اخبار خودرو جهان
رقابت ابراسیووی های قدرتمند

درگ ریس جی ام سی هامر برقی با مرسدس AMG G63 و داج دورانگو هلکت

چهارشنبه - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس جی ام سی هامر برقی مرسدس AMG G63 و داج دوج دورانگو SRT هلکت

اسیووی های عملکردی و قدرتمند امروزه به وفور یافت می شوند و رقابت داغی بین آنها وجود دارد. گروه تراتل هاوس به تازگی یک درگ ریس بین سه تا از قدرتمندترین و سریع ترین اسیووی های جهان یعنی داج دورانگو SRT هلکت، جی ام سی هامر برقی جدید و مرسدس AMG G63 برگزار کرده است. به نظر شما کدام یک از این سه اسیووی سریع تر است؟

مشخصات فنی داج دورانگو هلکت

به گزارش خودرونویس، داج دورانگو SRT هلکت دارای یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بوده که قادر به تولید 710 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو سبک ترین اسیووی بین رقبا در این درگ ریس است و وزنی معادل 2590 کیلوگرم دارد.

 

مشخصات فنی جی ام سی هامر برقی

جی ام سی هامر برقی سنگین وزن ترین شرکت کننده بوده و وزنی معادل 4103 کیلوگرم دارد. البته این خودرو قدرتمندترین اسیووی حاضر در این درگ ریس هم محسوب می شود. چراکه موتورهای برقی آن توان تولید 1000 اسب بخار قدرت را دارند.

 

مشخصات فنی مرسدس AMG G63

مرسدس AMG G63 ضعیف ترین اسیووی در این رقابت است. این خودرو دارای موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بوده که قادر به تولید 577 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است. مرسدس AMG G63 مقداری جزیی نسبت به دوج دورانگو SRT هلکت سنگین تر بوده و وزنی معادل 2650 کیلوگرم دارد.

 

ویدیو درگ ریس جی ام سی هامر برقی با مرسدس AMG G63 و داج دورانگو هلکت

 

 

دوج دورانگو هلکت در درگ ریس اول لانچ خیره کننده ای داشت و فاصله زیادی نسبت به دو رقیب دیگر خود ایجاد کرد. اما جی ام سی هامر برقی به آرامی فاصله خود را کم و کمتر می کرد. اما بیشینه سرعت قابل پیمایش 180 کیلومتر بر ساعتی جی ام سی هامر مانع از پیروزی این خودرو در درگ ریس 400 متر شد و داج دورانگو سریع تر از خط پایان عبور کرد. مرسدس AMG G63 هم در حالی جایگاه سوم این درگ ریس را به خود اختصاص داد که فاصله زیادی از هامر برقی نداشت.

مرسدس AMG G63 در این درگ ریس هم از موتور ضعیف تر خود نسبت به رقبا لطمه خورده و هم اینکه فاقد لانچ کنترل است. داج دورانگو هلکت دارای سیستم لانچ کنترل بوده و جی ام سی هامر برقی هم دارای سیستم Watts to Freedom بوده که بهترین استارت ممکن را برای این خودرو رقم می زند.

نتیجه رولینگ ریس بین این سه خودرو چندان متفاوت نبود. داج و هامر شانه به شانه یکدیگر حرکت می کردند و از مرسدس AMG G63 فاصله می گرفتند. هامر مقداری زودتر از داج دورانگو از خط پایان رولینگ ریس عبور کرد و دقیقا در خط پایان به نهایت سرعت قابل پیمایش خود دست یافت. بدین ترتیب اگر رولینگ ریس ادامه داشت، قطعا دورانگو هامر را شکست می داد. مرسدس AMG G63 در رولینگ ریس هم پس از داج و هامر برقی ایستاد.

ما امروزه در عصر طلایی قدرت و گشتاور خودروها قرار داریم. اسیووی های عملکردی و قدرتمند زیادی متناسب با سلیقه مشتریان تولید شده اند که با عملکرد خیره کننده و قدرت بالای خود طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. جی ام سی هامر الکتریکی یکی از نمونه های اسیووی های قدرتمند و عملکردی بوده که تلفیقی از نام محبوب هامر و موتور برقیست که به نوعی گذشته را به آینده گره زده است. این خودرو با وجود اینکه وزنی نزدیک به یک فیل جوان را دارد، اما به لطف موتورهای برقی قدرتمندی که برای آن نصب شده بسیار سریع و تند و تیز عمل می کند!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟