اخبار خودرو جهان
رقیب تویوتا آلفارد در چین

گک ترامپچی E9 مینی ون لوکس و پریمیوم چینی رونمایی شد

دوشنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
گک ترامپچی E9

گک ترامپچی E9 یک مینی ون یا MPV لوکس چینی بوده که به تازگی در چین رونمایی شده و قیمت آن در مدل پایه 47 هزار دلار اعلام شده است.

به گزارش خودرونویس، گک ترامپچی E9 از پیشرانه پلاگین هیبریدی بهره گرفته و در حالت تمام برقی قادر به پیمایش 136 کیلومتر مسافت است. سه نمایشگر دیجیتالی در کنسول میانی، سیستم صوتی یاماها با 16 بلندگو و رانندگی نیمه خودران سطح 2 از جمله برخی از ویژگی های این خودرو محسوب می شوند. در بازار چین این خوردو رقیب جدی و سرسختی برای بی وای دی دنزا D9 و دیگر ام پی وی ها لوکس محسوب می شود.

گک ترامپچی E9

ترامپچی چیست؟

ترامپچی یک برند فعال زیر چتر کمپانی گک بوده که در سال 2010 تاسیس شده است. شرکت خودروسازی گک نیز خود از بزرگترین خودروسازان فعال در چین بوده که محصولات تویوتا، میتسوبیشی و هوندا را هم تولید می کند. بین تمام این خودروسازان ژاپنی، رابطه میان گک و تویوتا چیز دیگریست. گک به تازگی هم سیستم پلاگین هیبریدی جدید خود موسوم به THS را رونمایی کرده است. محصولات ترامپچی در کارخانه این برند در شهر گوانگژو چین تولید می شوند و سبد محصولات آن شامل 13 خودرو می شود.

گک ترامپچی E9

طراحی ظاهری گک ترامپچی E9

خودرو گک ترامپچی E9 یک ام پی وی جذاب با طراحی بال مانند چراغ های جلو، جلوپنجره بدون فریم و همچنین خط کاپوت بالا بوده و یک نوار LED در عقب چراغ های عمودی این خودرو را به یکدیگر متصل کرده است. این خودرو یک نسخه ویژه به نام گرندمستر ادیشن هم دارد که دارای جلوپنجره کرومی بسیار بزرگ بوده که تمام پروفیل جلو را در بر گرفته است.

گک ترامپچی E9

مشخصات فنی گک ترامپچی E9

این ام پی وی بر پایه گک M8 توسعه یافته است. بدین ترتیب ابعاد آنها بسیار به یکدیگر نزدیک است. گک ترامپچی E9 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5193، 1893 و 1823 میلی متر است. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 3070 میلی متر اعلام شده است. جهت مقایسه بیان می کنیم که این خودرو نسبت به تویوتا آلفارد 248 میلی متر طول بیشتر، 43 میلی متر عرض بیشتر و 67 میلی متر ارتفاع کمتر دارد. تمامی نسخه های این خودرو دارای رینگ 18 اینچی با تایر 225/60 هستند و به صورت آپشنال می توان آن را با سیستم تعلیق الکترومگنتیک سفارش داد تا سواری نرم تری رقم بخورد.

گک ترامپچی E9

گک ترامپچی E9 دارای پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بنزینی بوده که قادر به تولید 190 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور است. در کنار آن یک موتور برقی با 182 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور هم نصب شده که یک گیربکس DHT دو سرعته نیرو را به چرخ ها منتقل می کند. مجموع قدرت این سیستم هیبریدی 373 اسب بخار و 630 نیوتن متر اعلام شده است. با این موتور قدرتمند چنین ام پی وی بزرگی قادر است طی 8.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

گک ترامپچی E9

یک باتری لیتیومی 25.57 کیلووات ساعتی برای این خودرو نصب شده که در حالت فول شارژ 106 کیلومتر رانندگی الکتریکی را برای آن رقم می زند و در حالت ترکیبی با باک بنزین پر نیز 1032 کیلومتر مسافت طی می کند. این باتری با شارژ سریع طی تنها 30 دقیقه فول شارژ می شود. گک ادعا کرده که این مینی ون در هر 100 کیلومتر تنها 6 لیتر بنزین مصرف می کند.

گک ترامپچی E9

طراحی کابین گک ترامپچی E9

گک ترامپچی E9 دارای سه نمایشگر دیجیتالی در کنسول میانیست. ابعاد نمایشگر اصلی 14.6 اینچ بوده و ابعاد نمایشگر دیجیتالی مقابل سرنشین نیز 12.3 اینچ است. در ردیف دوم دو صندلی مجزا از هم نصب شده و هر یک دارای نمایشگر لمسی 5 اینچی یکپارچه با دستگیره صندلیست. با این نمایشگرها صندلی ردیف دوم امکتن تنظیم دارد و در کنار آن یک نمایشگر 15.6 اینچی در سقف برای سرنشینان ردیف دوم تعبیه شده است. بدین ترتیب این خودرو جمعا دارای 6 نمایشگر داخل کابین است. همچنین این خودرو دارای سیستم صوتی یاماها با 16 بلندگوست.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟