اخبار خودرو جهان
رقیب کادیلاک اسکالید V و شورولت تاهو RST

فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022 رونمایی شد

یکشنبه - ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022

نسخه های پرفورمنس و عملکردی خودروهای شاسی بلند همواره با هیاهو طرفداران یک خودرو همراه است؛ به خصوص وقتی که صحبت از یک اسیووی در میان باشد. فورد به تازگی نسخه جدید و اسپرت از شاسی بلند فول سایز خود یعنی اکسپدیشن را رونمایی کرده است. این نسخه فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس نام دارد که یکی از سریع ترین شاسی بلندهای فول سایز جهان محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، عرضه شاسی بلندهای قدرتمند در دنیا چند دهه بوده که رایج شده و امروزه بیشتر از هر زمان دیگری شاهد عرضه اسیووی های قدرتمند و سریع هستیم. سال 1992 جی ام سی تصمیم به نصب یک موتور شش سیلندر توربوشارژ روی جیمی S15 گرفت. این نسخه ضمن اینکه چهره اسپرت تری نسبت به مدل استاندارد داشت، بلکه جی ام سی تصمیم گرفت حتی نام این خودرو را نیز تغییر دهد و آن را تایفون Typhoon نامید. حتی داج زمانی که دورانگو هشت سیلندر را با موتور 475 اسب بخاری معرفی کرد، چنان سیستم اگزوزی برای آن نصب کرده بود که حتی اگر با هلیکوپتر در حال تعقیب این خودرو بودید صدای گوش نواز اگزوز آن را می شنیدید. اما این داستان ها در خصوص فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس صدق نمی کند و این خودرو چندان از مدل استاندارد آن متمایز نیست.

 

مشخصات فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022

فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022 صرفا در کالیپرهای ترمز قرمز رنگ در بخش ظاهری محدود شده و دیزاین آن چندان تفاوتی با نسخه های دیگر ندارد. البته تریمی تیره رنگ در برخی از قسمت های ظاهری این خودرو اجرا شده که چهره آن را اسپرت تر جلوه می دهد. فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022 دارای یک موتور 3.5 لیتری توربوشارژ اکوبوست شش سیلندر بوده که نستب به نسخه استاندارد مقداری افزایش توان داشته و حال قادر است طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 13.7 ثانیه هم از خط پایان درگ 400 متر عبور می کند.

فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022

فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس در دو مدل عقب محرک و چهار چرخ محرک به بازار عرضه می شود که حدود 10 هزار دلار نسبت به نسخه های معمولی گران قیمت تر است. فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 40 اسب بخار توان و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت دیگر مدل های این خودرو تولید می کند.

فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022

موتور فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس 2022 قادر به تولید 440 اسب بخار قدرت و 685 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو دارای دو خروجی اگزوز بوده و به سیستم تعلیق اسپرت تری نسبت به سایز نسخه ها، ضریب نهایی درایو 3.71:1، رینگ های 22 اینچی مشکی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ مجهز شده است. این نسخه دارای تریم مشکی رنگ در قسمت های مختلف بدنه اعم از جلوپنجره، روف راک، رکاب های برقی جانبی، قاب چراغ هاست. از جمله دیگر تجهیزات این خودرو می توان به سانروف برقی پانورامیک و سیستم صوتی قدرتمند B&O با 22 بلندگو اشاره کرد. همچنین به صورت آپشنال می توان برای این خودرو دیفرانسیل با محدودکننده الکترونیکی لغزش و دمپرهای تطبیق پذیر نصب کرد.

فورد اکسپدیشن Stealth پرفورمنس با وجود اینکه خودرویی اسپرت محسوب می شود، اما همچنان سواری راحتی دارد. هرچند این پیشرانه قدرتمند عملکرد خوبی را برای این شاسی بلند 2.7 تنی رقم زده، اما وزن زیاد این خودرو در پیچ ها به خوبی حس می شود. چراکه فورد اکسپدیشن Stealth قادر به تحمل نهایت شتاب جابنی 0.75 G بوده که البته رقم بدی نیست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟