اخبار خودرو جهان
اسیووی آفرودی شاسی مستقل بر پایه پیکاپ رنجر

فورد اورست 2023 رونمایی شد

سه شنبه - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد اورست 2023

شرکت فورد در خصوص معرفی محصولات جدید مدتیست که به تکاپو افتاده و سومین نسل اسیووی اورست را زمانی معرفی کرد که اسیووی های شاسی مستقل یا شاسی نردبانی از محبوبیت روز افزونی در بین مشتریان بهره می برند. فورد اورست 2023 بر پایه پیکاپ فورد رنجر جدید توسعه یافته که یک اسیووی خانوادگی با سه ردیف صندلی بوده که تمام نوآوری های فورد رنجر 2023 را به ارث برده است.

به گزارش خودرونویس، فورد اورست 2023 حدود 50 میلی متر اکسل های عریض تری نسبت به نسل قبل دارد که موجب بهبود پایداری این خودرو در مسیرهای آنرودی شده و مضاف بر این دارای دمپرها و کمک فنرهای بروزرسانی شده و بهبود توانایی آفرود و بیراهه نوردیست.

فورد اورست 2023

طراحی فورد اورست 2023

همانطور که انتظار می رفت، استایل ظاهری فورد اورست 2023 دقیقا مشابه برادر پیکاپ خود یعنی فورد رنجر 2023 اجرا شده و تقریبا طراحی پروفیل جلو میان این دو خودرو مشترک است. با توجه به اینکه فورد اورست 2023 یک اسیووی بوده، دارای درب های کشیده تر عقب نسبت به پیکاپ رنجر 2023 بوده که دسترسی به صندلی ردیف دوم را نسبت به همزاد پیکاپ خود ساده تر کرده است. چراغ های عقب فورد اورست 2023 هم به مراتب عریض تر از رنجر پیکاپ بوده و یک نوار عریض روی درب فضای بار نصب شده که روی آن عبارت انگلیسی Everest نصب شده است.

فورد اورست 2023

کابین فورد اورست 2023

تغییرات عمده در کابین فورد اورست 2023 صورت گرفته که ردیف سوم صندلی نیز به این خودرو اضافه شده است. فورد اورست جدید دارای سیستم مالتی مدیا کاملا متفاوتی از نسل قبل بوده که دارای رابط کاربردی SYNC 4 است. نمایشگر لمسی عمودی سیستم مالتی مدیا این خودرو در میان داشبورد در مدل پایه 10.1 اینچ بوده که در صورت سفارش مدل های گران قیمت تر و لوکس تر قطر این نمایشگر به 12 اینچ افزایش می یابد. همین داستان در خصوص نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان نیز وجود دارد و در مدل پایه یک نمایشگر 8 اینچی دیجیتالی قرار داشته که در مدل های لوکس تر نمایشگری 12.3 اینچی در پشت فرمان نصب می شود.

فورد اورست 2023

مشخصات فورد اورست 2023

فورد اورست 2023 بسته به بازاری که در آن عرضه می شود، با پیشرانه های مختلفی قابل سفارش است. قدرتمندترین پیشرانه این اسیووی شاسی مستقل یک نیروگاه 3 لیتری شش سیلندر V شکل توربودیزل است. البته امکان سفارش پیشرانه 2 لیتری دیزلی چهار سیلندر با یک یا دو توربوشارژ نیز وجود دارد. اگر طرفدار پیشرانه های دیزلی نیستید، می توان فورد اورست 2023 را با پیشرانه بنزینی 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست نیز سفارش داد. بسته به پیشرانه انتخابی، این خودرو را می توان با یک گیربکس شش سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک سفارش داد.

فورد اورست 2023

فورد ادعا کرده که شاسی بلند اورست 2023 قادر است در آبی با عمق 80 سانتی متر حرکت کند. روی سقف این خودرو هم می توان بارهای ثابتی با وزن 350 کیلوگرم یا بارهای داینامیکی با وزن 100 کیلوگرم را قرار داد. نکته بسیار خوب، تعبیه فضای کافی در محفظه پیشرانه برای نصب باتری ثانویه بوده که می توان به وسیله آن انرژی لازم برای فعالیت سایر تجهیزات افترمارکت را فراهم کرد.

فورد اورست 2023

امکانات فورد اورست 2023

از دوربین دید 360 درجه گرفته تا چراغ های LED ماتریکس و کروز کنترل تطبیقی و سیستم تثبیت کننده خطوط حرکت برای فورد اورست 2023 درنظر گرفته شده و می توان ادعا کرد این اسیووی شاسی مستقل آفرودی مملو از تکنولوژی های روز است. فورد سیستم کمکی فرمان را برای گریز از تصادف و برخورد برای اورست 2023 در شرایطی که ترمزگیری از برخورد نتواند پیشگیری کند، درنظر گرفته است. اگر هم تصادف صورت گیرد، سیستم ترمز پس از تصادف فعال شده تا از تصادف ثانویه در این خودرو جلوگیری به عمل آید.

فورد اورست 2023

فورد اورست خودروی بزرگی بوده و قطعا آپشن اتوپارک در این خودرو برای افرادی که با ابعاد بزرگ آن مشکل دارند، کاربردی خواهد بود. این خودرو دارای سیستم رانندگی نیمه خودران سطح 2 بوده که با اتکا به دوربین های دید اطراف و همچنین سنسورهای جلو و عقب و رادارها می تواند خودرو را در شرایط کنترل شده هدایت کند. سیستم رادار نقطه کور این خودرو هم از تریلر با طول 10 متر و 2.4 متر عرض هم پشتیبانی می کند. فورد اورست دارای سه نسخه اسپرت، تیتانیوم و پلاتینیوم بوده که سطح تجهیزات این نسخه ها با یکدیگر متفاوت هستند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟