اخبار خودرو جهان
کوپه سوپرلوکس آلمانی در مقابل پونی کار آمریکایی

درگ فورد موستانگ شلبی GT500 با مرسدس AMG SLS

دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
درگ فورد موستانگ شلبی GT500 با مرسدس AMG SLS

مرسدس بنز AMG SLS واقعا خودروی زیباییست. خطوط طراحی شده روی بدنه، استایل گرند تورر مانند، کاپوت کشیده، درب های گاولینگ و سبک طراحی باعث شده که مرسدس AMG SLS یکی از زیباترین خودروهای دنیا باشد. این خودرو نه تنها زیباست، بلکه بسیار سریع هم بوده. اما آیا این کوپه آلمانی لوکس و بسیار زیبا می تواند حریف یک رقیب تازه نفس آمریکایی یعنی فورد موستانگ شلبی GT500 شود؟ برای پی بردن به این سوال ویدیو درگ ریس این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خودرونویس، چه چیزی می تواند از یک مرسدس بنز AMG SLS بهتر باشد؟ پاسخ ساده است. نسخه بلک سریز! چراکه سبکتر و قدرتمندتر از مرسدس AMG SLS استاندارد بوده و به مراتب کمیاب تر است. اما آیا این کوپه فوق العاده جذاب و گران قیمت آلمانی می تواند در مقابل فورد موستانگ شلبی GT500 حرفی برای گفتن داشته باشد؟

 

مشخصات مرسدس بنز AMG SLS

مرسدس بنز SLS AMG حاضر در این درگ ریس نسخه بلک سریز بوده که از یک پیشرانه بسیار مدرن و پر بازده 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره گرفته که قادر به تولید 622 اسب بخار قدرت و 635 نیوتن متر گشتاور است.

مشخصات فورد موستانگ شلبی GT500

اگر تحت تاثیر اعداد و ارقام مرسدس بنز SLS AMG بلک سریز قرار گرفته اید، بهتر است بدانید که موستانگ شلبی GT500 به مراتب قدرتمندتر است. این خودرو از یک پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ دست ساز بهره برده که تنها سوپرشارژر این خودرو حجمی معادل 2.65 لیتر دارد! این هیولای آمریکایی قادر به تولید 760 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است.

ویدیو درگ ریس فورد موستانگ شلبی GT500 با مرسدس AMG SLS

 

شاید تصور کنید که فورد موستانگ شلبی GT500 برتر این رقابت است. ولی شاید فراموش کرده باشید که موستانگ GT500 به مراتب سنگین تر از مرسدس AMG SLS بلک سریز است. موستانگ شلبی GT500 وزن خالصی معادل 1916 کیلوگرم دارد که 366 کیلوگرم سنگین تر از AMG SLS بلک سریز است. برای اینکه متوجه اختلاف وزن این دو خودرو شوید بد نیست بدانید که موستانگ شلبی GT500 به اندازه وزن چهار سرنشین بزرگسال سنگین تر از SLS بوده که اختلافی بسیار زیاد است.

با همه این صحبت ها، به نظر شما کدام یک از این دو خودروی کوپه زودتر از خط پایان درگ 400 متر عبور می کند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، ویدیو درگ ریس این مطلب را از دست ندهید.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟