اخبار خودرو جهان
دارای سه مدل دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی

فورد ترانزیت کاستوم 2023 رونمایی شد

سه شنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2022_FORD_E-TRANSIT_CUSTOM_فورد ترانزیت کاستوم ون (1)

فورد نسل جدید ون ترانزیت کاستوم را با موتور دیزلی و پلاگین هیبریدی رونمایی کرده است. لازم به ذکر است که این شرکت مدتی پیش در ابتدا نسخه برقی ون محبوب ترانزیت کاستوم را معرفی کرده بود و حال نوبت به معرفی نسخه های درونسوز این ون رسیده است. در اوایل سال 2023 فورد قصد دارد نسخه درونسوز تزانریت کاستوم را با موتور اکوبلو دیزلی، پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی در استایل های مختلف بدنه به بازار جهانی عرضه کند.

ظاهر فورد ترانزیت کاستوم 2023

به گزارش خودرونویس، نسخه های درونسوز ون فورد ترانزیت کاستوم از نظر ظاهری مشابه با نسخه ترانزیت کاستوم برقی هستند و پنل های بدنه مشابهی دارند. اما جلوپنجره نسخه های درونسوز نسبت به فورد e ترانزیت متفاوت بوده و دارای خطوط افقی و ورودی های هوای بزرگتر به منظور خنک سازی بهتر موتور درونسوز است. همچنین در دو طرف سپر نسخه های درونسوز ون فورد ترانزیت کاستوم ورودی های هوایی برای بیشتر شدن جریان هوای عبوری تعبیه شده است.

2022_FORD_E-TRANSIT_CUSTOM_فورد ترانزیت کاستوم ون (1)

فورد ترانزیت کاستوم در شش مدل پایه، ترند، لیمیتد، اکتیو، تریل و اسپرت به بازار عرضه می شود و این مدل ها ضمن دارابودن تفاوت در بخش آپشن ها، تفاوت هایی ظاهری اعم از سپرهای رنگ نشده و چراغ های جلو و عقب با گرافیکی متفاوت در مدل پایه، صفحه های محافظ آلومینیومی زیرین در مدل تریل، رکاب های جانبی جذاب تر در مدل اسپرت و پورت شارژ جلو در مدل های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی دارند.

2022_FORD_E-TRANSIT_CUSTOM_فورد ترانزیت کاستوم ون (1)

فورد ترانزیت کاستوم روی پلتفرم جدیدی توسعه یافته که ساختار آن با فولکس واگن ترانسپورتر جدید یکسان است. فورد قصد دارد که ترانزیت کاستوم را در استایل های بدنه مختلف اعم از پنل ون، ون دو کابین، کمبی و نسخه شاسی باری عرضه کند. فورد ترانزیت کاستوم در دو طول مختلف و با دو ارتفاع سقف مختلف به بازار عرضه می شود. در آینده هم فورد نسخه مسافری ترانزیت کاستوم را به عنوان یک ون خانوادگی راهی بازار جهانی خواهد کرد.

2022_FORD_E-TRANSIT_CUSTOM_فورد ترانزیت کاستوم ون (1)

داخل کابین فورد ترانزیت کاستوم 2023

داخل فورد ترانزیت کاستوم یک نمایشگر لمسی 13 اینچی با رابط کاربری SYNC4 در میان داشبورد نصب شده که البته نمی دانیم این نمایشگر در تمامی مدل ها قرار دارد یا صرفا در مدل های لوکستر نصب می شود. در پایین این نمایشگر هم کلیدهای لمسی خازنی به منظور میانبر دیده می شوند. فرمان D شکل مقابل راننده دارای کلیدهای کنترلی بوده و امکان تا شدن داشته تا یک دفتر کار متحرک در مقابل راننده ایجاد شود.

2022_FORD_E-TRANSIT_CUSTOM_فورد ترانزیت کاستوم ون (1)

مشخصات فنی فورد ترانزیت کاستوم دیزلی 2023

فورد ترانزیت کاستوم 2023 در نسخه های درونسوز دارای نسخه ارتقا یافته موتور دیزلی اکوبلو فورد است. این موتور بسته به نسخه انتخابی توان تولیدی مختلف دارد. ضعیف ترین نسخه فورد ترانزیت کاستوم 110 اسب بخار، یک پله بالاتر 136 اسب بخار، یک پله بالاتر 150 اسب بخار و قدرتمندترین نسخه دیزلی این خودرو هم 170 اسب بخار قدرت تولید می کند. این خودرو به صورت استاندارد به گیربکس شش دنده دستی با دیفرانسیل با محدود کننده لغزش به صورت آپشنال مجهز می شود. البته امکان سفارش فورد ترانزیت کاستوم با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیز وجود دارد. به گفته فورد بیشینه ظرفیت یدک کشی ترانزیت کاستوم در نسخه تمام چرخ محرک 2500 کیلوگرم است.

2022_FORD_E-TRANSIT_CUSTOM_فورد ترانزیت کاستوم ون (1)

مشخصات فنی فورد ترانزیت کاستوم پلاگین هیبرید 2023

فورد ترانزیت کاستوم پلاگین هیبرید 2023 دارای یک موتور 2.5 لیتری بنزینی و یک موتور برقی و پک باتری بوده که همین ترکیب برای فورد کوگا/اسکیپ پلاگین هیبریدی هم نصب شده است. فورد قدرت و گشتاور این خودرو را اعلام نکرده، ولی حدس می زنیم که مشابه با فورد اسکیپ پلاگین هیبریدی یعنی 225 اسب بخار باشد. یک پک باتری 11.8 کیلووات ساعتی برای این خودرو نصب شده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش 57 کیلومتر مسافت بدون نیاز به موتور بنزینی را ذخیره می کند. همچنین از انرژی ذخیره شده در باتری می توان برای راه اندازی وسایل برقی استفاده کرد.

2022_FORD_E-TRANSIT_CUSTOM_فورد ترانزیت کاستوم ون (1)

مشخصات فنی فورد ترانزیت کاستوم برقی 2023 (E ترانزیت)

فورد ترانزیت کاستوم برقی 2023 یا همان فورد E ترانزیت هم به یک موتور برقی 217 اسب بخاری با 415 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این نسخه دارای یک پک باتری 74 کیلووات ساعتی بوده و در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش 380 کیلومتر مسافت است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟