اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 فقط در یک چشم به هم زدن!

ابرخودرو گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR رونمایی شد

یکشنبه - ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
GAC-AION-Hyper-SSR-گک آیون هایپر (1)

امروز برند دی شرکت خودروسازی چینی گک آیون GAC Aion بوده و این شرکت محصول کاملا جدیدی به نام آیون هایپر Aion Hyper SSR را رونمایی کرد. گک آیون GAC Aion Hyper SSR نه تنها اولین ابرخودرو این برند چینی محسوب می شود، بلکه نخستین ابرخودرویی بوده که تا به امروز توسط یک خودروساز چینی تولید شده است.

به گزارش خودرونویس، گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR یک ابرخودرو تمام برقی دو درب بوده که طی تنها 1.9 ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. رسانه های چینی ادعا کرده اند که اولین سری تحویل ابرخودرو گک آیون هایپر SSR در سال 2023 صورت می گیرد.

GAC-AION-Hyper-SSR-گک آیون هایپر (1)

شرکت GAC پنجمین خودروساز بزرگ چین محسوب می شود. گک آیون GAC Aion سبد خودروهای برقی این خودروساز چینی بوده که اتفاقا به تازگی موفقیت های خوبی هم در فروش داشته است. این شرکت مدتی پیش اسیووی برقی گک آیون LX پلاس را با بیش از 1000 کیلومتر پیمایش در حالت شارژ کامل رونمایی کرده و اولین ایستگاه تعویض باتری خود را نیز در چین افتتاح کرده است.

GAC-AION-Hyper-SSR-گک آیون هایپر (1)

مشخصات فنی ابرخودرو گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR

گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR اولین ابرخودرو این برند چینی بوده که در سال 2020 در قالب مدل مفهومی به نام Enpulse به نمایش در آمده بود و حال نسخه تولیدی آن از راه رسیده که نسبت به مدل کانسپت تقریبا دگرگون شده است.

GAC-AION-Hyper-SSR-گک آیون هایپر (1)

ابرخودرو گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR در دو مدل مختلف به بازار عرضه می شود. یک نسخه دارای سیستم انتقال قدرت عقب محرک و موتورهای برقی 1225 اسب بخاریست. مدل دیگر که گک آیون هایپر آلتیمیت GAC Aion Hyper SSR Ultimate نام دارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و شتابگیری و پایداری بهتری دارد. این نسخه آلتیمیت قادر است طی 1.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

GAC-AION-Hyper-SSR-گک آیون هایپر (1)

البته که تنها سرعت بالا نیست که گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR را خاص کرده، بلکه استایل ظاهری و قدرت موتور این خودروی چینی نیز بسیار چشمگیر و خاص است. به جز گک آیون هایپر SSR تنها دو خودروی دیگر یعنی ریماک نورا Rimac Nevera و سدان برقی تسلا مدل اس Plaid قادر هستند که طی 1.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این زمان در حد یک چشم به هم زدن یا صرفا فشردن پدال گاز است! چیزی که در خصوص ابرخودرو گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR جذاب است، قیمت 240 هزار دلاری آن بوده که بسیار منصفانه و مقرون به صرفه برای چنین خودرویی اعلام شده است. لازم به ذکر است که نسخه عقب محرک این ابرخودرو از این هم ارزانتر بوده و قیمتی معادل 183 هزار دلار دارد.

GAC-AION-Hyper-SSR-گک آیون هایپر (1)

داخل کابین ابرخودرو گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR

طراحی کابین ابرخودرو گک آیون هایپر GAC Aion Hyper SSR کاملا مختص به همین خودروست. در پشت فرمان یک نمایشگر 8.8 اینچی قرار داشته و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 14.6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا قرار دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟