اخبار خودرو جهان
رقابت ماسل کارهای آمریکایی

درگ فورد موستانگ شلبی GT500 با کادیلاک CT5-V بلکوینگ

یکشنبه - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد موستانگ شلبی GT500 و کادیلاک CT5-VBlackwing بلکوینگ درگ ریس

زمانی که صحبت از ماسل کارهای آمریکایی که مجهز به پیشرانه هشت سیلندر هستند باشد، نام دو خودروی بسیار محبوب همیشه در میان است. این دو خودرو فورد موستانگ شلبی GT500 و کادیلاک CT5-V Blackwing بلکوینگ هستند. لازم به ذکر است که کادیلاک CT5-V بلکوینگ قدرتمندترین خودروی تولیدی این خودروساز آمریکاییست.

به گزارش خودرونویس، جدا از اینکه فورد موستانگ شلبی GT500 و کادیلاک CT5-V بلکوینگ Blackwing از نظر استایل ظاهری مقداری متفاوت بوده و یکی سدان و دیگری دو درب کوپه است، ولی این دو خودرو از نظر عملکرد و قدرت تولیدی پیشرانه دقیقا رقیب هم محسوب می شوند. به نظر شما در یک درگ ریس کدام یک از این دو ماسل کار آمریکایی سریع تر است؟

 

ویدیو درگ ریس فورد موستانگ شلبی GT500 با کادیلاک CT-5 Blackwing

 

رقابت برگزار شده بین فورد موستانگ شلبی GT500 و کادیلاک CT5-V بلکوینگ Blackwing یک درگ ریس معمولی نیست. گروه ادموندز این رقابت را U-Drag نامیده و این بدان معناست که دو خودرو باید مسیر 400 متر و تست ترمز سنگین در آخر آن را به همراه یک مسیر پیچ در پیچ در پیست را به پایان برسند و به خط شروع درگ ریس بازگردند تا مسابقه به پایان برسد. بدین ترتیب یک رقابت بسیار چالشی و جذاب خواهد بود. عوامل تاثیر گذار در این رقابت تنها سرعت و عملکرد خودروها نیست، بلکه توانایی راننده نیز یک فاکتور بسیار مهم و تاثیر گذار است. این U-Drag دو مرتبه میان خودروها تکرار شد و راننده ها یک بار با هر خودرو به رقابت پرداختند.

 

مشخصات فنی کادیلاک CT5-V بلکوینگ و فورد موستانگ شلبی GT500

از نظر اعداد و ارقام فورد موستانگ شلبی GT500 یک پله نسبت به کادیلاک CT5-V بلکوینگ Blackwing بالاتر است. این خودرو دارای پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بوده که قادر به تولید 760 اسب بخار قدرت است. در طرف مقابل کادیلاک CT5-V بلکوینگ دارای یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بوده که قادر به تولید 668 اسب بخار قدرت است. اما در زمینه گشتاور برتری با کادیلاک است. البته موستانگ مقداری جزیی نسبت به کادیلاک وزن بیشتری هم دارد.

انتظار داریم که کادیلاک CT5-V بلکوینگ سریع تر از فورد موستانگ شلبی GT500 از خط شروع جدا شود و همین اتفاق هم در درگ ریس افتاد. به نظر شما فورد موستانگ می تواند تا پایان این U-Drag به کادیلاک CT5 برسد و آن را شکست دهد؟

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟