اخبار خودرو جهان
صفر تا 100 تنها 3.9 ثانیه!

فورد موستانگ فستبک 1967 با موتور الکتریکی 536 اسب بخاری!

شنبه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فورد موستانگ فستبک 1967 الکتریکی برقی (1)

فورد موستانگ بین طرفداران خودروهای آمریکایی، خودروهای عضلانی (ماسل کارها) و علاقمندان به خودروهای کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد. بسیاری از کلاسیک سواران با نصب پیشرانه الکتریکی روی خودروهای کلاسیک مخالف اند، اما بسیاری هم چنین ایده هایی را می پسندند. بسته به اینکه تفکر شما چه باشد، ممکن است از این فورد موستانگ 1967 فستبک نسل یک بازسازی شده به سبک رستوماد و مجهز به موتور برقی خوشتان بیاید یا حتی ممکن است از آن متنفر باشید.

به گزارش خودرونویس، کمپانی انگلیسی Charge cars نسخه تولیدی فورد موستانگ فستبک 1967 مجهز به موتور الکتریکی نسل یک را معرفی کرده است. شاید در ابتدا تصور کنید که این موستانگ بازسازی شده به سبک رستوماد باشد. ولی مدیر طراحی این شرکت این خودروی کلاسیک الکتریکی را یک فورد موستانگ الکتریکی جدید می داند! قرار است که تنها 499 دستگاه از این خودرو تولید شود که هر یک برچسب قیمتی معادل 450 هزار دلار دارد. این قیمت مدل پایه بوده و در صورت اضافه شدن آپشن ها و اکسسوری های مختلف طبیعیست که این قیمت بالاتر رود.

فورد موستانگ فستبک 1967 الکتریکی برقی (1)

مشخصات فنی فورد موستانگ برقی نسل یک

به این دلیل اظهار می کنیم این خودرو یک فورد موستانگ بازسازی شده رستوماد نیست چون به طور کامل از نو طراحی شده است. اما این خودرو روی پلتفرم و ساختار فورد موستانگ فستبک 1967 نسل یک البته با مجوز خود فورد توسعه یافته است. به جای نصب پیشرانه بنزینی در زیر کاپوت، یک موتور الکتریکی نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 536 اسب بخار و نهایت گشتاور آنی 1500 نیوتن متر است. قلب تپنده این فورد موستانگ الکتریکی متشکل از دو موتور برقی بوده که یکی روی هر اکسل نصب شده است. به موجب این ترکیب سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای این خودرو حاصل شده و این کوپه کلاسیک آمریکایی با قلب برقی را قادر ساخته طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فورد موستانگ فستبک 1967 الکتریکی برقی (1)

وظیفه تامین انرژی موتورهای الکتریکی بر عهده یک پک باتری کوچک 62 کیلووات ساعتیست. کمپانی بریتانیایی Charge Cars ادعا کرده که این فورد موستانگ با موتور برقی خود قادر است در حالت شارژ کامل 322 کیلومتر مسافت را طی کند. به لطف قابلیت شارژ سریع 50 کیلوواتی، فورد موستانگ برقی در کمتر از یک ساعت شارژ می تواند میزان انرژی باتری های خود را از 20 به 80 درصد برساند.

فورد موستانگ فستبک 1967 الکتریکی برقی (1)

هر یک از این 500 دستگاه فورد موستانگ کلاسیک با موتور برقی قرار است کاملا به صورت دست ساز در لندن تولید شود. قطعا مشتریان این خودرو امکان شخصی سازی این فورد موستانگ برقی و انتخاب رنگ ها و مواد اولیه متناسب با سلیقه خود را دارند.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟