اخبار خودرو جهان
همزاد لاکچری تر شورولت کلورادو

جی ام سی کانیون GMC Canyon 2023 حریف می طلبد

شنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
2023-gmc-canyon جی ام سی کانیون 2023 پیکاپ (1)

هر زمان که شورولت پیکاپ یا اسیووی جدیدی را معرفی کند، به فاصله زمانی کوتاهی پس از آن جی ام سی GMC نیز همزاد آن را رونمایی می کند. داستان معرفی جی ام سی کانیون GMC Canyon 2023 نیز همین بوده و به فاصله کوتاهی از معرفی نسل جدید شورولت کلورادو 2023 رونمایی شده است. جی ام سی کانیون GMC Canyon 2023 به لطف دارابودن استایل ظاهری خاص، بهره بردن از تجهیزات رفاهی و ایمنی بسیار زیاد و وجود نسخه آفرودی در بین مدل ها، قطعا به یکی از موفق ترین پیکاپ ها از سگمنت رقابتی پیکاپ های سایز متوسط تبدیل خواهد شد.

ویژگی های پیکاپ جی ام سی کانیون GMC Canyon AT4X 2023

به گزارش خودرونویس، یکی از ویژگی های مهم پیکاپ های سایز متوسط که مشتریان نیز به آن علاقه دارند، قابلیت بیراهه نوردی آنهاست. ضمن اینکه عرضه محصولاتی مانند شورولت کلورادو ZR2، تویوتا تاکوما TRD پرو و همچنین فورد رنجر راپتور نشان از این دارد که خودروسازان در حال تمرکز روی قابلیت های سنگ نوردی و کویر نوردی پیکاپ های تولیدی خود هستند. حال با ورود جی ام سی کانیون GMC Canyon AT4X 2023 سگمنت پیکاپ های آفرودی سایز متوسط رقابتی تر شده است. این نسخه بر پایه مدل AT4 توسعه یافته و دارای رینگ های 17 اینچی و لاستیک های آفرودی 33 اینچی در حالت استاندارد است. همچنین جی ام سی کانیون AT4X دارای کمک فنرهای Mutlimatic DSSV بوده که ارتفاع این پیکاپ آفرودی را از سطح زمین بیشتر کرده اند. برای این نسخه جی ام سی کانیون Canyon 2023 قفل دیفرانسیل الکترونیکی اکسل جلو و عقب تعبیه شده و یک مد رانندگی باجا ویژه این مدل نیز درنظر گرفته شده است.

2023-gmc-canyon جی ام سی کانیون 2023 پیکاپ (1)

جی ام سی یک نسخه دیگر به نام AT4X ادیشن 1 را نیز برای نسل سوم کانیون عرضه کرده که تنها در سال اول عرضه این خودرو قابل سفارش است. این نسخه ویژه دارای وینچ 4.2 تنی و سپر آفرودی مقاومت بالا، پروژکتور LED 30 اینچی و رینگ های آفرودی 17 اینچی بیدلاک، دوربین های دید جلو و عقب در زیر بدنه(بخشی از 10 دوربین دید محیطی) و ریل های قابل شخصی سازی در حوض بار است. این نسخه آفرودی ترین مدل جی ام سی کانیون Canyon محسوب می شود. اما بدون در نظر گرفتن این مدل هم جی ام سی کانیون AT4X یک پیکاپ آفرودی همه فن حریف است. البته این داستان در خصوص نسخه های دنالی و AT4 معمولی پیکاپ جی ام سی کانیون هم صدق می کند.

2023-gmc-canyon جی ام سی کانیون 2023 پیکاپ (1)

ظاهر پیکاپ جی ام سی کانیون GMC Canyon 2023

طراحان جی ام سی جلوپنجره نسل جدید کانیون Canyon 2023 را عریض تر از قبل طراحی کرده اند و به موجب آن چراغ های LED روشنایی در روز خطی در بالاترین قسمت پروفیل جلوی این خودرو و چراغ های اصلی باریکی برای این پیکاپ لوکس آمریکایی طراحی شده اند که ظاهری پریمیوم و در عین حال بسیار خشن را برای آن رقم زده اند. المان L شکل چراغ های روشنایی در روز این خودرو مشابه با خطوط بدنه و قوس گلگیرهای عضلانی این خودرو طراحی شده است. روی فندرهای نصب شده در لبه آرک چرخ ها نیز چراغ های نارنجی رنگی تعبیه شده که ارتفاع بالای این خودرو را از سطح زمین به بیننده یادآوری می کند.

2023-gmc-canyon جی ام سی کانیون 2023 پیکاپ (1)

در قسمت عقب هم چراغ های LED گرافیکی برگرفته از دیزاین چراغ های جلو دارند که به مراتب نسبت به قبل مدرن تر شده اند.

2023-gmc-canyon جی ام سی کانیون 2023 پیکاپ (1)

مشخصات فنی جی ام سی کانیون GMC Canyon 2023

جدا از شباهت ظاهری نسل جدید جی ام سی کانیون GMC Canyon 2023 با شورولت کلورادو 2023، این دو پیکاپ مشخصات فنی یکسانی هم دارند. بدین ترتیب همان موتور 2.7 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر شورولت کلورادو جدید برای جی ام سی کانیون 2023 هم نصب شده است. جی ام سی از بیان خروجی دقیق این موتور در نسخه AT4X خودداری کرده و صرفا اظهار داشته که این نسخه به موتور با توان بالا و بیشینه گشتاور 583 نیوتن متری مجهز شده است. همچنین گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نصب شده برای جی ام سی کانیون و این آمار و ارقام اعلام شده دقیقا مشابه با شورولت کلورادو هستند. همین موتور برای نسخه پایه جی ام سی کانیون 2023 هم نصب شده که قادر به تولید 237 اسب بخار قدرت و 351 نیوتن متر گشتاور است. دو نسخه دنالی و AT4 معمولی هم از همین موتور بهره برده اند که قادر به تولید 310 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور است. اما گشتاور این موتور در نسخه AT4X به 583 نیوتن متر افزایش یافته و توان آن نیز 3 اسب بخار نسبت به دو نسخه قبلی بیشتر شده است.

2023-gmc-canyon جی ام سی کانیون 2023 پیکاپ (1)

داخل کابین جی ام سی کانیون GMC Canyon 2023

جی ام سی به طور قابل توجهی دیزاین داخل کابین کانیون 2023 را نسبت به نسل قبلی ارتقا داده و برای مدل دنالی و AT4X یک هد آپ دیسپلی رنگی نصب شده که در این سگمنت نمونه آن تا به امروز وجود نداشت. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 11 اینچی نصب شده و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر 11.3 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا قرار دارد که چند درجه ای به سمت راننده زاویه گرفته است.

2023-gmc-canyon جی ام سی کانیون 2023 پیکاپ (1)

جی ام سی در طراحی داشبورد پیکاپ کانیون Canyon 2023 از مواد اولیه بسیار با کیفیت و پریمیومی استفاده کرده است. چرم وجه مشترک همه نسخه ها بوده و در نسخه دنالی شاهد استفاده از تزیینات چوبی و در نسخه AT4X شاهد استفاده از تزیینات فیبر کربنی هستیم. باید اعتراف کنیم که جی ام سی GMC به دلیل استفاده از چنین جزییات با کیفیتی در طراحی کابین پیکاپ کانیون Canyon شایسته تحسین است.

 

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟