اخبار خودرو جهان
به مراتب لوکس تر و زیباتر از مدل قبل

فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت رونمایی شد

شنبه - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Ford-Explorer-Facelift-China-فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 (1)

فورد نسخه بروزرسانی شده شاسی بلند اکسپلورر را 2023 را در بازار چین رونمایی کرده که از طراحی جدیدی در نمای بیرونی و کابین متفاوتی بهره می برد. رسانه های چینی این نسخه فورد اکسپلورر را نسل جدید خطاب کرده اند، این در حالیست که بهتر است آن را یک فیس لیفت عمقی از نسل ششم فورد اکسپلورر که در سال 2019 معرفی شده بنامیم.

به گزارش خودرونویس، فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 اولین بار در تصاویر جاسوسی منتشر شده در ماه فوریه خودی نشان داد و سپس در ماه آپریل وزارت صنعت و فناوری چین برخی از تصاویر آن را در وب سایت خود منتشر کرد. حال فورد به صورت رسمی شاسی بلند اکسپلورر 2023 را رونمایی کرده است. البته در ابتدا قرار بود این خودرو در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد. اما با توجه به لغو این رویداد بزرگ خودرویی، فورد تصمیم به رونمایی این خودرو به صورت آنلاین گرفت. البته بعید نیست که فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 در نمایشگاه خودرو چنگدو چین در ماه آگوست در جمع بازدیدکنندگان هم به نمایش گذاشته شود.

Ford-Explorer-Facelift-China-فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 (1)

ظاهر فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023

فورد اکسپلورر 2023 به سرعت از نمای جانبی قابل تشخیص است. حتی با وجود پنل های بدنه که از مدل قبلی کری اوور شده اند، ولی تقریبا همه چیز در این نمای جانبی این مدل تغییر کرده است. در قسمت جلویی فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت دارای جلوپنجره بسیار بزرگتری نسبت به مدل قبلی و همچنین ورودی های هوای باریک تری درون سپر است. چراغ های جلوی فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. همچنین در لبه کاپوت عبارت انگلیسی Explorer در بالای لوگوی آبی فورد نصب شده است.

Ford-Explorer-Facelift-China-فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 (1)

فورد اکسپلورر 2023 در قسمت عقب هم طراحی جدیدی را به نمایش گذاشته است. در این قسمت چراغ های LED جدیدی را شاهد هستیم که به صورت افقی نصب شده اند. بین آنها یک نوار کرومی قرار گفته و سپر عقب نیز بازطراحی شده و برای آن یک صفحه محافظ فلزی برجسته تر نصب شده است. همچنین دو خروجی اگزوز جدید از سپر عقب بیرون زده اند. طراحی مش بندی جلوپنجره و ورودی هوای سپرها بسته به تریم انتخابی فورد اکسپلورر می تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که تریم ST لاین در حال حاضر اسپرت ترین نسخه فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت محسوب می شود. با توجه به تغییر طراحی پروفیل جلو و عقب، فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 مقداری نسبت به نسخه قبلی خود کشیده تر شده و طول آن به 5063 میلی متر رسیده است.

Ford-Explorer-Facelift-China-فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 (1)

داخل کابین فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت

مهم ترین تغییرات درون کابین فورد اکسپلورر 2023 صورت گرفته و داشبورد به طور کامل بازطراحی شده و شاهد کابین با طراحی به مراتب مدرن تر و لوکس تری نسبت به مدل قبلی این خودرو هستیم. در میان داشبورد فورد اکسپلورر یک نمایشگر بزرگ افقی 27 اینچی به جای نمایشگر عمودی مشاهده شده در نسخه آمریکایی فورد اکسپلورر نصب شده است. این نمایشگر مقداری نسبت به نمونه نصب شده در فورد موندئو و Evos کوچکتر به نظر می رسد که این شاید خطای دید به دلیل عرض بیشتر این شاسی بلند و داشبورد آن باشد.

Ford-Explorer-Facelift-China-فورد اکسپلورر فیس لیفت 2023 (1)

طراحان فورد دریچه های سیستم تهویه را باریک تر طراحی کرده اند و ارتفاع کنسول میانی را نیز مقداری بیشتر کرده اند. به لطف نورپردازی اجرا شده داخل کابین و تودوزی چرمی شاهد فضای پریمیوم تری هستیم. جدا از نمایشگر لمسی 27 اینچی میان داشبورد که در تمام نسخه های فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت نصب شده، یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان این خودرو، هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی قدرتمند Bang & Olufsen و سیستم تهویه مطبوع سه کاناله برای این خودرو درنظر گرفته شده است. همچنین فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت دارای لیست بلند بالایی از سیستم های کمکی راننده ADAS بوده که به موجب آنها قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2.5 برای این خودرو رقم خورده است.

 

مشخصات فنی فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت

فورد اکسپلورر 2023 فیس لیفت در بازار چین با موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می شود که 276 اسب بخار قدرت و 425 نیوتن متر گشتاور تولید می شود. یک گیربکس 10 دنده اتوماتیک نیروی تولیدی موتور را به چرخ های عقب یا هر چهار چرخ به وسیله سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک هوشمند منتقل می کند. فورد هیچ مطلبی را در خصوص بروزرسانی پلتفرم CD6 این اکسپلورر 2023 فیس لیفت نسبت به مدل قبلی که با لینکلن آویاتور مشترک است اعلام نکرده.

 

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟