اخبار خودرو جهان
طی هفته های آینده رونمایی می شود

اولین تیزر جنسیس GV70 منتشر شد

سه شنبه - ۸ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر جنسیس GV70

هرچند جنسیس اولین اسیووی خود یعنی GV80 را چندین ماه پیش رونمایی و عرضه کرد؛ اما این برند لاکچری کره ای خیلی دیر به فکر ورود به سگمنت پرطرفدار خودروهای کراس اوور و اسیووی افتاد. ولی این بازوی لاکچری هیوندای حال قصد دارد که تاخیر خود در ورود به این سگمنت را با عرضه دومین محصول کراس اوور خود در آینده نزدیک جبران کند. در این راستا جنسیس برای اولین بار تیزر دومین اسیووی خود به نام GV70 را منتشر کرده و پیش بینی می شود که آن را طی هفته های آتی رونمایی کند.

به گزارش خودرونویس، این کمپانی لاکچری کره ای در این لحظه نسبت به اعلام مشخصات و جزییات جنسیس GV70 مقداری خساست به خرج داده، اما بیان کرده که این مدل را روی پلتفرم عقب محرک توسعه داده که تست های نسخه پروتوتایپ آن تا یک ماه آینده به مراحل نهایی و پایانی می رسد.

تیزر جنسیس GV70 از نمای جلو

طراحی ظاهری و کابین

با وجود اینکه در این تیزر منتشر شده بدنه جنسیس GV70 تا حد بسیار زیادی با استیکر به منظور مخفی کاری پوشش داده شده، اما به راحتی می توان متوجه شد که طراحی ظاهری آن چندان متمایز از برادر بزرگتر خود یعنی GV80 نیست. استایل طراحی چراغ ها که متشکل از دو ردیف LED هستند، چهره بسیار زیبا و گیرایی به GV70 بخشیده است. همچنین جلوپنجره تاج خروس شکل GV70 نیز ابعاد بسیار بزرگی داشته و بیشتر فضای جلو را در برگرفته است. ورودی های هوای نصب شده در قسمت های کناری سپر جلو با وجود اینکه ابعادی بزرگ داشته، ولی ظاهرا بسته به نظر می رسند که اگر چنین باشد صرفا جنبه نمایشی دارند و هیچ تاثیری در عملکرد و بهبود آیرودینامیک نخواهند داشت.

این احتمال بسیار زیاد است که اسیووی جنسیس GV70 المان های مشترکی با نسخه فیس لیفت جنسیس G70 که چند روز پیش رونمایی شد، داشته باشد. البته این موضوع چندان هم دور هم دور از ذهن نیست، چراکه اسیووی GV80 جنسیس هم با همزاد سدان خود یعنی G80 المان های ظاهری مشترک و طراحی یکسانی دارد.

تیزر جنسیس GV70

بدین ترتیب اگر قرار باشد که جنسیس GV70 المان های ظاهری مشترکی با G70 فیس لیفت داشته باشد، این شباهت درون کابین به مراتب بیشتر خواهد بود. در این صورت یقینا یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی در بالای داشبورد نصب خواهد شد. همچنین انتظار می رود که یک نمایشگر تمام دیجیتالی هم در پشت فرمان نصب شود. انتظار می رود که تجهیزات استاندارد مختلفی اعم از پنل شارژ بدون سیم تلفن همراه در کابین این خودرو لحاظ شده باشد.

 

مشخصات فنی

جنسیس GV70 که رقیب آئودی Q5، مرسدس بنز GLC و ب ام و X3 محسوب می شود به احتمال زیادی به پیشرانه های مختلفی اعم از 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی، 3.5 لیتری شش سیلندر بنزینی و 2.2 لیتری دیزلی مجهز شود. همچنین جنسیس در حال طراحی و توسعه تمام تمام الکتریکی GV70 هم بوده که قصد دارد آن را در سال 2021 رونمایی کند. قرار است که جنسیس GV70 در دو نسخه عقب محرک و تمام چرخ محرک راهی بازار شود و جنسیس قصد نصب گیربکس دستی به دلیل تقاضای پایین را برای این خودرو ندارد.

تیزر جنسیس GV70 از نمای عقب

سخن پایانی

جدا از G70 سدان فیس لیفت و همچنین اسیووی GV70، تصاویر جاسوسی از نسخه استیشن G70 منتشر شده و جنسیس قصد دارد که با عرضه آن، تنوع محصولات خود را کامل تر کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟