اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 310 کیلومتر در حالت شارژ کامل

فوتون تانلند (تونلند) الکتریکی IBLUE رونمایی شد

دوشنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فوتون تونلند تانلند IBLUE الکتریکی

شرکت فوتون موتورز چین مدتی پیش رسما نسخه الکتریکی پیکاپ فوتون تانلند (تونلند) IBlue را رونمایی کرد. پیکاپ فوتون تونلند (تانلند) الکتریکی IBLUE توسط زیربرند تازه تاسیس فوتون موتورز با نام IBLUE Auto در چین معرفی شده است. این زیربرند تازه تاسیس فوتون صرفا در زمینه تولید و توسعه خودروهای الکتریکی فعالیت می کند و اولین محصول این شرکت برپایه نسخه فیس لیفت فوتون تونلند توسعه یافته که قرار است به زودی توسط ایران خودرو دیزل با پیشرانه بنزینی و دیزلی به بازار ایران عرضه شود.

طراحی فوتون تونلند (تانلند) الکتریکی IBLUE

به گزارش خودرونویس، فوتون تونلند الکتریکی از نظر ظاهری استایل مشابهی با نسخه درونسوز دارد. البته تونلند IBLUE بر پایه نسخه فیس لیفت فوتون تونلند توسعه یافته که ایران خودرو دیزل مدتی پیش آن را به نمایش گذاشته بود و قصد دارد به زودی آن را به بازار عرضه کند. فوتون تونلند الکتریکی IBLUE دارای یک کابین سرپوشیده روی حوض بار بوده که به نوعی این پیکاپ را به اسیووی شبیه کرده است. البته ایت کابین تا بالای سقف خودرو امتداد یافته که ارتفاع این خودرو را افزایش داده و روی آن روف راک نیز تعبیه شده است.

فوتون تونلند تانلند IBLUE الکتریکی

هرچند طراحی این محفظه بسته روی حوض بار فوتون تونلند (تانلند) IBLUE مقداری عجیب بوده، ولی تصور می کنیم که نصب آن موجب بهبود آیرودینامیک این خودرو می شود که همین موضوع در خودروهای الکتریکی امری بسیار مهم و حیاتیست. فوتون تونلند IBLUE الکتریکی از نظر ظاهری مشابه با نسخه درونسوز تونلند E7 (نسخه فیس لیفت ایران خودرو دیزل) طراحی شده است.

فوتون تونلند تانلند IBLUE الکتریکی

با توجه به اینکه دیگر پیشرانه بنزینی یا دیزلی در زیر کاپوت فوتون تونلند IBLUE قرار ندارد، جلوپنجره این پیکاپ الکتریکی حالتی کاملا بسته داشته و روی آن یک تریم آبی رنگ به صورت افقی اجرا شده است. در میان این نوار آبی رنگ لوگوی فوتون موتورز که آن هم دارای تریم آبی بوده نصب شده که نشان دهنده الکتریکی بودن این نسخه فوتون تونلند (تانلند) است.

فوتون تانلند الکتریکی IBLUE چیزی میان پیکاپ و یک خودروی اسیووی است. تونلند IBLUE در واقع یک خودروی الکتریکی چند منظوره بوده که این به دلیل بهره بردن از حوض بار سرپوشیده حاصل شده است. تیپیکال خودروهای شاسی بلند اعم از اسیووی و پیکاپ، داشتن فندرهای پلاستیکی در اطراف آرک چرخ ها روی گلگیرها بوده که این خودرو نیز از آنها بی بهره نمانده است. نصب این فندرهای پلاستیکی موجب بزرگتر جلوه کردن تونلند IBLUE شده و آن را عریض تر نشان می دهد. آینه های فوتون تونلند (تانلند) الکتریکی IBLUE دارای قابی کرومی هستند. وجود روف راک روی سقف هم موجب کاربردی تر شدن این خودرو شده است.

فوتون تونلند تانلند IBLUE الکتریکی

فوتون تانلند (تونلند) الکتریکی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5310، 1880 و 2070 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3105 میلی متر اعلام شده است. این خودرو دارای رینگ های آلیاژی 16 اینچی شش پره با دیزاین جدیدی بوده که به تایرهای 245/70 است.

فوتون تونلند تانلند IBLUE الکتریکی

با توجه به سرپوشیده بودن حوض بار، مقداری ارتفاع این نسخه الکتریکی فوتون تونلند بیشتر شده است. درب فضای بار مانند خودروهای اسیووی طراحی شده و با مدل پیکاپ بنزینی و دیزلی فوتون تفاوت دارد. در قسمت های کناری این محفظه حوض بار، پنجره تعبیه شده که نور خوبی به موجب آن به این قسمت وارد می شود. طراحی چراغ های عقب هم مشابه با مدل بنزینی و دیزلی فوتون تونلند فیس لیفت اجرا شده است.

فوتون تونلند تانلند IBLUE الکتریکی

مشخصات فوتون تونلند (تانلند) الکتریکی IBLUE

فوتون در خصوص قدرت و گشتاور این نسخه الکتریکی تونلند مطلبی را اظهار نکرده. ولی این خودرو به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 68 کیلووات ساعت مجهز شده که به موجب آن می توان مسافت 310 کیلومتر را در حالت شارژ کامل باتری ها تحت سیکل تست NEDC طی کند. به لطف گشتاور آنی موتورهای الکتریکی این خودرو طی تنها 4.3 ثانیه می تواند از حالت سکون به مرز 50 کیلومتر بر ساعت برسد.

عکس فوتون تونلند (تانلند) الکتریکی IBLUE

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟