اخبار خودرو ایران
لوکستر از نسخه استاندارد

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE معرفی شد

دوشنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

تیگو 8 پرو مکس IE نسخه لوکستر فونیکس تیگو 8 پرو مکس بوده که به تازگی معرفی و عرضه شده است. این خودرو تجهیزات رفاهی بیشتری نسبت به مدل استاندارد داشته و با اختلاف لوکسترین کراس اوور مونتاژی در بازار محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، تیگو 8 پرو مکس IE تریم جدیدی از این کراس اوور دو دیفرانسیل محبوب فونیکس بوده که برای مشتریانی که تمایل به داشتن یک کراس اوور به معنای واقعی پریمیوم دارند توسعه یافته است. هرچند نسخه استاندارد این خودرو هم از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی لوکسترین خودرو مونتاژی بازار ایران بود، اما نسخه IE یک پله بالاتر بوده و تجهیزات کاملتری را به مشتری ارائه می دهد.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

طراحی ظاهری

طراحی فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE در بخش ظاهری هیچ تغییری با نسخه استاندارد ندارد و از نمای ظاهری نمی توان متوجه IE بودن این خودرو شد. فونیکس تیگو 8 پرو مکس در بخش ظاهری نسبت به تیگو 8 پرو تغییراتی بسیار کم اما هوشمندانه داشته است. در نمای جلو گرافیک چراغ ها و کلیت طراحی یکسان بوده و حتی جلوپنجره هم تغییری نداشته است. اما یک قاب خاکستری رنگ اطراف جلوپنجره این خودرو را در بر گرفته که در مدل پرو وجود نداشت. اما طراحی دیلایت های پایین سپر و قاب آنها نیز تغییر کرده است. نسخه IE در نمای عقب همچنان دارای چهار خروجی اگزوز مشابه با نسخه استاندارد بوده و چراغ ها نیز دارای شیشه شفاف هستند.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

طراحی کابین

تیگو 8 پرو مکس IE در بخش کابین نیز تغییری نداشته و همان تریم دو رنگ نسخه معمولی را به همراه دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی روی داشبورد و نمایشگر لمسی برای تنظیم سیستم تهویه را حفظ کرده است. تغییر اصلی در بخش آپشن و تجهیزات رفاهی و ایمنیست.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

نسخه IE دارای شیشه های جدید با عایق صوتی بوده که نفوذ صدای بیرون به داخل کابین را کمتر از مدل استاندارد می کند. در نتیجه استفاده از این شیشه های جدید، سکوت بیشتری در کابین در حین رانندگی وجود دارد که این دقیقا چیزیست که از یک خودروی پریمیوم و لوکس انتظار می رود. هرچند تیگو 8 پرو مکس در نسخه استاندارد هم کابین ساکت و بی صدایی داشت، ولی به لطف استفاده از این شیشه های عایق صدا، ورود صداهای مزاحم بیرون به کابین به مراتب کمتر شده است.

 

تغییرات آپشنی تیگو 8 پرو مکس IE نسبت به نسخه معمولی

جدا از نصب شیشه های عایق صدا برای این خودرو، در تیگو 8 پرو مکس IE امکاناتی مانند گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های ردیف دوم و همچنین دوربین ثبت وقایع هم اضافه شده که یک پله ای سطح امکانات رفاهی و ایمنی را نسبت به نسخه استاندارد ارتقا داده است. با این تجهیزات دیگر نمی توان هیچ کمبودی را برای این خودرو متصور بود.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE

مشخصات فنی تیگو 8 پرو مکس IE

نسخه IE از نظر مشخصات فنی هم نسبت به مدل معمولی تغییری نداشته است. این نسخه از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی GDI بهره گرفته که قادر به تولید 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. نیروی این پیشرانه توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر به هر چهار چرخ منتقل می شود. برای تعویض دنده به صورت دستی شیفترهایی هم در پشت فرمان قرار دارد. البته امکان تعویض دنده دستی با شیفتر کنسول میانی هم وجود دارد. این شاسی بلند پریمیوم دو دیفرانسیل دارای مدهای رانندگی متعددی از جمله نرمال، اسپرت، اکو، برف، گل و آفرود بوده که عملکرد دریچه گاز و درصد انتقال قدرت بین چرخ های جلو و عقب را تغییر می دهند.

لازم به ذکر است که مدتی پیش نسخه استاندارد این خودرو را به طور کامل بررسی کردیم که ویدیو تست و بررسی این خودرو را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید. با توجه به یکسان بودن مشخصات فنی، تفاوتی میان عملکرد نسخه استاندارد با مدل IE وجود ندارد و تنها تفاوت در سطح آپشن های رفاهی و ایمنیست که این موارد را ذکر کردیم.

* برای تماشای ویدیو تست و بررسی فونیکس تیگو 8 پرو مکس اینجا کلیک کنید.

 

قیمت و شرایط فروش تیگو 8 پرو مکس IE

این خودرو با توجه به چند آپشنی که بیشتر از نسخه استاندارد دارد، قیمت بالاتری هم دارد. قیمت این خودرو در کارخانه توسط فونیکس دو میلیارد و 690 میلیون تومان اعلام شده است. بدین ترتیب این نسخه 60 میلیون تومان نسبت به نسخه استاندارد گرانتر بوده و به تازگی و برای نخستین بار در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شده است.

 

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • جام | 25 فروردین 1403 - 4:42 ب.ظ

    خیلی زیبا و عالی است