اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 12 سیلندر ساخت Cosworth

ابرخودرو گوردون مورای Gordon Murray T.33 رونمایی شد

یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
گوردون مورای Gordon Murray T.33

کمپانی خودروسازی یا به عبارتی ابرخودروسازی گوردون مورای (Gordon Murray) پس از معرفی ابرخودرو شگفت انگیز T.50، محصول دیگری را به نام گوردون مورای T.33 معرفی کرده است. گوردون مورای T.33 مانند دیگر محصول این خودرو شرکت T.50 عملکردی و اسپرت نیست. اما وجود یک پیشرانه 3.9 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی در یک ابرخودرو 1100 کیلوگرمی قطعا عملکرد خیره کننده ای را برای آن رقم می زند.

مشخصات گوردون مورای T.50

به گزارش خودرونویس، گوردون مورای T.33 از پیشرانه بروزرسانی شده 12 سیلندر ساخت Cosworth بهره گرفته که عینا روی T.50 هم نصب شده است. البته این پیشرانه در گوردون مورای T.33 مانند نمونه نصب شده در T.50 قادر به گازخوردن نیست. ولی رد لاین آن در 11100 دور بر دقیقه تعیین شده که بسیار خیره کننده است. پیشرانه 3.9 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی Gordon Murray T.33 قادر است بیشینه قدرت 607 اسب بخار را در دور 10500 تولید کند. همچنین این پیشرانه بیشینه گشتاوری معادل 451 نیوتن متر را در 9500 دور بر دقیقه تولید می کند.

گوردون مورای Gordon Murray T.33

گوردون مورای اظهار کرده که 75 درصد این گشتاور اعلام شده از دور 2500 در اختیار راننده قرار دارد. بدین ترتیب برای شتابگیری با این خودرو همواره نیاز به حرکت با دور بالا نیست. در مقایسه با پیشرانه گوردون مورای T.50 که تا 12100 دور بر دقیقه گاز می خورد، پیشرانه دور پایین تر T.33 در هنگام حرکت با دور پایین مقداری راحت تر به نظر می رسد. اما با این حال هنوز هم یک ابرخودرو با پیشرانه دور بالا محسوب می شود.

گوردون مورای Gordon Murray T.33

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. گیربکس استاندارد این خودرو مانند همه خودروهای دنده دستی به صورت سه پداله( پدال گاز، ترمز و کلاچ) بوده. اما به صورت آپشنال می توان برای همین گیربکس شش سرعته پدال شیفترهایی در پشت فرمان نیز سفارش داد. گوردون مورای اظهار کرده که این گیربکس شش سرعته دارای پدال شیفتر در پشت فرمان، وزنی معادل 80 کیلوگرم دارد که سبک ترین و در عین حال سریع ترین گیریکس نصب شده روی ابرخودروها از نظر زمان تعویض دنده است. پیشرانه این خودرو هم با دارابودن وزنی معادل 178 کیلوگرم بسیار سبک است. با توجه به ساختار مونوک شاسی فیبر کربنی آلومینیومی این خودرو و همچنین استفاده گسترده از قطعات فیبر کربنی سبک وزن در ساخت این خودرو، می توان گفت گوردون مورای T.33 نسبت اسب بخار به وزنی بهتر از ابرخودرویی همچون مکلارن F1 هم دارد.

گوردون مورای Gordon Murray T.33

گوردون مورای آمار و ارقام عملکرد T.33 را اعلام نکرده. ولی قطعا سریع خواهد بود! به لطف توجه ویژه گوردون مورای به بحث آیرودینامیک، پایداری T.33 هم بسیار چشمگیر خواهد بود. در پروفیل عقب فن هوشمندی مانند گوردون مورای T.50 نصب نشده، ولی کانال عبوری هوا که در پروفیل جلو تعبیه شده جریان هوا را به بهینه ترین شکل ممکن به دیفیوزر عقب می رساند.

گوردون مورای Gordon Murray T.33

ظاهر گوردون مورای T.33

گوردون مورای T.33 طراحی بسیار تمیزی دارد و در بدنه آن کانال های متعدد عبور هوا و همچنین بال عقب بزرگ طراحی نشده. به جای آنها یک اسپویلر فعال در پروفیل عقب لحاظ شده که به صورت اتوماتیک و با توجه به سرعت یا به صورت دستی توسط راننده باز و بسته می شود. این ابرخودرو دارای رینگ های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب با تایرهای میشلن اسپرت 4S است.

گوردون مورای Gordon Murray T.33

کابین ماشین گوردون مورای T.33

درون کابین گوردون مورای T.33 طراحی مینیمالی داشته و فاقد حتی یک صفحه نمایشگر لمسیست! این طراحی مینیمالیستی برای تمرکز هرچه بیشتر راننده بوده، ولی از مواد اولیه پریمیومی مانند فیبر کربن و آلومینیوم برای تزیین کابین استفاده شده است. یک دور موتور آنالوگ در مرکز نشانگرهای پشت فرمان قرار دارد و با توجه به مجهز بودن این خودرو به گیربکس دنده ای می توان گفت که با ابرخودرویی آنالوگ در عصر دیجیتال سر و کار داریم!

گوردون مورای Gordon Murray T.33

گوردون مورای T.33 چندان هم تهی دست نیست. در این خودرو تجهیزاتی همچون اپل کار پلی و اندروید اتو را خواهید داشت. همچنین یک فضای بار نزدیک به 283 لیتری هم در اختیار دارید و با یک باک بنزین پر می توانید با این ابرخودرو 644 کیلومتر را طی کنید. بدین ترتیب می توان گفت که گوردون مورای T.33 یک ابرخودرو عملکردی با قابلیت استفاده به صورت روزمره بوده که برچسب قیمتی بسیار وحشتناکی معادل 1.8 میلیون دلار دارد!

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟