 از فاصله 18 متری، بدون رسیدن کوچکترین آسیبی به بدنه، گلوله به زمین می افتد.

 

سخن پایانی

از دید بسیاری از مشتریان، چنین خودرویی تنها برای نبرد با زامبی ها و استفاده نظامی کاربرد دارد؛ ولی افرادی هستند که تمایل دارند به جای خرید سوپراسپرت های چند صد هزار دلاری، اقدام به خرید چنین تانک زرهی برای تردد روزمره می کنند تا هرچه بیشتر در کانون توجه باشند. یقینا خودرویی با چنین مشخصات و قابلیت هایی ارزان نیست و برای خرید آن باید مبلغی معادل 385 هزار دلار را بپردازید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟