ظاهر فورد Edge اج 2023

به گزارش خودرونویس، تصاویر منتشر شده در وب سایت وزارت صنعت و فناوری چین، فورد اج Edge 2023 را با چهره کاملا متمایزی نسبت به نسل قبلی نشان می دهند و برای این خودرو دستگیره های پاپ آپ برای درب ها تدارک دیده شده است. طراحی قسمت جلویی این خودرو کاملا بازطراحی شده و فورد در طراحی آن از دیگر محصولات تازه عرضه شده به بازار چین اعم از اکسپلورر، اکواتور/اکواتور اسپرت و ایووس الگوبرداری کرده است. چراغ های باریک جلو و تلفیق آنها با جلوپنجره به نوعی یادآور سبک طراحی هیوندای توسان بوده و چهره مدرنی را برای نسل جدید فورد اج edge به ارمغان آورده اند.

2023-ford-edge-china فورد اج (1)

خط شخصیت فورد اج Edge جدید یکی از ویژگی های ظاهری جذاب این خودرو محسوب شده و روی ستون C مقداری بالا رفته و دوباره روی ستون D پایین می آید و صاف به مسیر خود ادامه می دهد. با توجه به اینکه طراحی شناور سقف در صنعت خودروسازی امروزه ترند شده، فورد تمامی ستون ها را به رنگ مشکی طراحی کرده است. در این تصاویر فورد اج Edge 2023 را رنگ نقره ای جذاب تر از دو رنگ دیگر به نظر می رسد. همچنین فورد اج Edge نقره ای دارای رینگ های 20 اینچی بوده و دو نسخه دیگر دارای رینگ های 19 اینچی هستند. فورد اج Edge 2023 رونمایی شده در چین در مقایسه با نسخه فعلی آمریکایی یک تفاوت ظاهری دیگر هم دارد و آن محل قرارگیری آینه های جانبی بوده که روی درب ها نصب شده اند و در نسخه آمریکایی آینه های جانی روی ستون A قرار گرفته اند.

2023-ford-edge-china فورد اج (1)

فورد اج Edge 2023 در نمای عقب نیز تغییرات بسیار زیادی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده و چراغ های عقب به طور کلی تغییر کرده و دستگیره ای که درب فضای بار را نیز باز می کند متفاوت از نسل قبلی طراحی شده است. عبارت EDGE نصب شده زیر لوگوی فورد در این قسمت به مراتب بزرگتر از قبل بوده و تلفیق تریم برای کرومی در سپر پلاستیکی این خودرو جذابیت ظاهری آن را بیشتر کرده است.

2023-ford-edge-china فورد اج (1)

مشخصات فنی فورد اج Edge 2023

متاسفانه وزارت صنعت و فناروی چین هنوز تصاویر کابین فورد اج Edge 2023 را منتشر نکرده. ولی اشاره ای به مشخصات فنی آن داشته است. فورد اج Edge 2023 که به زودی در چین رونمایی می شود دارای 5 متر طول بوده که به مراتب نسبت به نسخه فعلی آمریکایی با 4779 میلی متر طول کشیده تر است. این خودرو حتی از فورد اج پلاس با سه ردیف صندلی که در سال 2019 در چین معرفی شده بود هم کشیده تر است.

فورد اج Edge 2023 دارای 1961 میلی متر عرض و 1773 میلی متر ارتفاع بوده و که در هر دو زمینه نسبت به نسل فعلی خود در بازار جهانی رشد داشته است. فاصله بین دو محور فورد اج Edge 2023 هم نسبت به نسل قبلی خود 100 میلی متر افزایش یافته و به 2950 میلی متر رسیده است. نسخه پنج نفره فورد اج وزنی معادل 1945 کیلوگرم داشته و نسخه هفت نفره پایه این خودرو 1990 کیلوگرم وزن دارد. نسخه هفت نفره فول این خودرو نیز وزنی معادل 2084 کیلوگرم دارد.

2023-ford-edge-china فورد اج (1)

ظاهرا فورد اج Edge در بازار چین با یک فورد 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می شود که قادر به تولید 248 اسب بخار قدرت است. هنوز مشخص نیست که فورد چه زمانی قصد رونمایی این شاسی بلند اج Edge بازار چین را دارد. اما ممکن است که در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2022 دست به رونمایی این خودرو بزند. سوال اصلی اینجاست که آیا فورد همین نسخه را به بازار جهانی هم عرضه می کند یا نسخه دیگری برای عرضه به بازار جهانی در نظر گرفته است؟

منبع Motor1
5 از 2 رای