سوپر اسپرت
به یاد کن مایلز و قهرمانی دایتونا 1966 صورت گرفت

معرفی فورد GT هریتیج ادیشن 2021

دوشنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد GT هریتیج ادیشن در کنار مدل قدیمی

سال 1966 یک سال تاریخی و بسیار مهم برای کمپانی فورد و بخش موتوراسپرت این کمپانی آمریکایی بود. پس از تلاش های نافرجامی که فورد در مسابقات موتور اسپرت برگزار شده بین سال های 1964 تا 1965 کسب کرده بود، کمپانی شلبی به داد فورد رسید. به لطف همکاری شلبی و فورد، خودرویی به نام فورد GT40 در آن سال تولید شد و این خودرو آماده بود تمام مسابقات موتور اسپرت برگزار شده در آن سال را با برتری نسبت به رقیبان به پایان برساند و اتفاقا این کار را هم کرد!

به گزارش خودرونویس، فورد GT40 یک برد تاریخی و البته بحث برانگیز در مقابل فراری در مسابقات 24 ساعته له مانس به دست آورد. البته لازم به ذکر است که همین خودرو چند ماه پیش هم موفق شده بود در مسابقات 12 ساعته سبرینگ نیز قهرمان شود. اما همه چیز از مسابقات 24 ساعته دایتونا کانتیننتال در ساعت 1966 شروع شد که فورد اولین قهرمانی خود در مسابقات 24 ساعته را کسب می کرد. رانندگان فورد در این مسابقه مهم و خاطره ساز کن مایلز و لوید روبی بودند. البته افرادی که فیلم زیبای Ford V Ferrari یا Le Mans 66 را مشاهده کرده اند، کاملا به داستان این مطلب اشراف دارند.

فورد GT هریتیج ادیشن

معرفی فورد GT هریتیج ادیشن 2021

حال فورد برای اینکه خاطرات خوش آن دوران را جشن گرفته باشد، یک نسخه ویژه از فورد GT به نام هریتیج ادیشن را معرفی کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این فورد GT هریتیج ادیشن 2021 کاملا به خودروی کن مایلز که قهرمان مسابقات 24 ساعته دایتونا در سال 1966 شد، ادای دین می کند. فورد GT هریتیج ادیشن 2021 به دلیل دارا بودن کاپوت مشکی رنگ، قسمت هایی قرمز رنگ، خط کشی مشکی رنگ در رکاب ها و همچنین شماره 98 نصب شده روی در، یادآور خاطرات خوش دهه 60 میلادی فورد با خودروی GT40 و هنرنمایی کن مایلز است.

نمای عقب فورد GT هریتیج ادیشن

جدا از این موضوع که این فورد GT هریتیج ادیشن جدید یادآور خودروی کن مایلز در مسابقات دایتونا 24 ساعته است، چندین قطعه فیبر کربنی برای بدنه آن نصب شده است. همچنین این فورد GT جدید به رینگ های 20 اینچی فورج آلومینیومی طلایی رنگ و کالیپرهای مونوبلاک قرمز رنگ برمبو مجهز شده است. البته فورد به صورت آپشنال رینگ های 20 اینچی فیبر کربنی هم روی این فورد GT هریتیج ادیشن نصب می کند. فورد با استفاده از جیر آلکانتارا، درون کابین این خودرو از جمله صندلی ها، داشبورد و فرمان را تودوزی کرده است.

کاپوت فورد GT هریتیج ادیشن

مشخصات فنی

فورد GT 2021 از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست بهره می برد که قادر به تولید 647 اسب بخار قدرت و 745 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو قادر است طی 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 350 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. فورد GT تنها 10.9 ثانیه زمان نیاز دارد که از خط پایان درگ 400 متر با سرعت 209 کیلومتر بر ساعت عبور کند.

 

معرفی پکیج استودیو کالکشن

فورد همراه با معرفی نسخه هریتیج ادیشن فورد GT 2021، پکیج گرافیکی استودیو کالکشن را نیز تیزر آن را ماه پیش منتشر کرده بود، معرفی کرده است. این پکیج گرافیکی تمام جدید که رنگ های آن نیز قابل تغییر و شخصی سازی است، به لطف همکاری بین بخش فورد پرفورمنس و تولیدکننده فورد GT Multimatic طراحی و تولید شده است.

نمای جلو فورد GT استودیو کالکشن پکیج

سخن پایانی

ظاهرا فورد قصد تولید تنها 40 دستگاه فورد GT مجهز به پکیج استودیو کالکشن را بین سال های 2021 تا 2022 دارد. در این لحظه فورد اظهار نکرده که چند دستگاه GT هریتیج ادیشن 2021 را به تولید می رساند. اما این را می دانیم که فورد قصد دارد تحویل این خودرو را از ماه های پیش رو به مشتریان آغاز کند. تولید این نسل فورد GT قرار است که در سال 2022 به پایان برسد.

4.7 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟