اخبار خودرو جهان
رقیب رم TRX

فورد F-150 راپتور شلبی هیولای 525 اسب بخاری

یکشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

فورد F-150 راپتور در سال 2021 معرفی شد و حسابی طرفداران فورد و علاقمندان به این پیکاپ غول پیکر آمریکایی را به وجد آورد. فورد F-150 راپتور در نسخه استاندارد هم یکی از توانمندترین و قدرتمندترین پیکاپ های دنیاست. ولی شرکت شلبی آمریکن تصمیم به تیونینگ و ارتقا این پیکاپ گرفته تا قابلیت های آفرودی و آنرودی آن را نسبت به مدل استاندارد F-150 راپتور ارتقا دهد. شلبی آمریکن این فورد F-150 راپتور تیونینگ شده را شاخص ترین پیکاپ تیونینگ شده در تاریخ فعالیت خود توصیف کرده است.

مشخصات فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

به گزارش خودرونویس، شلبی آمریکن در ابتدا کیت لیفت تعلیق BDS را برای فورد F-150 راپتور نصب کرده تا فاصله کف این خودرو از سطح زمین بیشتر شود. همچنین دستی هم در ارتقا توان تولیدی پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل اکوبوست برده و بیشینه توان تولیدی آن را به 525 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 881 نیوتن متر رسانده که ارتقا بسیار چشمگیری نسبت به نسخه استاندارد است.

فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

فورد F-150 راپتور در نسخه استاندارد قادر به تولید 450 اسب بخار قدرت و 691 نیوتن متر گشتاور است. از جمله دیگر بروزرسانی های شلبی برای ارتقا F-150 راپتور می توان به نصب فیلتر هوا با جریات بالاتر، اینترکولر آلومینیومی، صفحه مقاوم در برابر حرارت یک تکه و جعبه فیلتر هوای بزرگتر اشاره کرد. همچنین به لطف نصب سیستم اگزوز جدید شلبی آمریکن، صدای تولیدی پیشرانه فورد F-150 راپتور به مراتب جذابتر شده است.

فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

شلبی در خصوص عملکرد این فورد F-150 مطلبی را ذکر نکرده. ولی بعید می دانیم که این خودرو در حد و اندازه رم TRX تیونینگ شده توسط هنسی باشد؛ چراکه نصب آن قدرت دارد. حتی عملکرد این خودرو با وجود این افزایش قدرت باز هم نسبت به نسخه استاندارد رم TRX هم به احتمال زیاد ضعیف تر است. ولی با این حال نباید آن را دست کم گرفت!

فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

داخل فورد F-150 راپتور شلبی

داخل فورد F-150 راپتور استاندارد هم به معنای واقعی کلمه جذاب است. ولی شلبی دست از شخصی سازی آن برنداشته و سعی کرده آن را از چیزی که هست هم بهتر کند. به همین منظور تودوزی چرمی متفاوتی برای صندلی ها اجرا کرده و کف پایی های متفاوتی را برای این خودرو نصب کرده که هر دو دارای لوگوی شلبی هستند. علاوه بر اینها تریم فیبر کربنی، پدال های مسابقه ای و سریال نامبر شلبی را روی یک پلاک به منظور خاص تر شدن کابین نصب کرده است. همچنین شیشه های دودی جدید این خودرو داخل کابین را از بیرون پنهان می کند.

فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

ظاهر فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

ظاهر فورد F-150 راپتور شلبی به لطف نصب دو خط گرافیکی که کاپوت و سقف را در بر گرفته اند، زیباتر شده است. همچنین تم گرافیکی مسابقات باجا نیز روی بدنه اجرا شده که به تاریخچه فورد F-150 راپتور اشاره دارد. سپرهای آفرودی استیل نصب شده در جلو و عقب بسیار کاربردی و زیبا هستند. کاربردی بودن آنها به دلیل نصب قلاب های یدک کشی محکم در جلو و عقب، چراغ های LED نصب شده درون آنها و لایت بار LED به طول 75 سانتی متریست. این هیولای قدرتمند به رینگ های 18 اینچی فورج و نایرهای آفرودی 37 اینچی مجهز شده است.

فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

برای راحت تر سوار شدن به چنین پیکاپ مرتفعی شلبی رکاب های تاشو برقی با نورپردازی نصب کرده است. دو لاستیک زاپاس هم درون حوض بار این خودرو نصب شده که به رول بارهای تعبیه شده در حوض بار متصل هستند که طراحی هماهنگی با سپرهای فلزی عقب و جلو دارند. روی این رول بارها نیز یک LED لایت بار با طول 125 سانتی متر نصب شده که محیط پیرامون را برایتان مثل روز روشن می کند. روی کاپوت هم دو ورودی هوا قرار دارد که به زیبایی اجرا شده اند.

فورد F-150 راپتور تیونینگ شلبی

قیمت فورد F-150 راپتور شلبی

فورد F-150 راپتور شلبی آمریکن دارای برچسب قیمتی معادل 125 هزار دلار در مدل پایه بوده که به صورت استاندارد تمام این پکیج ها دارای سه سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی هستند که پیشرانه نیز مشمول آن می شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟