اخبار خودرو جهان
در مسابقات نسکار پیش رو حضور پیدا می کند

هیولایی الکتریکی به نام موستانگ مک-ای 1400

شنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد موستانگ مک-ای

فورد با معرفی خودروی الکتریکی فوق قدرتمند موستانگ مک-ای 1400، معنا و مفهوم تازه ای به عملکرد محصولات الکتریکی چه در بین محصولات خود و چه در سطح جهانی بخشید. تا به امروز تصور همه از خودروهای الکتریکیف بیشتر محصولاتی بهینه، بی صدا و شهری بود؛ ولی داستان و هدف تولید تولید موستانگ مک-ای 1400 چیز دیگریست.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، فورد موستانگ مک-ای 1400 به هفت موتور الکتریکی مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 1400 اسب بخار هستند! وظیفه تامین انرژی این هفت موتور الکتریکی بر عهده یک پک باتری 56.8 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی است. بدنه تغییر شکل یافته موستانگ مک-ای 1400 قادر است تا 1043 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 258 کیلومتر بر ساعت تولید می کند. بدین ترتیب موستانگ مک-ای 1400 یک هیولای الکتریکی منحصر به فرد محسوب شده که قرار است در رقابت های پیش روی NASCAR عرض اندام کند.

برن اوت فورد موستانگ مک-ای

چیدمان موتورهای الکتریکی این خودرو به این صورت است که سه موتور الکتریکی وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارند و چهار پیشرانه هم وظیفه به حرکت در آوردن چرخ های عقب را بر عهده دارند. یک درایو شفت هم این موتورهای الکتریکی را به دیفرانسیل ها متصل می کند. نحوه انتقال قدرت این سیستم بسته به اینکه راننده بخواهد با خودرو دریفت کند تا اینکه می خواد یک دور سریع در پیست بزند، قابل تغییر است.

به منظور متوقف کردن این هیولای الکتریکی، فورد سیستم ترمز برمبو و همچنین یک ترمز دستی هیدرولیکی برای دریفت کردن، تدارک دیده است. همچنین یک بوستر ترمز الکتریکی برای این خودرو تعبیه شده که در کنار سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری، ایمنی موستانگ مک-ای 1400 را تضمین می کند.

Vaghn Gittin JR مالک و موسس کمپانی RTR و راننده مسابقه از تجربه خود هنگام راندن موستانگ مک-ای 1400 گفت و اظهار داشت: نشستن پشت فرمان این خودرو باعث شد تصور و دید من نسبت به تعریف قدرت و گشتاور کاملا متحول شود.

برن اوت عقب فورد موستانگ مک-ای

نحوه طراحی

فورد موستانگ مک-ای 1400 با همکاری بیش از 10 هزار ساعت بین فورد پرفورمنس و کمپانی RTR توسعه یافته است. این خودرو در ابتدا از بدنه یک دستگاه نسخه استاندارد موستانگ مک-ای به رنگ سفید استفاده می کرد، ولی شخصی سازی های بسیار زیادی روی ساختار آن پیاده شد. این پیشرانه تطبیق پذیر به راننده این امکان را می دهد که مک-ای 1400 را به صورت جلو محرک، عقب محرک و چهار چرخ محرک تنظیم کند. بسته به اینکه راننده بخواهد این خودرو را در حالت دریفت یا پیست مسابقه رانندگی کند، سیستم های کنترل پایداری و فرمان پذیری مک-ای 1400 تغییر خواهند کرد.

کابین فورد موستانگ مک-ای

عدم تولید مک-ای 1400

در حالیکه قرار نیست نسخه تولیدی موستانگ مک-ای 1400 هیچگاه به تولید برسد، فورد اظهار کرده که این خودرو بستر تستی برای بررسی خودروهایی که ممکن است در آینده به تولید برسند، فراهم کرده است. به عنوان مثال کاپوت این خودرو از مواد کامپوزیتی ارگانیک توسعه یافته و در آن از فیبر کربن استفاده نشده است.

نمای عقب فورد موستانگ مک-ای

جهت مقایسه بیان می کنیم که قدرتمندترین نسخه تولیدی موستانگ مک-ای که تریم GT نام دارد، قادر به تولید بیشینه قدرت 459 اسب بخار و بیشینه گشتاور 830 نیوتن متر است. این خودرو به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و پک باتری بزرگتر است که می تواند بیشینه مسافت قابل پیمایش 402 کیلومتر را برای این خودرو به ارمغان آورد. این نسخه قرار است که از سال 2021 به بازارهای جهانی عرضه شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟