اخبار خودرو جهان
ون برقی با شتاب زیر 7 ثانیه ای!

فورد E ترانزیت کاستوم برقی 2023 رونمایی شد

دوشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
فورد E ترانزیت کاستوم 2023 برقی

فورد پرو بخش ویژه خودروهای تجاری این خودروساز آمریکایی بوده که در سال 2021 تاسیس شد. فورد تیزر یک خودروی الکتریکی باری و کاری جدید را در نیمه دوم ماه آپریل منتشر کرده بود. در آن زمان به دلیل گرافیک چراغ های LED که در تیزر هم مشخص بود، تصور کردیم که این محصول جدید فورد تورنئو Tourneo کاستوم الکتریکی بدون موتور درونسوز است. ولی حال این خودروی الکتریکی رونمایی شده و مشخص شده که فورد E ترانزیت کاستوم الکتریکی بوده که یک پله نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی E ترانزیت جایگاه پایین تری دارد.

ظاهر فورد E ترانزیت کاستوم 2023

به گزارش خودرونویس، فورد E ترانزیت کاستوم الکتریکی در مقایسه با ترانزیت کاستوم که موتور درونسوز دارد، تغییرات ظاهری مختلفی به خود دیده. البته بیشترین تغییر در پروفیل جلو دیده می شود که ون برقی E ترانزیت کاستوم به جلوپنجره ای براق با چراغ های LED بازطراحی شده مجهز است. سمت راست سپر جلو محلیست که فورد پورت شارژ این ون برقی را جانمایی کرده و در سمت چپ جلوپنجره نیز حرف انگلیسی E نصب شده که نشان دهنده الکتریکی بودن این فورد ترانزیت کاستوم است.

فورد E ترانزیت کاستوم 2023 برقی

چراغ های LED عقب نیز گرافیک جدیدی دارند و روی درب های عقب عبارت E ترانزیت و کاستوم با تم رنگ تیره نصب شده اند.

فورد E ترانزیت کاستوم 2023 برقی

مشخصات فنی فورد E ترانزیت کاستوم

فورد در حال حاضر به مشخصات فنی ون الکتریکی E ترانزیت کاستوم اشاره نکرده و تنها گفته که E ترانزیت کاستوم در حالت شارژ کامل تحت سیکل تست WLTP می تواند 380 کیلومتر را طی کند. در نظر داشته باشید که این آمار و ارقام نهایی نشده و در حد حدس و تخمین بوده و باید در دنیای واقعی و سیکل واقع بینانه EPA این ون برقی را تست کرد تا مشخص شود با باتری فول شارژ چه مسافتی را طی می کند. ون E ترانزیت که نسخه به مدل کاستوم ابعاد بزرگتری دارد، به یک پک باتری 68 کیلووات ساعتی مجهز شده. باید صبر کرد و دید که آیا فورد همین پک باتری را روی ون کوچکتر E ترانزیت کاستوم هم نصب می کند یا خیر؟ هر دو نسخه ون E ترانزیت و E ترانزیت کاستوم دارای قابلیت شارژ سریع DC هستند که امکان اتصال به شارژر سریع 115 کیلوواتی را دارند.

فورد E ترانزیت کاستوم 2023 برقی

جزییات بیشتر در خصوص فورد E ترانزیت کاستوم در ماه سپتامبر منتشر می شود. البته منابع نزدیک به فورد اظهار کرده اند که فورد پرو قصد دارد E ترانزیت کاستوم را با همان موتورهای الکتریکی E ترانزیت که 181 و 265 اسب بخار قدرت دارند به بازار عرضه کند. هر دو نسخه 181 و 265 اسب بخاری فورد E ترانزیت کاستوم روی اکسل عقب نصب هستند و قادر به تولید 431 نیوتن متر گشتاور آنی هستند. فورد E ترانزیت کاستوم قادر است طی کمتر از 7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن تقریبا 140 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

فورد E ترانزیت کاستوم 2023 برقی

رسانه های اروپایی و آمریکای اظهار کرده اند که فورد E ترانزیت کاستوم دارای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی SYNC 4 بوده که متشکل از یک نمایشگر لمسی 12 اینچی زیبا در میان داشبورد مانند E ترانزیت است. پک باتری فورد E ترانزیت کاستوم ضمن تامین برق مورد نیاز موتورهای الکتریکی، امکان تامین برق وسایل الکتریکی دیگر را دارد به عنوان یک منبع انرژی ایفای نقش می کند و می تواند تا 2.3 کیلووات خروجی دهد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟