اخبار خودرو جهان
ظاهر بروزرسانی شده، کابینی مدرنتر با مشخصات فنی متنوع

فورد اسکیپ Escape فیس لیفت 2023 رونمایی شد

شنبه - ۷ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-ford-escape-فورد اسکیپ کوگا kuga (1)

فورد اسکیپ Escape در اروپا و برخی دیگر از بازارهای جهانی با نام کوگا شناخته می شود. نسل چهارم فورد اسکیپ Escape یا همان فورد کوگا Kuga در پاییز سال 2019 به بازارهای جهانی عرضه شد. حال فورد نسخه فیس لیفت این کراس اوور اقتصادی آمریکایی را معرفی کرده است. فورد اسکیپ فیس لیفت دارای چراغ های اصلی بازطراحی شده بوده که در نسخه ST این چراغ ها به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. فورد اسکیپ ST لاین لوکس ترین و مجهزترین نسخه این کراس اوور بوده که تفاوت هایی ظاهری با سایر نسخه ها دارد.

ظاهر فورد اسکیپ 2023

به گزارش خودرونویس، آمکو لینارتز مدیر طراحی فورد به تازگی گفته که هر مشتری هم تمایل به خرید اسیووی آفرودی و خشن ندارد. به همین جهت دیزاین فورد اسکیپ 2023 مشابه با خودروهای سواری طراحی شده و استایلی آفرودی ندارد. فورد بروزرسانی های هوشمندانه ای در طراحی اسکیپ 2023 اعمال کرده که این تغییرات شامل نصب چراغ های LED جدید در جلو با دیزاینی برای تمامی نسخه های این خودروست. نسخه ST لاین فورد اسکیپ در تریم الایت به صورت استاندارد و در تریم سلکت به صورت آپشنال به رینگ های 19 اینجی مجهز می شود که چهره آنرودی تری به این کراس اوور جذاب آمریکایی می بخشد.

2023-ford-escape-فورد اسکیپ کوگا kuga (1)

داخل کابین فورد اسکیپ 2023

فورد اسکیپ 2023 در داخل کابین بیشتر از نمای بیرونی تغییر کرده است. سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این کراس اوور به SYNC 4 تغییر پیدا کرده که اپل کار پلی و اندروید اتو بدون سیم به صورت استاندارد برای آن لحاظ شده و به مرور زمان هم بروزرسانی می شود. در میان داشبورد یک نمایشگر بزرگ 13.2 اینچی نصب شده که در کنار آن نیز یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی برای نشانگرهای پشت فرمان قرار دارد.

2023-ford-escape-فورد اسکیپ کوگا kuga (1)

فورد اسکیپ 2023 بسته به نسخه انتخابی می تواند به تجهیزات ایمنی متعددی از جمله کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت، دوربین دید 360 درجه، سنسورهای پارک عقب، ترمز اضطراری پیشگیری کننده از برخورد جلو و کمکی فرمان و کمکی تنظیم کننده سرعت مجهز باشد. به صورت آپشنال می توان سیستم Co-Pilot 360 را برای فورد اسکیپ 2023 سفارش داد که به صورت یکپارچه با آن سیستم Intersection 2.0 هم نصب شده که ریسک برخورد و تصادف با خودرو و عابرین پیاده را در زمان گردش به چپ و راست به مراتب کاهش می دهد. سیستم رادار نقطه کور فورد اسکیپ 2023 هم نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده است. این سیستم ضمن بهره بردن از چراغ هشدار در آینه های جانبی، لرزشی و ویبره به غربیلک فرمان وارد می کند تا راننده از احتمال برخورد و خطر آگاه شود.

2023-ford-escape-فورد اسکیپ کوگا kuga (1)

مشخصات فنی فورد اسکیپ 2023 (فورد کوگا 2023)

فورد اسکیپ 2023 یا همان فورد کوگا به یک پیشرانه 1.5 لیتری اکوبوست مجهز شده که قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت بوده که نیروی تولیدی آن به صورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل شده و به صورت آپشنال امکان سفارش آن به صورت تمام چرخ محرک هم وجود دارد. همچنین می توان فورد اسکیپ را در مدل هیبریدی با سیستم انتقال قدرت جلومحرک سفارش داد که این نسخه با یک مخزن بنزین پر و باتری های فول شارژ قادر است با یکبار شارژ مسافتی در حدود 900 کیلومتر را طی کند. فورد اسکیپ ST لاین به موتور 2 لیتری اکوبوست مجهز شده که قادر به تولید 250 اسب بخار قدرت بوده و به صورت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است.

2023-ford-escape-فورد اسکیپ کوگا kuga (1)

فورد اسکیپ 2023 همچنین دارای یک مدل پلاگین هیبریدی بوده که قلب تپنده آن از یک موتور 2.5 لیتری بنزینی آتکینسون تشکیل شده که در کنار آن یک موتور برقی نصب شده که نیروی تولیدی آنها به وسیله گیربکس CVT به چرخ ها منتقل می شود. بیشینه قدرت مجموع این سیستم پلاگین هیبریدی 210 اسب بخار اعلام شده که به چرخ های جلو منتقل می شود. فورد اسکیپ پلاگین هیبریدی در حالت تمام برقی قادر است تا مسافتی در حدود 55 کیلومتر را تحت سیکل EPA طی کند. باتری موتور پلاگین هیبریدی این خودرو طی 10 تا 11 ساعت شارژ با یک شارژر 110 ولتی سطح 1 شارژ کامل می شود. در صورت اتصال به شارژر سطح 2 با خروجی 240 ولتی، زمان شارژ به سه ساعت و نیم کاهش پیدا می کند.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟