اخبار خودرو جهان
هر دو 490 اسب بخاری ولی یکی برقی و دیگری هشت سیلندر!

درگ ریس فورد موستانگ GT با کراس اوور برقی موستانگ مک E

یکشنبه - ۹ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
درگ ریس فرود موستانگ مک E کراس وور با موستانگ GT

این موضوع را می دانیم که فورد موستانگ مک E یک موستانگ واقعی نیست. اما برخی از مشتریان چنین تصوری ندارند و فورد موستانگ مک E که یک کراس اوور برقیست موفق شده در برخی از ماه های سال در آمار فروش برادر کوپه بنزینی خود را شکست دهد. به نظر شما در درگ ریس بین فورد موستانگ مک E و فورد موستانگ GT کدام خودرو پیروز می شود؟

به گزارش خودرونویس، گروه Carwow درگ ریسی را بین دو مدل از قدرتمندترین و سریع تریم موستانگ های استاندارد کارخانه ترتیب داده اند. در یک سو کراس اوور برقی فورد موستانگ مک E مدل GT قرار داشته و در طرف دیگر کوپه عضلانی فورد موستانگ GT حضور پیدا کرده است. جهت یادآوری باید اظهار کنیم که نسخه شلبی فورد موستانگ GT500 سریع ترین مدل موستانگ در تاریخ بوده که در سطح به مراتب بالاتری نسبت به این دو خودرو قرار دارد. این دو خودرو دقیقا در یک سطح قرار داشته و درگ ریسی جذاب بین آنها برگزار شده که نتیجه را نمی توان به سادگی پیش بینی کرد.

 

مشخصات فنی فورد موستانگ مک E مدل GT

فورد موستانگ مک E در مدل GT از دو موتور برقی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 487 اسب بخار قدرت و 860 نیوتن متر گشتاور هستند. این نیرو بدون گیربکس و به صورت مستقیم به هر چهار چرخ این کراس اوور برقی منتقل می شود. این کراس اوور اسپرت برقی وزنی معادل 2200 کیلوگرم دارد.

 

مشخصات فنی فورد موستانگ GT

فورد موستانگ GT یک کوپه عضلانی آمریکایی با موتور 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 450 اسب بخار در مدل استاندارد است. نسخه حاضر در درگ ریس مقداری دستخوش تغییر شده و توان تولیدی آن به 490 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 530 نیوتن متر افزایش یافته است. این نیرو توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور به چرخ های عقب این کوپه اسپرت آمریکایی منتقل می شود. فورد موستانگ GT وزنی معادل 1740 کیلوگرم دارد و به مراتب سبکتر از موستانگ مک E است.

 

ویدیو درگ ریس فورد موستانگ GT با شاسی بلند برقی موستانگ مک E

 

فورد موستانگ GT با وجود اینکه در زمینه قدرت و اسب بخار نسبت به کراس اوور برقی موستانگ مک E برتر است، اما از سیستم انتقال قدرت عقب محرک بهره می برد که می توان در ترکشن و کشش این خودرو در شروع حرکت مشکل ایجاد کند. فورد موستانگ مک E وزن به مراتب بیشتری داشته، ولی به لطف بهره بردن از گشتاور بیشتر و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک شاید بتواند در شروع حرکت فاصله خوبی ایجاد کند.

قصد نداریم در متن نتیجه این درگ ریس را فاش کنیم و پیشنهاد می کنیم که حتما ویدیو جذاب این درگ ریس را از دست ندهید. ولی باید اعتراف کنیم که این یکی از نزدیک ترین درگ ریس هایی بود که در این مدت اخیر مشاهده کرده بودیم. به نظر شما کدام خودرو پیروز میدان است؟

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟